חברת אל על מדווחת על בקשה לתביעה ייצוגית שהוגשה נגדה, ועל הסתלקות מבקשה אחרת: החברה מודיעה כי נתקבלה במשרדה בקשה לאישור תובענה כייצוגית, אשר הוגשה כנגדה בבית המשפט המחוזי מרכז - לוד. עיקר הטענות בבקשה הינן כי החברה ניצלה את מעמדה לרעה כמונופול מוכרז בקו תל אביב – מומבאי בדרך של גביית מחיר בלתי הוגן גבוה מנוסעים רגישי זמן וכן נטען כי הימנעות חברת תעופה הודית מכניסה לקו תל אביב – מומבאי מהווה הסדר כובל.
בהתאם לבקשה, התבקש בית המשפט ליתן סעדים שונים כנגד החברה וביניהם, השבת כספים לחברי הקבוצה בגין התעשרותה הנטענת של החברה שלא כדין; מתן צו עשה לשינוי ותיקון מחיר הטיסה בקו תל אביב – מומבאי, באופן שתופסק גבייתו של "מחיר בלתי סביר בקו תל אביב מומבאי לאנשי עסקים ולנוסעים רגישי זמן"; וכן תשלום פיצוי לכלל חברי הקבוצה בגין הנזקים הממוניים והלא ממוניים שנגרמו להם עקב התנהלות החברה כמתואר לעיל.
הקבוצה מוגדרת ככלל הצרכנים ולקוחות החברה אשר התקשרו עם החברה בהסכם לרכישת כרטיסים ו/או שירותי טיסה, שהחברה משווקת ו/או מוכרת, לטיסה בקו תל אביב – מומבאי, ואשר שילמו "מחיר בלתי הוגן", כהגדרתו בבקשה, וזאת בתקופה של 7 השנים שקדמו למועד הגשת הבקשה ועד למתן פסק דין בתובענה.
בבקשה מצוין סכום תביעה אישית בסך של 11,250 ש"ח; וכן סכום תביעה לכלל הקבוצה בסך של כ- 321 מיליון ₪ והכל בהתאם לנטען בבקשה. החברה לומדת את הבקשה ותגיש תגובתה כנדרש.
כמו כן הודיעה החברה כי בהמשך לדיווח מיום 27 ביולי 2017 בדבר בקשה לאישור תובענה כייצוגית, אשר הוגשה כנגדה בבית המשפט המחוזי מרכז – לוד על פיה נטען, בין היתר, כי החברה מטעה את חברי מועדון הנוסע המתמיד של החברה בדבר יכולתם לשדרג את מקומם בטיסות החברה, כאשר סך הפיצוי הכולל אשר צוין בבקשה עמד על 120 מיליון ש"ח, מעדכנת החברה כי היום (שני) במהלך דיון בבית המשפט, ביקש מגיש הבקשה להסתלק מן הבקשה, וניתן פסק דין המאשר את בקשת ההסתלקות.