רשת ויקטורי דיווחה היום (ד’) על תוצאותיה לרבעון השני של שנת 2024, ורשמה עלייה בפרמטרים כשברקע מרחפת עננה סביב חקירת רשות ההגבלים העסקיים נגד המנכ"ל אייל רביד, בחשד לתיאום מחירים.
מכירות החברה ברבעון השני עלו לכ-644.8 מיליון שקל, עליה של כ-6.1% בהשוואה לכ-607.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול במכירות נובע מגידול בחנויות זהות ומפתיחת חנות חדשה, לעומת סגירת 2 חנויות במהלך התקופה.
במחצית הראשונה של שנת 2024 נרשמה עלייה של כ-46% במכירות המקוונות לעומת מחצית השנה המקבילה אשתקד כאשר סך המכירות המקוונות היוו כ-4.6% מסך מכירות החברה. לאחר תאריך הדוח המכירות המקוונות המשיכו לעלות וחצו את רף ה- 5% מסך מכירות החברה.
הפדיון הממוצע בחנויות זהות ברבעון השני עלה ב-4.9% ל-9.3 אלף שקל למ"ר, בהשוואה לכ-8.9 אלף שקל למ"ר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי ברבעון השני של 2024 הסתכם בכ-170 מיליון שקל, עלייה של כ-9.3% בהשוואה לכ-155.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור הרווח הגולמי ברבעון השני של 2024 עלה ל-26.3% בהשוואה ל-25.5% בתקופה המקבילה אשתקד.
הרווח מפעולות רגילות לאחר הוצאות אחרות ברבעון השני של 2024 הסתכם בכ-23.2 מיליון שקל, עליה של 58.4% בהשוואה ל-14.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור הרווח מפעולות רגילות לאחר הוצאות אחרות ברבעון השני של 2024 עלה ל-3.6% בהשוואה ל-2.4% בתקופה המקבילה אשתקד.
הרווח הנקי לרבעון השני של 2024 הסתכם בכ-9.7 מיליון שקל, עליה של 42.8% בהשוואה לכ-6.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור הרווח הנקי עלה ל-1.5%, בהשוואה ל-1.1% בתקופה המקבילה אשתקד.
כיום מנהלת הרשת 67 סניפים בפריסה ארצית, מתוכם 6 סניפי ויקטורי City בהיקף שטחי מכירה כוללים של כ-71.3 אלף מ"ר. נכון למועד הדוח החברה חתומה על 3 הסכמי שכירות נוספים להקמת סניפי דיסקאונט – בתל מונד, חריש ועמק חפר בהיקף של כ-4,800 מ״ר.
יתרת מזומנים, שווי מזומנים ונכסים פיננסים לזמן קצר הסתכמו בכ-144.3 מיליון שקל. הנזילות הגבוהה של החברה מאפשרת לחברה להמשיך להתפתח ולהרחיב את פעילותה.
תזרים מזומנים מפעילות שוטפת לתקופה עלה לכ-112.7 מיליון שקל.
ההון העצמי של החברה נכון ל- 30.6.2024 עמד על כ- לכ-397.2 מיליון שקל. התזרים החזק, קופת המזומנים, ההון החוזר החיובי והמינוף הנמוך מאפשרים לחברה ניצול הזדמנויות והמשך צמיחה.
אייל רביד, מנכ"ל ויקטורי: "ויקטורי ממשיכה בעליה עקבית בהכנסות, ברווחיות וברווחים. הגידול הניכר במכירות נובע בעיקר מהצעת סל מוצרים הוגן וזול לצרכן ומפתיחת חנויות חדשות. בנוסף, לחברה מנוף תפעולי משמעותי כך שעליה בהכנסות ושיפור מתמיד בתנאי הסחר מובילים לרווחים גודלים יותר, תזרים חזק ונזילות גבוהה המאפשרים לנו להמשיך ולבחון את הרחבת הפעילות באמצעות רכישת סופרמרקטים ברחבי הארץ.״