איתן יוחננוף. מנכ"ל ומבעלי רשת יוחננוף<br>קרדיט: יחצ
איתן יוחננוף. מנכ"ל ומבעלי רשת יוחננוף קרדיט: יחצ

יוחננוף, המפעילה רשת מרכולים בפריסה ארצית דיווחה על תוצאותיה לרבעון הראשון של 2024. התוצאות הן בנטרול הטיפול החשבונאי בהסדרי קונסיגנציה.

ההכנסות עלו בכ-15.8% והסתכמו בכ-1.2 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.1 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. עיקר הגידול ברבעון נובע ממכירות בחנויות חדשות שנפתחו בסך של כ-46 מיליון שקל ומגידול במכירות חנויות זהות בסך של כ-118 מיליון שקל, בין היתר, מעיתוי חג הפסח, אשר חל השנה לקראת סוף חודש אפריל, לעומת תחילת חודש אפריל אשתקד.

ההכנסות במחצית הראשונה של שנת 2024 צמחו בכ-11.9% והסתכמו בכ-2.4 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-2.1 מיליארד שקל במחצית הראשונה של 2023. עיקר הגידול בתקופה נובע ממכירות בחנויות חדשות שנפתחו בסך של כ-72 מיליון שקל ומגידול במכירות חנויות זהות בסך של כ-172 מיליון שקל.

ההכנסות בחנויות זהות בנטרול חנות בקו העימות (סניף קריית שמונה) צמחו ברבעון השני בכ-13.8% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. ההכנסות בחנויות זהות בנטרול חנות בקו העימות (סניף קריית שמונה) צמחו במחצית הראשונה של 2024 בכ-10.4% בהשוואה למחצית הראשונה של 2023.

הרווח הגולמי ברבעון השני של שנת 2024, צמח בכ-19% והסתכם בכ-321 מיליון שקל (כ-26.2% מההכנסות), בהשוואה לכ-270 מיליון שקל (כ-25.5% מההכנסות1) ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הגולמי במחצית הראשונה של 2024 צמח בכ-14.7% והסתכם בכ-615 מיליון שקל (כ-מ26.1% מההכנסות), בהשוואה לכ-536 מיליון שקל (כ-25.5% מההכנסות1) במחצית הראשונה של 2023.

עיקר הגידול בשיעור הרווח הגולמי בתקופה וברבעון נובע משיפור תנאי הסחר של החברה, וזאת בשימת לב לכך שהחברה ממשיכה בהצגת מבצעי עומק משמעותיים כמענה ליוקר המחייה.

הרווח התפעולי לפני הכנסות (הוצאות) אחרות ברבעון השני של שנת 2024, צמח בכ-76.9% והסתכם בכ-108 מיליון שקל (כ-8.8% מההכנסות1), בהשוואה לכ-61 מיליון שקל (כ-5.8% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח התפעולי לפני הכנסות (הוצאות) אחרות במחצית הראשונה של שנת 2024 צמח בכ-48.6% והסתכם בכ-186 מיליון שקל (כ-7.9% מההכנסות1), בהשוואה לכ-125 מיליון שקל (כ-5.9% מההכנסות) במחצית הראשונה של שנת 2023.

ברבעון השני של שנת 2024 גרעה החברה הפרשה להתחייבות בגין תשלום מבוסס מניות למנהלים בזול סטוק בסך של כ-17 מיליון שקל.

ה-EBITDA ברבעון השני של שנת 2024 הסתכם בכ-163 מיליון שקל (כ-13.3% מההכנסות), עליhה של כ-46%, בהשוואה לכ-111 מיליון שקל (כ-10.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

ה-EBITDA במחצית הראשונה של שנת 2024 הסתכם בכ-293 מיליון שקל (כ-12.4% מההכנסות), עליה של כ-31% בהשוואה לכ-224 מיליון שקל (כ-10.6% מההכנסות1) במחצית הראשונה של 2023.

הרווח הנקי ברבעון השני של שנת 2024, צמח בכ-104% והסתכם בכ-72 מיליון שקל (כ-5.9% מההכנסות), בהשוואה לכ-35 מיליון שקל (כ-3.3% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הנקי במחצית הראשונה של שנת 2024 צמח בכ-68% והסתכם בכ-114 מיליון שקל (כ-4.9% מההכנסות1), בהשוואה לכ-68 מיליון שקל (כ-3.2% מההכנסות1) במחצית הראשונה של 2023. ההון העצמי ליום 30.6.2024, עמד על כ-1.428 מיליארד שקל, ומהווה כ-34.8% מסך המאזן.

איתן יוחננוף, מנכ"ל ומבעלי רשת יוחננוף: "רשת יוחננוף מסכמת את הרבעון עם תוצאות מצוינות, וצמיחה בכל הפרמטרים המרכזיים, ובראשם שיפור ביעילות התפעולית, אשר הצבנו לעצמנו כיעד עיקרי. אנחנו ממשיכים לעמוד לצד הצרכן במאבק ביוקר המחיה, וגאים בכך שהרשת ממשיכה להציג סל איכותי וזול גם בתקופה מאתגרת זו. אנו שמחים שהמהלכים האסטרטגיים אותם אנו מובילים תורמים לשיפור תוצאות החברה ולהגדלת נתח השוק שלה הנובעת מכך שקהל הצרכנים הנאמן והאיכותי מצביע ברגליים, דבר המעיד על שביעות רצונו מחוויית הקנייה ורמת המחירים ברשת. אני מדגיש כי בעת חירום כלל סניפי הרשת ימשיכו לעבוד בצורה רציפה, כאשר הרשת ערוכה בזמני חירום ושגרה כאחד, הן בשמירה על תשתיות והן בזמינות המדף הגבוהה ביותר גם בתקופה האחרונה. הרשת ממשיכה לפעול להגיע לכל בית בישראל, ומתכננת פתיחה של 18 סניפים נוספים לפחות בתקופה הקרובה, חלקם על קרקעות בבעלותנו, וזאת מתוך מגמה להוזיל עלויות תפעול, אשר יתגלגלו לבסוף לצרכן".

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש