קרדיט: טופ גאם
קרדיט: טופ גאם

טופגאם (TopGum), העוסקת בשוק תוספי התזונה בצורת מתן של סוכריות גומי, פרסמה הבוקר (ד’) את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני לשנת 2024, והציגה הכנסות ושיא במגזר תוספי התזונה לצד עלייה נאה בצבר ההזמנות.

ההכנסות של טופגאם רשמו גידול של כ-11.4% ביחס להכנסות הרבעון המקביל אשתקד לכ-15 מיליון דולר. עיקר הגידול מגיע מזינוק במכירות מגזר תוספי התזונה, בשיעור חד של כ-32%. כתוצאה מהגידול במכירות זינק גם הרווח הנקי של החברה בתום המחצית הראשונה של השנה בכ-39.6%, כאשר החברה רשמה גם גידול משמעותי של כ-15.3% ב EBITDA המתואם ביחס למחצית המקבילה אשתקד, אשר הסתכם לכ-5 מיליון דולר, וזאת על אף הוצאות עודפות בגין מלחמת חרבות ברזל.

מהצד השני, בניית תשתיות ניהוליות בינלאומיות, והכנות לקליטת המפעל החדש מאז תחילת השנה הביאו לקיטון קל ברווח הנקי ברבעון השני של השנה, ביחס לרבעון המקביל אשתקד, שהסתכם ב-1.2 מיליון דולר.

צמיחה מואצת בתחום תוספי התזונה

ברבעון השני של השנה המשיכה החברה ביישום אסטרטגיית הצמיחה המואצת שלה המתמקדת בתוספי תזונה Tailor-Made בצורת מתן של סוכריות גומי. המכירות בתום הרבעון השני במגזר תוספי התזונה הגיעו לשיא של כ-10.6 מיליון דולר – גידול חד של כ-32% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, ושל כ-20.5% ביחס להכנסות ממגזר זה ברבעון הראשון של השנה. בתוך כך, ובהתאם לאסטרטגיה שהתוותה החברה, גם שיעור המכירות של תחום תוספי התזונה מסך מכירות החברה המשיך לגדול והגיע לשיא של 71%, לעומת 59.5% ברבעון המקביל אשתקד וכ-60% ברבעון הראשון של 2024.

טופגאם צופה צמיחה דו-ספרתית בשיעור גבוה בתחום תוספי התזונה גם בהמשך השנה. לחברה צבר הזמנות של תוספי תזונה המיועד לאספקה במהלך הרבעונים הקרובים, שהגיע גם הוא לשיא ועומד על סך של כ-17 מיליון דולר, נכון למועד הדו"ח, זאת לעומת כ-9.1 מיליון דולר במועד המקביל אשתקד.

בהתאם לאסטרטגייה של טופגאם, עיקר המכירות של החברה בתחום תוספי התזונה הוא של מוצרי Tailor-Made, כלומר מוצרים שפותחו במיוחד עבור לקוחות ספציפיים בהתאם לדרישותיהם, וכן של מוצרים מבוקבקים (להבדיל ממכירה בתפזורת), תוך שימת דגש על מכירת מוצרים חדשים וחדשניים ללקוחות אסטרטגיים.

בהתאם, מכירות מוצרי Tailor Made צמחו בשיעור של כ-37.7%, מסך של כ-5.3 מיליון דולר ברבעון השני לשנת 2023 לסך של כ-7.31 מיליון דולר ברבעון. שיעור חלקם של הלקוחות האסטרטגיים מתוך סך ההכנסות של החברה בתחום התוספים גדל בכ-34% לשיעור של 42% במחצית הראשונה לשנת 2024. בערכים נומינליים, גדלו המכירות ללקוחות האסטרטגיים במחצית הראשונה לסך של כ-8 מיליון דולר. גם מכירות המוצרים המבוקבקים צמחו מסך של כ-4.1 מיליון דולר במחצית הראשונה לשנת 2023 לסך של כ-8.5 מיליון דולר בתקופת הדיווח, המהווה גידול חד בשיעור של כ-107%, וצמח לכ-44% מכלל המוצרים לעומת 29% בחציון המקביל אשתקד.

פיצויים בגין המלחמה והמפעל החדש

מפעל הייצור של החברה נמצא בעיר שדרות, ומשכך, הימשכות מלחמת "חרבות ברזל" עדיין משפיעה במידת מה על פעילותה ועל עובדיה, אם כי בהיקפים קטנים באופן משמעותי ביחס לרבעונים הקודמים – למעט בכל הנוגע להשלמת הקמת המפעל החדש שבהקשרו השפעות המלחמה עדיין מורגשות באופן משמעותי.

לפני פחות מחודש הגישה החברה תביעת פיצויים בגין הנזקים שנגרמו לה בפעילותה השוטפת והדחייה בהקמת המפעל החדש בסך של 53.6 מיליון שקלים (לאחר ניכוי מקדמה שהתקבלה בסך של כ- 3 מיליון ש"ח), בהתאם לתקנות מס רכוש וקרן הפיצויים. בנוסף, חברת הבת הישראלית של החברה תגיש בימים הקרובים תביעת פיצויים נפרדת בסך של כ-7 מיליון שקלים (לאחר ניכוי מקדמה שהתקבלה בסך של כ- 773 אלף שקלים ש"ח) בגין הנזקים שנגרמו לה בפעילותה השוטפת בשל המלחמה, כך שסכום התביעה הכולל של שתי החברות יעמוד על כ-60 מיליון שקל.

למרות העיכובים בהקמת המפעל החדש, החברה צופה, בזהירות המתבקשת, כי הקו הראשון יתחיל בביצוע הרצות במהלך הרבעון האחרון של שנת 2024, ויופעל מסחרית במהלך הרבעון הראשון של שנת 2025, במקביל לתחילת הפעילות המסחרית של אתר הייצור בארה"ב שלגבי הקמתו או רכישתו מדווחת החברה כי היא נמצאת בשלבים מתקדמים.

אייל שוחט, מנכ"ל טופגאם, מסר: "תוצאות השיא שהשיגה החברה ברבעון השני של השנה מוכיחות כי האסטרטגיה שמיישמת החברה נושאת פרי באופן עקבי ומתמשך. הזינוק החד בתחום תוספי התזונה, שהיווה ברבעון כ- 71% ממכירות החברה, הוא המשך ישיר למאמצי החברה ולעמידתה ביעדים האסטרטגיים שהציבה לעצמה. תוצאות השיא של החברה ברבעון השני, שהן המשך ישיר לאלו שהושגו ברבעון הראשון, מרשימות עוד יותר נוכח העובדה כי מפעל החברה נמצא, הלכה למעשה, במרכזו של אזור לחימה. הישגי השיא של החברה ברבעונים האחרונים, דווקא לאחר אירוע ה-7.10, הם הוכחה ניצחת לדרך שלנו ומקור לגאווה עבור כל אחת ואחד מעובדינו, מרביתם תושבי הנגב המערבי, אשר בלי מסירותם ומאמציהם – לא היינו מגיעים להישגים אלה. ביחד נמשיך להצעיד את טופגאם לעבר פסגות חדשות בישראל ומחוצה לה."

חגי שטדלר, יו"ר טופגאם, מסר: "זה הרבעון השני ברציפות שטופגאם מציגה את הרבעון הטוב ביותר שלה מאז היווסדה ומדווחת על צמיחה מואצת דו ספרתית בהכנסות מתחום תוספי התזונה, ובמיוחד של מוצרים מבוקבקים ומבודלים. ההישגים מרשימים במיוחד על רקע מלחמת חרבות ברזל שיצרה וממשיכה ליצור אתגרים לעבודה השוטפת במפעל בשדרות ולהקמת המפעל החדש, כמו גם גיוס עובדים, הקשיים בשרשרת האספקה והסנטמינט האנטי-ישראלי בעולם. החברה ממשיכה בפעילות האורגנית לתמיכה בהמשך שיעור צמיחה גבוה ובפתוח יכולות חדשניות ומוצרים מבודלים, ובמקביל נמצאת בשלבים מתקדמים בהקמת ו/או רכישת פעילות יצרנית בארה"ב. בשם הדירקטוריון, הערכה והוקרה לעובדים והמנהלים על הפעילות המאומצת להצעדת החברה קדימה, למרות האתגרים הלא פשוטים נוכח המלחמה."

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש