דורון סלע, מנכ"ל אייקון גרופ<br>קרדיט: יח"צ
דורון סלע, מנכ"ל אייקון גרופ קרדיט: יח"צ

אייקון גרופמפרסמת היום (ה’) את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של 2024 ולמחצית הראשונה של השנה. הקבוצה משמשת כמפיצה של מוצרי Apple, מוצרי Lenovo, Asus, HPE ו- Check Point בישראל, וכן הבעלים של רשת החנויות iDigital.

הכנסות הקבוצה ברבעון השני עלו בכ-7% לכ-377.4 מיליון שקל, לעומת כ-352.5 מיליון שקל ברבעון השני אשתקד. העלייה נובעת מגידול במכירות בשני מגזרי הפעילות של הקבוצה.

הרווח הגולמי ברבעון השני של 2024 הסתכם בכ-41 מיליון שקל (כ-10.9% מסך ההכנסות), לעומת כ-39.7 מיליון ש״ח (כ-11.3% מסך ההכנסות) ברבעון השני של 2023. הירידה בשיעור הרווח הגולמי נובעת בעיקר משינוי בתמהיל ההכנסות.

הרווח התפעולי ברבעון השני של 2024 הסתכם בכ-15 מיליון שקל, לעומת כ-15.3 מיליון שקל ברבעון השני של 2023. השינוי נובע בעיקר מירידה בשיעור הרווח הגולמי ועלייה בהוצאות המכירה והשיווק, בין היתר בשל גידול בהוצאות הפירסום ומפתיחת חנויות חדשות, שההכנסות מהן עדיין לא הבשילו במלואם.

הרווח הנקי של הקבוצה ברבעון השני של 2024 עלה לכ-7.8 מיליון שקל, לעומת כ-7.5 מיליון שקל ברבעון השני של 2023.

ההון העצמי של הקבוצה, נכון ל-30 ביוני 2024, מסתכם בכ-242.6 מיליון שקל ומהווה כ-34.6% מהיקף המאזן.

דורון סלע, מנכ"ל אייקון גרופ: "אנו ממשיכים במגמת הצמיחה, כאשר הרבעון השני של 2024 הינו הרבעון הרביעי ברציפות של גידול בהכנסות הקבוצה (לעומת תקופות מקבילות אשתקד) ואנו פועלים להמשך מגמה זו. הצמיחה ברבעון השני מיוחסת לשני מגזרי הפעילות. בתחום הקמעונאות, מכירות חזקות של מוצרי Apple, עלייה בסניפי אילת, לצד פתיחת חנויות חדשות ומכירה ללקוחות עסקיים תרמו לצמיחה במכירות. בתחום ההפצה, עליה במכירות של מוצרי Apple, Lenovo ומוצרים בתחום ה-security דוגמת Check Point תמכו בצמיחת המגזר. בחודש אפריל השנה השקנו את סניף הדגל בקניון רמת אביב שהוסב להיות הסניף הראשון בישראל בפורמט APP (Apple Premium Partner) המאפשר לצרכנים חווית קניה ושירות ברמת הגבוהה ביותר ואנו רואים במהלך זה הידוק נוסף של שיתוף הפעולה שלנו עם Apple העולמית. בהמשך השנה אנו צפויים להשיק שתי חנויות משמעותיות נוספות בפורמט זה, חנות אחת בדיזנגוף, אשר תוסב לפורמט APP וחנות שנייה שעתידה להיפתח במתחם גלילות במהלך הרבעון הרביעי של 2024. אנחנו ממשיכים לפתח את עסקינו, בין היתר, בהקמה של אתר תוכן וסחר אלקטרוני חדש, הרחבת מגוון המוצרים שאנו מציעים ללקוחות, השקעה בתשתיות מחשוב ועוד. במקביל לכך, אנו ממוקדים כעת גם בהתייעלות ובהפחתת ההוצאות של הקבוצה במטרה לשפר את הרווחיות".

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש