חברת אל על דיווחה היום (ה’) על תוצאותיה הכספיות לרבעון השני בו נרשם ביקוש מוגבר לטיסות אל על בעוד חברות התעופה הזרות עדיין מדירים את כניפינן משמי הארץ בצל המתיחות מול אירן וחיזבאללה. בתוך כך, אל על מדווחת על עסקת ענק מול בואינג לרכישת 20 מטוסי 737MAX עם אופציה לרכישת 11 מטוסים נוספים בתמורה כוללת של כ-1.5 מיליארד דולר עד כ-2.5 מיליארד דולר, באם תמומש האופציה לרכישת מטוסים נוספים.
בשורה העליונה, הכנסות החברה ברבעון השני קפתו ב-33% לכ-839 מיליון דולר לעומת כ-630 מיליון דולר ברבעון המקביל. חלק מהגידול נובע מעלייה של כ-29 מיליון דולר בפעילות המטען והיתרה מפעילות הנוסעים.
היצע המושבים המשוקללים ק"מ (ASK) עלה בכ-8% ביחס לרבעון המקביל עם המשך בניית כושר הייצור לאחר היציאה ממשבר הקורונה והוספתם של מטוסים החכורים בחכירה רטובה לפעילות בשירות החברה.
ההכנסה למושב (RASK) עלתה בכ-24% ביחס לרבעון המקביל בין היתר בשל עליה ניכרת וחריגה בשיעור התפוסה אשר זינק לכ-92% לעומת כ-87% ברבעון המקביל. הצמיחה נובעת מביקושים גבוהים לטיסות החברה על רקע צמצום טיסות של חברות זרות לישראל.
ה-EBITDAR (רווח תפעולי תזרימי) ברבעון השני לשנת 2024 הסתכם לכ-281 מיליון דולר, צמיחה של כ-72% לעומת כ-163 מיליון דולר ברבעון המקביל.
הוצאות המימון נטו ברבעון הסתכמו לכ-23 מיליון דולר, לעומת כ-31 מיליון דולר ברבעון המקביל. הירידה נובעת בעיקר מגידול בהכנסות ריבית מפיקדונות על רקע העלייה המשמעותית ביתרות הנזילות של הקבוצה.
הרווח הנקי ברבעון הסתכם לכ-147 מיליון דולר, צמיחה של פי 2.5 ביחס לכ-59 מיליון דולר ברבעון המקביל. הגידול נובע מעלייה בהיצע המושבים המשוקללים ק"מ (ASK), מעליה בהכנסה למושב משוקלל ק"מ (RASK) ומעליה בהכנסות ממטען.
תזרים המזומנים של החברה מפעילות שוטפת הסתכם ברבעון בכ-391 מיליון דולר לעומת כ-119 מיליון דולר ברבעון המקביל, גידול של פי 3.3. הגידול נובע מעליה ברווחיות ושיפור בהון החוזר של החברה המושפע בעיקר ממכירה מראש של כרטיסי טיסה לעונות הביקוש.
ההון העצמי המיוחס לבעלי המניות הסתכם לכ-201 מיליון דולר לעומת גירעון בהון העצמי בהיקף של כ- 209 מיליון דולר ליום 31 בדצמבר 2023. הגידול בהון והמעבר להון עצמי חיובי נובע מהרווח הנקי שנרשם בחציון הראשון של השנה, גיוס הון בהיקף של כ-140 מיליון דולר ומימוש כתבי אופציה בהיקף של כ-39 מיליון דולר.
חוב פיננסי ברוטו ליום 30 ביוני 2024 הסתכם לכ-1,700 מיליון דולר. חוב פיננסי נטו ליום 30 ביוני 2024 הסתכם לכ-611 מיליון דולר.
בעקבות עלייה בביקושים להטסת מטען הכנסות מטען ברבעון הסתכמו בכ-57 מיליון דולר, גידול של כ-29 מיליון דולר לעומת הרבעון מקביל אשתקד.
מנכ"לית אל על, דינה בן-טל גננסיה: "במהלך הרבעון השני, הישראלים חיפשו ודאות תעופתית והביקוש לטיסות אל על נמשך על אף חזרתן המדורגת של חברות התעופה הזרות ולפני הביטולים הנוכחיים של חלק מחברות התעופה הזרות שפעלו בנתב"ג. פעלנו במהלך הרבעון ואנו ממשיכים לפעול גם עתה ביתר שאת כדי להגדיל את היצע הטיסות ככל הניתן לצד ביצוע התאמות מסחריות, מבצעיות ותפעוליות, זאת תוך מיצוי צי המטוסים וצוותי האוויר שלנו. הגדלנו את תדירות הטיסות ליעדי ליבה בהתאם לביקושים, אנו ממשיכים לחזק את מועדון הנוסע המתמיד שמונה כ-3.1 מיליון חברים, ופועלים להרחבת שיתופי הפעולה בשיתוף מועדונים עם חברות התעופה השונות ביניהן ,Air France ,Delta Airlines KLM, וירג’ין אטלנטיק ועוד.
אנו ממשיכים לפעול ליישום התוכנית האסטרטגית שפרסמנו שתציב את אל על בסטנדרט שירותי גבוה ואיכותי יותר. חתמנו אמש עם יצרנית המטוסים בואינג על רכישת עשרות מטוסים שיחליפו את צי צרי הגוף שלנו, מה שמהווה את הסכם ההצטיידות האסטרטגי והגדול ביותר בתולדות החברה עד כה. המטוסים החדשים יאפשרו לנו לבצע שדרוג משמעותי במסגרת הקמת צי צעיר, טכנולוגי ומתקדם, שיציע ללקוחות חווית שירות מתקדמת וחדשנית, תוך שימת דגש על איכות הסביבה לפי מדדי ה-ESG העולמיים. העסקה היא אבן דרך משמעותית עבור החברה, שמצטרפת לעסקת הדרימליינרים עליה חתמנו לאחרונה עם בואינג. עסקאות אלה יעמידו אותנו בשורה אחת עם חברות התעופה המובילות בעולם, וימצבו את אל על כחברה מובילה ואיתנה בקרב החברות הישראליות והצרכן הישראלי בעלת יכולת גמישות וחדשנות. כמו כן העסקה תאפשר לנו להמשיך ולתגבר את לוח הטיסות ליעדים הקיימים, להרחיב את מפת היעדים, ולהגדיל את היצע המושבים".