חברת התקשורת פרטנר דיווחה אתמול על תוצאותיה לרבעון השני של השנה, אותו סיימה עם חולשה בהכנסות ומנגד האטה בקצב הנטישה ועלייה בהכנסה הממוצעת למנוי סלולר. עם זאת, החברה לא תחלק דבידנד על הרבעון החולף.
פרטנר איבדה 8,000 מנויים בסלולר, כולם מנויי פוסט פייד. ההכנסה הממוצעת למשתמש, בנטרול דמי הקישוריות, עלתה ב-1 שקלים לעומת הרבעון הקודם. זהו הרבעון הראשון ללא הכרה בהכנסות נחות מהוט מובייל עבור שימוש ברשת הסלולר, אז בנטרול נתון זה ברבעון הקודם, פטרנר הציגה ברבעון השני עלייה של 2 שקלים בהכנסה הממוצעת למנוי. שיעור הנטישה היה 4.7% בלבד. ומכירות ציוד במגזר הסלולר ירדו משמעותית ל-140 מיליון שקל.
במגזר הנייח, פרטנר נהנתה מעלייה במספר מנויי הסיבית ומההסכם מול בזק. בטלוויזיה, סך הלקוחות המשיך לרדת ל-205,000 (ירידה של 1,000).
לירן לובלין, מנהל מחלקת המחקר של IBI, כותב כי :"בסה"כ דו"ח יציב של פרטנר, רווחיות שהשתפרה והתזרים החיובי הוא בשורה טובה. סך ההכנסות ברבעון עמדו על 823 מיליון שקל. נמוך מהצפי המוקדם שלנו (850 מיליון) כשמכירות ציוד ירדו באופן משמעותי ועמדו על 140 מיליון שקל בשיעורי רווחיות גולמית של כ-11%.
"בצד ההוצאות נרשמה עליה קלה שמקורה בעיקר בהוצאות שיווק כשפרטנר מצליחה לשמור על מבנה הוצאות יציב שגוזר רווחיות תפעולית לרבעון של 11%, ההשקעות התזרימיות של פרטנר ברכוש קבוע עמדו ברבעון על 138 מיליון שקל והם צפויות להתכנס לקצב של 550 מיליון שקל ברמה השנתית שורת הרווח הסתכמה ל 57 מיליון שקל והתזרים החופשי לאחר תשלומי ריבית היה נקודת אור חיובית ועמד על 34 מיליון שקל. הרבעון השני כבר נראה יותר לעומת תחילת השנה ובכל הקשור לפעילות הסלולר שהיא ליבת העסק יש הרבה מאוד נקודות חיוביות. אנחנו שומרים על מחיר יעד של 21 שקל למניה הגוזר אפסייד של 24.4% והמלצת ’תשואת יתר’ למניה".