קרדיט: מוני שפיר
קרדיט: מוני שפיר

ישראייר גרופ לא הצליחה ליהנות מהעדרותן של החברות הזרות בצל המלחמה, שגרעה כ-29 מיליון דולר בהכנסות הרבעון שהסתכמו בכ-65 מיליון דולר, בהשוואה להכנסות של כ-94 מליון דולר ברבעון הראשון בשנת 2023.

על אף הירידה בהיקף ההכנסות, שורת הרווח הגולמי נותרה דומה ברמתה לרבעון המקביל אשתקד, והסתכמה בכ-10 מיליון דולר. שיעור הרווח הגולמי הגיע לכ-15% מהיקף ההכנסות, שיפור שהושג בשל הגידול המשמעותי במכירת מוצרים נלווים לנוסע, שעמדו על שיא של כ-20 דולר לנוסע לעומת 12 דולר לנוסע ברבעון המקביל אשתקד.

נזקי המלחמה, השפיעו דרמטית על מרבית חברות הבת, המתמחות בתיירות, בדגש על חברת התיירות הנכנסת לישראל. ההכנסות נפגעו בכ-22 מיליון דולר, ופגעו ברווחיות התפעולית של הקבוצה כולה בכ-2 מיליון דולר. בלטה בביצועיה לטובה, חברת הבת סקי דיל, שרשמה את אחת העונות הטובות בתולדותיה. כחלק מהתכנית האסטרטגית להגדלת הפעילות בחו"ל, של ישראייר גרופ, סקי דיל, בוחנת בימים אלו רכישת נכס מלונאי נוסף, שישמש את לקוחותיה, באיטליה, לצד הנכס אותו רכשה והפעילה בעונה הנוכחית. בנוסף, מנהלת ישראייר משא ומתן לרכישת השליטה במרכז התחזוקה בקפריסין, שם היא שותפה כיום בכ-50% מהון המניות.

החוב הפיננסי, נטו (לתאגידים בנקאיים כולל אג"חים להמרה) עמד על כ-66 מיליון דולר, הכולל הנפקת אג"ח להמרה בסך 23 מליון דולר, ביחס ל-40 מיליון דולר בסוף שנת 2023 וזאת על אף העובדה שהחברה רכשה מטוס איירבס נוסף בכ-29 מיליון דולר.

במהלך הרבעון, החברה יצרה תזרים מזומנים של כ-7 מיליון דולר מהפעילות השוטפת.

בנתיב הפנים ארצי לאילת, המשיכה החברה במגמת שיפור ואף הגדילה את נתח השוק שלה לכ-34%, וזאת, על אף העובדה כי היקף הפעילות התיירותית ירד בצורה משמעותית לאור פינוי תושבי העוטף לעיר אילת.
תוצאות הנתיב הפנים ארצי השתפרו בכמיליון שקל.

במהלך הרבעון הטיסה החברה כ-170 אלף נוסעים – מספר שיא התומך בתוכנית השנתית של החברה להטיס בין 1.1 ל-1.2 מיליון נוסעים בשנת 2024.

נתח השוק של החברה עמד על כ-7.5%, דומה ברמתו לנתחי השוק של החברה בחודשים אפריל ומאי 2024.
במהלך הרבעון השלימה החברה את היערכותה לעונת קיץ 2024, באמצעות קליטה של שני מטוסים נוספים בהפעלה עצמית. החברה קלטה והכשירה צוותי אוויר ותחזוקה במטרה לתמוך בהפעלת מטוסים אלו. יודגש כי עלויות קליטת צוותי האוויר והקרקע, והכשרתם, נרשמו ברבעון הנוכחי, ואילו המטוסים יחלו לפעול ברבעון השלישי.

החברה רשמה הפסד נקי של כ-1 מיליון דולר, בהשוואה לרווח של כ-3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. עיקר הרווח ברבעון המקביל אשתקד נובע מהשבת ערך המלאי בשל מכירת צי מטוסי ה-ATR בסך של כ-2.5 מיליון דולר.

החברה ניהלה במהלך הרבעון, מו"מ עם משרדי התחבורה והאוצר, שנועד לאפשר לה לפעול בגמישות תפעולית טובה יותר בהיבטים שונים, ובהם הרחבת הפעילות בטרמינל 1, התאמות בחוק שירותי תעופה, וסיוע תזרימי בהיבטים שונים מול משרד האוצר.

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש