אורי וטרמן , מנכ"ל שופרסל ואיתן יוחננוף מבעלי רשת יוחחנוף <br>קרדיט: אלעד גוטמן, יח"צ
אורי וטרמן , מנכ"ל שופרסל ואיתן יוחננוף מבעלי רשת יוחחנוף קרדיט: אלעד גוטמן, יח"צ

רשת יוחננוף, המפעילה מרכולים בפריסה ארצית, סיכמה רבעון חיובי בפתיחת השנה, ועדכנה את מדיניות הדיבידנד לחלוקה של כ-30% לפחות מהרווח הנקי. החברה תחלק דיבידנד בהיקף של כ-15 מיליון שקל.

ההכנסות המדווחות ברבעון הראשון של שנת 2024 עלו בכ-8.1% והסתכמו בכ-1.07 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-986 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. עיקר הגידול נובע ממכירות בחנויות חדשות שנפתחו בסך של כ-26 מיליון שקל, מגידול במכירות חנויות זהות בסך של כ-53 מיליון שקל, המשקף עלייה של כ-5.3%, לצד עלייה של 4.5% במכירות למ"ר.

יוחננוף רשמה בכך עלייה חדה יותר במכירות בחניות זהות, מעבר לאלו שהציגו ויקטורי (1.9%) ושופרסל (1.8%), בעוד שרמי לוי סיכם רבעון עם ירידה של 2.5% במכירות חנויות זהות.

הרווח הגולמי עלה בכ-10.3% והסתכם בכ-294 מיליון שקל (כ-27.6% מההכנסות), בהשוואה לכ-267 מיליון שקל (כ-27.1% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. עיקר הגידול בשיעור הרווח הגולמי נובע משיפור תנאי הסחר של החברה ומעיתוי חג הפסח וזאת על אף שהחברה המשיכה להעניק ללקוחותיה מבצעי עומק משמעותיים כמענה ליוקר המחייה.

הרווח התפעולי לפני הכנסות (הוצאות) אחרות ברבעון הראשון של שנת 2024, עלה בכ-21.4% והסתכם בכ-78 מיליון שקל (כ-7.3% מההכנסות), בהשוואה לכ-64 מיליון שקל (כ-6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

ה-EBITDA ברבעון הראשון של שנת 2024 הסתכמה בכ-130 מיליון שקל (כ-12.2% מההכנסות), עליה של כ-15.6%, בהשוואה לכ-113 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

בשורה התחתונה, הרווח הנקי עלה בכ-29.8% והסתכם ב-42.6 מיליון שקל, בהשוואה ל-32.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה נרשמה למרות הפסדים בנכסים פיננסים ועלייה בהוצאות המימון.

לדברי שירה אחיעז, אנליסטית הקמעונאות של IBI: "הצמיחה של הרשת ברבעון נבעה בשל פתיחת שני סניפים חדשים בשנה שחלפה, גילום מלא של סניפים שנפתחו ברבעון המקביל, עליות מחירים, מיעוט בהיקף הטיסות לחו״ל על רקע הלחימה ותוספת של יום מסחר בחודש פברואר. הרווחיות הגולמית השתפרה לרמה של 27.6% ברבעון (לעומת 27.1% במקביל), להערכתנו על רקע עליות המחירים, התרחבות בתחום המותג הפרטי, עיתוי חג הפסח ושיפור בתנאי הסחר עם הספקים בשל מגמת ההתרחבות של הרשת. עם זאת, אנו מעריכים כי המשך התייקרות בשלל תשומות, בין היתר לאור העלייה באינפלציה לצד עלויות בגין פתיחת סניפים העיבו על שולי הרווח התפעולי. להערכתנו, הצמיחה הנאה במכירות בחנויות זהות (SSS) לצד השיפור במרווח הגולמי הובילו לשיפור במרווח התפעולי (בנטרול אחרות) שהסתכם ב-7.3% ברבעון לעומת 6.5% במקביל".

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש