קרדיט: depositphotos

על הצורך ההכרחי במעבר לשיווק דיגיטלי לעסקים בצל הקורונה

שיווק דיגיטלי לעסקים מהווה חלק אלמנטרי בשיווק העסק, אך בצל הקורונה זה אולי הסיכוי היחידי של העסק שלך לשרוד. אז איך עושים את זה נכון? כל מה שחשוב לדעת במאמר

תוכן מקודם 31/08/2020 12:12

א+א-

במהלך החודשים האחרונים כל אספקט של חיינו השתנה מקצה לקצה, והתפשטות נגיף הקורונה הובילה לתמורות אדירות במהירות על, שמתבטאות במערכות הבריאות, מערכות החינוך, הכלכלה העולמית, שוק התעסוקה ועוד. במיקרו היא שינתה את האופן שבו אנו מתקשרים זה עם זה, את הרגלי החיים הבסיסיים ביותר שלנו וכמובן שגם את הרגלי הצריכה והרכישה שלנו.

 

זו עובדה קיימת, הקורונה מלווה אותנו כבר חצי שנה, ונראה שהיא צפויה להישאר, ומסיבה זו הנהירה של העסקים אל הזירה הדיגיטלית לא צפויה להיפסק, וזו התקופה שבה כל מי שטרם הצטרף למסחר המקוון ולניהול עסקי אונליין מבין, שזה לא רק צעד הכרחי עבורו, אלא זו זירת העסקים החדשה והיחידה שבה הוא באמת יכול לשגשג.

 

איך מתחילים לעשות שיווק דיגיטלי לעסקים?

שיווק דיגיטלי לעסקים חייב להיות מותאם באופן אישי לכל עסק על פי הנישה שבה הוא פועל, הקהלים שאליהם הוא פונה, המוצרים שהוא משווק ועוד, אולם לכל עסק יש תמהיל שיווקי בסיסי שמומלץ להתחיל ממנו.

 

אך לפני שנפרט אילו נכסים דיגיטליים מומלץ ליצור ובאילו פלטפורמות שיווק דיגיטלי לעסקים כדאי לקדם את העסק, חשוב לבחון את התקציב שיש ברשות העסק לצורך שיווק דיגיטלי ומעבר למסחר מקוון. משנקבע התקציב, אפשר לצאת לדרך.

 

1. בונים אתר אינטרנט

לא כל אתר מתאים לכל עסק, ובבניית אתר אינטרנט חשוב להגדיר את מטרות האתר, על מנת לדעת איזה אתר מתאים לעסק ולאופי פעילותו.

 

להלן 3 סוגי האתרים הפופולריים ביותר בקרב עסקים:

  • אתר תדמית: יוצר נוכחות דיגיטלית מאפשר לשווק את השירותים והמוצרים שהעסק מציע לקהל הלקוחות. בדרך כלל אתר תדמית מציג את פרטי העסק יחד עם פעילויות, השירותים שהוא מציע, בלוג, מטרות והצלחות בעזרת מיתוג, שנועד למשוך אל האתר ואל העסק לקוחות חדשים. המטרה של בעל העסק כאן זה לידים שיתורגמו ללקוחות חדשים.

 

  • חנות וירטואלית: חנויות המסחר האינטרנטיות מצליחות לייצר הצלחה עסקית על ידי הרחבת הפעילות של העסק תוך התגברות על המגבלה הגאוגרפית של העסק וללא תלות במיקומו. חנות אינטרנטית חוסכת לבעליה את התיווך האנושי, מצמצמת את צורכי כוח האדם ומפחיתה את המשאבים שיש להשקיע בעסק פיזי. המטרה של בעל העסק זה כמה שיותר מכירות. קראו עוד על שיווק דיגיטלי וקידום חנות אינטרנטית.

 

 

  • אתר קטלוג: מטרת אתר קטלוג היא להציג הרבה תמונות של המפרסם, ולכן הוא מתאים לסיטונאים, אמנים, צלמים, אדריכלים, מאפרות, מעצבים וכדו’. בדרך מטרת האתר היא לתת לתמונות לשווק את העסק, אולם הערת האתר בתוכן טקסטואלי תורמת לביסוס מעמדו של בעל האתר כאוטוריטה בתחומו ותורם רבות לקידום האתר. המטרה כאן כמובן זה חשיפה ולידים.

 

2. מקדמים את האתר

קידום האתר הוא מונח רחב, שמתייחס לכל הפעולות שאנו מבצעים על מנת ליצור חשיפה לאתר, להגדיל את כניסת המשתמשים אליו ולהגדיל את הפעילות העסקית של העסק. ללא פעולות הקידום אין הצדקה לקיומו של האתר, שכן הוא לא זוכה לחשיפות, לא מניב הצלחה עסקית לבעליו ופשוט טובע ונעלם בין אינספור האתרים הקיימים ברשת האינטרנט. אתר ללא קידום זה כמו רכב ללא מנוע.

 

שיווק דיגיטלי לעסקים וקידום אתרי אינטרנט מתבצעים במספר פלטפורמות בסיסיות:

  • גוגל אורגני: קידום אתרים אורגני בגוגל (SEO) נועד לעזור לאתר להתקדם במעלה דירוג האתרים במנוע החיפוש, כך שאם לקוח פוטנציאלי מחפש מוצר שנמכר בעסק או שהוא זקוק לשירות שהעסק מעניק, הוא ייחשף אליו בדף התוצאות הראשון האורגני שגוגל מציג. קידום אורגני דורש מעט סבלנות, אך הוא מתאים לריצות מרתון, עבור עסקים שרוצים להישאר בתודעה לאורך זמן ולהתמיד בפעילותם העסקית שנים קדימה.

 

  • גוגל ממומן (PPC): במרבית המקרים עסק זקוק לתנועת גולשים חדשים כאן ועכשיו, ומכיוון שתוצאות הקידום האורגני לוקחות זמן מה, גוגל מציעה פתרון נפלא, ומציגה מודעות ממומנות בראש תוצאות החיפוש (קידום ברשת החיפוש של גוגל) או בשטחי פרסום שנמצאים בדפי אתרים אחרים שמפרסמים אצלה (קידום ברשת המדיה של גוגל). באמצעות פרסום ממומן בגוגל ניתן להפנות גולשים אל האתר, אל דף נחיתה, דף מוצר, דף השארת פרטים ועוד.

 

 

  • קידום ברשתות החברתיות: הרשתות החברתיות הפכו להיות השיטה הפופולרית ביותר לייצר חשיפה לעסק. היתרון שלהן הוא שניתן לפרסם בהן גם אם אין לכם אתר, אך אם יש לכם אחד, הן יסייעו לו לקבל תנועה של לקוחות פוטנציאליים ויסייעו לקדם אותו אורגנית. 2 הפלטפורמות הפופולריות כיום לקידום עסקים בדיגיטל הן פייסבוק ואינסטגרם, שפועלות תחת ממשק אחד, ומאפשרות לפרסם תכנים טקסטואליים וויזואליים, סרטונים, מדריכים, מודעות להגדלת מכירות ועוד. פרסום בפייסבוק ובאינסטגרם מתחלק ל- 2, ניהול דף עסקי וקידום ממומן. הראשון מתייחס לפרסום תכוף ותדיר שמתבצע בדף העסקי של העסק, ואילו השני מתייחס למודעות ממומנות שמתפרסמות במסגרת קמפיין ספציפי.

 

מי שומר על התדמית שלכם ברשת?

עסקים בעידן הדיגיטלי נוכחים לדעת, שכפי שהזירה הדיגיטלית מועילה לצורכיהם העסקיים והתדמיתיים, כך היא גם עלולה לפגוע בהם. ביקורת גולשים שלילית, לשון הרע או הוצאת דיבה הם רק חלק מהדברים שעלולים להופיע במרחבי הרשת, וככל שהם יהיו מעניינים יותר עבור הגולשים, כך המאמצים להעלים אותם עלולים לגזול מכם יותר.

 

ניהול מוניטין הוא אחד משירותי השיווק בדיגיטל, שנועדו להרחיק אזכורים שליליים על העסק שלכם ולהקטין את הסיכויים שגולשים ייחשפו אליהם.

 

ניהול מוניטין באינטרנט פועל בשיטה שדומה לקידום האורגני, ומסיבה זו זה לא שירות שכדאי לדחות. כל עוד העסק קיים, מומלץ שיהיה מישהו עם היד על הדופק. כשהיד על המקלדת כל כך קלה כל מילה שפרסם לקוח לא מרוצה, עלולה להסב נזק רב לעסק, גם אם אין לכך הצדקה, וזו אחת הסיבות שבגללה כל עסק חייב שירותי ניהול מוניטין בזירה הדיגיטלית.

 

שיווק דיגיטלי לעסק שלך - עשה זאת בעצמך!

בעלי עסקים מתחלקים ל- 2: אלו שנותנים לאנשי מקצוע לעשות את עבודתם, ואלו שאוהבים לעשות את הכל בעצמם. אנחנו מאמינים, שכמו שכל אחד יכול ללמוד לפתוח סתימה בכיור או לרהט נכון את המשרד, כך גם כל אחד יכול לשווק את העסק שלו בדיגיטל.

 

באמצעות קורס שיווק דיגיטלי אונליין מבית Digitwow ניתן לרכוש כלים מקצועיים לשיווק העסק ברמה מקצועית. הקורס בנוי ממסלולים שונים, שמאפשרים לבעל עסק להתמחות בחלק מאפיקי השיווק לעסק דיגיטלי שציינו או בכולם.

 

אם יש לכם זמן להשקיע בזה, אם זה מעניין אתכם אפילו מעט, ואם אתם רוצים לקחת את השליטה על מאמצי השיווק של העסק שלכם, זה בדיוק הקורס בשבילכם. במהלך הקורס תיצרו מהלכים עבור העסק שלכם ותלמדו תוך כדי תנועה כיצד לנהל את כל מערך השיווק של העסק שלכם בדיגיטל.

 

חברת Digitwow מתמחה בשיווק דיגיטלי וקידום אתרים. למעלה מעשור שהחברה מייצרת הצלחות לאינספור עסקים ממגוון רחב של תחומים ומוכיחה ששיווק דיגיטלי זה הדבר הכי טוב שיכול לקרות לעסק, ובצל הקורונה יותר מתמיד.

אין תגובות

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי האתר

שלח תגובה