חדשות וול סטריט ושווקי העולם

סיוה עוקפת את התחזיות: סיימה את הרבעון השני עם צמיחה של 5% בהכנסות

ההפסד הנקי על בסיס GAAP הצטמצם ב-28%; ההתאוששות בשוק הסמארטפונים תרמה לזינוק של 27% בתמלוגים לעומת הרבעון הקודם

חדשות ספונסר 08/08/2019 15:36

א+א-

ספקית טכנולוגיות הקישוריות האלחוטית סיוה (נאסד"ק: CEVA), פרסמה היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של 2019, שהסתיים ב-30 ביוני. הכנסות החברה ברבעון השני גדלו ב-5% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-18.4 מיליון דולר.

 

בחלוקה למקורות הכנסה, ההכנסות ממכירת רישיונות וכלי פיתוח לתכנון שבבים גדלו ב-8% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-10.8 מיליון דולר, כ-59% מהמחזור; ואילו ההכנסות מתמלוגים גדלו ב-2% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-7.6 מיליון דולר, כ-41% מסך ההכנסות.

 

ההפסד הנקי על בסיס GAAP הצטמצם ב-28% לעומת הרבעון המקביל והסתכם ב-1.5 מיליון דולר, וההפסד המדולל למניה על בסיס GAAP הסתכם ב-7 סנט, לעומת הפסד של 9 סנט ברבעון המקביל. בנטרול רישום עלות האופציות לעובדים והוצאות הקשורות לרכישות, גדל הרווח הנקי המתואם ב-42% לעומת הרבעון המקביל והסתכם ב-1.2 מיליון דולר, והרווח המתואם למניה גדל ב-25% ל-5 סנט, 2 סנט מעל תחזיות האנליסטים. 

 

במהלך הרבעון השני חתמה סיוה על 9 הסכמים חדשים לרישוי טכנולוגיות לתכנון שבבים. 3 היו לאספקת טכנולוגיות למוצרים מבוססי חיישנים חכמים, ו-6 הסכמים לאספקת טכנולוגיות קישוריות. כל ההסכמים שנחתמו היו לאספקת טכנולוגיות למוצרים בשווקים חדשים שאינם בתחום התקשורת הסלולרית לסמארטפונים, ו-4 היו עם לקוחות חדשים.

 

ההסכמים נחתמו עם יצרנים בתחומי הקישוריות הסלולרית למוצרי IoT, עיבוד קול וקישוריות בלוטות’ לאוזניות אלחוטיות, בינה מלאכותית וראייה ממוחשבת למצלמות אבטחה ואקשן, ונקודות גישה ל-Wi-Fi. בפילוח גיאוגרפי, 3 מתוך 9 ההסכמים נחתמו עם לקוחות בסין, 2 בארה"ב, ו-4 הסכמים עם לקוחות באסיה-פסיפיק, כולל יפן.

 

מנכ"ל סיוה, גדעון ורטהייזר, אמר עם פרסום התוצאות הכספיות: "אני מרוצה מאוד מביצועינו ברבעון השני. המשכנו להרחיב את בסיס הלקוחות ולגוון את מקורות ההכנסה שלנו, תוך ניצול יכולותינו המצוינות בטכנולוגיות הקישוריות האלחוטית והחישה החכמה.

 

רכישת פעילות היתוך החיישנים של הילקרסט לאבס (Hillcrest Labs) וההשקעה בטכנולוגיית עיבוד התמונה של אימרוויז’ן (Immervision), שביצענו לאחרונה, יאפשרו לנו להרחיב עוד יותר את סל המוצרים ומעגל לקוחותינו. השקעות אלו מהוות אבני דרך חשובות בתוכניתנו האסטרטגית להרחבת סל המוצרים הטכנולוגי, ובמקביל יאפשרו לנו להתקדם בשרשרת הערך ולהדק עוד יותר את הקשר עם חברות שבבים ויצרנים".

 

סמנכ"ל הכספים של סיוה, יניב אריאלי, הוסיף: "הגידול המעודד של 27% בהכנסות מתמלוגים ביחס לרבעון הקודם מצביע על שיפור ברמות המלאים בשוק הסמארטפונים לקראת עונת החגים. כמו-כן, לראשונה מזה חמישה רבעונים גדל הרווח הנקי והרווח המתואם למניה ביחס לתקופה המקבילה. גם ברבעון שחלף המשכנו ביישום תוכנית ה-buyback, ורכשנו מניות נוספות בהיקף של כ-2.3 מיליון דולר. החברה סיימה את הרבעון עם קופת מזומנים, בטוחות סחירות ופיקדונות בנקאיים של כ-166 מיליון דולר, ללא חוב".

 

כתבות נוספות

אין תגובות

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי האתר

שלח תגובה