חדשות אנליסטים

לאומי שוקי הון על נאוי: התוצאות מאכזבות, נחכה שוב לרבעון הבא

אייל דבי בהתייחסות לתוצאות הרבעוניות: "בהנחה שהגידול בהפרשות הוא אכן עניין נקודתי, אזי המסקנה המתבקשת היא שהשיפור ברווח הנקי פשוט נדחה לרבעון הבא"

מערכת ספונסר 29/03/2018 10:28

א+א-

אייל דבי, מנהל מחקר מניות ישראליות בלאומי שוקי הון, מפרסם הבוקר התייחסותו לדוחות חברת אחים נאוי: "חברת אחים נאוי פרסמה לפני שעה קלה את דוחותיה הכספיים לשנת 2017. אותנו מעניינות דווקא התוצאות של הרבעון האחרון, משום שחיכינו להן בציפייה גדולה – היינו משוכנעים שהפעם הצמיחה תתורגם לשורה התחתונה.

 

"לפני שנדון בתוצאה עצמה, נזכיר מה כתבנו בפעם שעברה (בסוף הרבעון השלישי של 2017) - ’ניצוצות של תקווה לרבעון הבא: למרות האכזבה שלנו מהיעדר צמיחה בשורה התחתונה, אנחנו מוצאים לנכון לציין את הגידול החד בתיק האשראי ברבעון האחרון – שהוסיף 272 מיליוני שקלים, ביחס ליתרה שלו ביום 30.6.2017. זה ממש לא מעט, זו קפיצה של 16% ברבעון – זה המון! במילים אחרות, למרות הכל, גם את הדוח הבא נפתח עם תחושת ציפייה’. אז זהו, שזה שוב לא קרה.

 

"גם הפעם, בדומה להרבה הרבה רבעונים קודמים, למרות הצמיחה המונוטונית בשורה העליונה, השורה התחתונה נשארת על רמה קבועה – רווח נקי של 15 מיליוני שקלים ברבעון (60 מיליון שקלים בשנה). אז כן, הגידול החד בתיק האשראי מצא את ביטויו בהכנסות המימון - שצמחו בשיעור של 20% ביחס לרבעון המקביל (8% ביחס לרבעון הקודם) – אבל העלייה האמורה קוזזה במלואה עלי ידי קפיצה בהפרשות לחובות מסופקים, מה ששוב הותיר את השורה התחתונה על רווח של 15 מיליוני שקלים.

 

"החברה מציינת, שהעלייה בהפרשות לחובות מסופקים נובעת ברובה מלקוחות ספציפיים שונים, כך שלהערכתה אין שינוי בפרופיל הסיכון של תיק האשראי בכללותו. בהנחה שהגידול בהפרשות הוא אכן עניין נקודתי, אזי המסקנה המתבקשת היא שהשיפור ברווח הנקי פשוט נדחה לרבעון הבא. נקווה, אבל יש לנו בעניין הזה שאלה, או יותר נכון תמיהה: ההסבר לתופעה החריגה שהתרחשה בשנים האחרונות, כאשר תיק הלקוחות צמח בחדות והרווחיות נשחקה, היה שזו תוצאה טבעית של הורדת פרופיל הסיכון. איזה סיכון? הסיכון הגלום בתיק הלקוחות, שהרי ככל שהחברות שלוות גדולות יותר וחסונות, הרי שמבחינת הריבית שהן משלמות, חברת נאוי צריכה להסתפק בפחות. זה הסבר הגיוני, אפילו מגמה ברוכה, אבל מה שלא מסתדר לנו, זה שהתוצאה שהתקבלה הייתה בדיוק הפוכה – ההפרשות בתיק הלקוחות קפצו מדרגה.

 

"שורה תחתונה: אנחנו כבר רגילים, אבל עדיין, תוצאות הרבעון האחרון הן מבחינתנו אכזבה. עם זאת, עוד לא אמרנו נואש - נחכה שוב לרבעון הבא", סיכם דבי.

***

מובהר ומודגש כי האמור בסקירה זו אינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. בפרסום המידע בסקירה זו אין משום המלצה או חוות דעת בקשר לביצוע כל עסקה או השקעה בניירות ערך, לרבות רכישה ו/או מכירה של ניירות ערך. יודגש כי לגבי כל מידע מכל סוג המופיע בסקירה – על כל אדם לבצע בדיקה ואימות נוספים, תוך התחשבות בנתונים ובצרכים המיוחדים שלו. יצוין כי במידע עלולות ליפול טעויות וכן עשויים לחול לגביו שינויי שוק ו/או שינויים אחרים, וכי אף עלולות להתגלות סטיות משמעותיות בין התחזיות והניתוחים המופיעים למצב בפועל. אשר על כן, קבלת החלטה כלשהי על סמך נתון, דעה, חוות דעת, תחזית או ניתוח המופיע במסגרת הסקירה - הינו על אחריות הקורא בלבד.

אין תגובות

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי האתר

שלח תגובה