שיווק ופרסום

”הרכב החשמלי לא חוסך בזיהום האוויר הגלובאלי, הוא רק מסיט אותו ממרכזי הערים לתחנות הכוח”

כך אומר יו"ר אגודת מהנדסי מכונות בלשכת המהנדסים: שר התחבורה ישראל כץ: "נגביר פיקוח על תקני בטיחות וזיהום אוויר של רכב"

מערכת ספונסר 22/11/2010 11:13

א+א-

האם כלי הרכב המונעים בחשמל באמת יחסכו בזיהום אוויר? מומחי רכב מהארץ והעולם דנו בסוף השבוע בסוגיה במסגרת הכינוס ה – 30 להנדסת רכב בישראל של לשכת המהנדסים, שעמד השנה בסימן: "כלי רכב עתידיים והפחתת פליטת גזים מסוג CO2".

עמנואל ליבן, יו"ר אגודת מהנדסי מכונות בלשכת המהנדסים ציין, כי "הרכב החשמלי מסיט את זיהום האוויר מתחומי העיר לתחנות הכוח, אך בסופו של דבר אינו מקטין את זיהום האוויר הגלובלי". בהתחשב בהפסדים הקיימים בתמסורת מתחנת כוח עד לנקודת טעינת המצבר והמרת אנרגיה חשמלית למכאנית במכונית, הנצילות התרמודינמית הכוללת תהיה יותר נמוכה מאשר מנוע דיזל מתקדם. 
עלות השימוש במכונית חשמלית עשויה להיות פי 6 עד פי 10 יותר זולה מאשר שימוש במכונית מונעת על ידי דלק נוזלי וזאת בתנאי שהטעינה של המצבר תתבצע בתעריף המקובל לצרכן הביתי. היות ובמחיר הדלק גלום אחוז גבוה מאד של מיסוי, עם התפשטות השימוש ברכב חשמלי צפוי הפסד הכנסה לאוצר.
עם זאת, המכונית החשמלית אינה פותרת את הבעיה האמיתית של התחבורה, שהיא הצפיפות וההרג בכבישים ולכן הפתרון הוא להקטין את מספר המכוניות המסיעות את האנשים לעבודה ובחזרה, כלומר תחבורה ציבורית. 
ליבן הוסיף ואמר כי "למדינת ישראל יש את הכלים הטכנולוגיים להובלת מהלך למציאת פתרון חכם לתחבורה ציבורית זולה וזמינה". במקום להשקיע בפתרונות מקובלים עתירי השקעה, כגון רכבת תחתית יש לחפש פתרונות המבוססים על הידע הרב שהתפתח בארץ בתקשורת, מחשוב ורובוטיקה.
זהו האתגר אשר יכול להציב את מדינת ישראל בחזית הפיתוח והחדשנות בתחום.

כתבות נוספות

אין תגובות

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי האתר

שלח תגובה
ת"א 35 4,118 4.57% ת"א 35 גלום 4,118 4.57% ת"א 125 4,118 4.57% ת"א SME 60 4,118 4.57% דולר רציף 3.4328 4.57% DAX 4,118 4.57% CAC 4,118 4.57% מחזור מסחר 4,118