רשת יוחננוף, המפעילה רשת מרכולים בפריסה ארצית, דיווחה על תוצאות הרבעון השלישי של שנת 2024, אותו סיימה כמו כל קמעונאיות המזון עם עם עלייה בפרמטרים.
בשורה העליונה, ההכנסות עלו בכ-18% לכ-1.33 מיליארד שקל, לעומת כ-1.13 מיליארד שקל ברבעון המקביל. עיקר הגידול בהכנסות בתקופה הרבעון השלישי נבע, מגידול של כ-49 מיליון שקל מחנויות חדשות שנפתחו לצד גידול של כ-148 מיליון שקל במכירות החנויות הזהות.
ההכנסות בחנויות זהות, בנטרול חנות בקו העימות (סניף קריית שמונה), צמחו ברבעון השלישי בכ-15.3% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.
הרווח הגולמי עלה בכ-18% לכ-339 מיליון שקל (כ-25.5% מסך המכירות), לעומת כ-287 מיליון שקל (כ-25.4% מסך המכירות) ברבעון המקביל. הגידול ברווח הגולמי, נובע כתוצאה משיפור בתנאי הסחר של החברה וזאת "על אף שהחברה המשיכה בהצגת מבצעי עומק משמעותיים ללקוחותיה, כמענה ליוקר המחייה", כפי שמסרה החברה.
הרווח התפעולי לפני הכנסות (הוצאות) אחרות ברבעון השלישי צמח בכ-52% והסתכם בכ-90 מיליון שקל לעומת כ-59 מיליון שקל ברבעון המקביל. הגידול ברווח התפעולי נובע מגידול בהכנסות החברה לצד שיפור בשיעור הוצאות התפעול.
ה-EBITDA ברבעון השלישי של שנת 2024 גדל בכ-31% והסתכם בכ-147 מיליון שקל לעומת כ-112 מיליון שקל ברבעון המקביל.
הרווח בנטרול שערוך ההשקעה ב-A2Z (נטו ממס) הציג עליה חדה של כ-78% והסתכם בכ-52 מיליון שקל לעומת כ-29 מיליון שקל ברבעון המקביל.
איתן יוחננוף, מנכ"ל ובעלי רשת יוחננוף: "רשת יוחננוף ממשיכה במימוש האסטרטגיה של הרשת המביאה בפועל לשיפור תוצאות החברה ולהגדלת נתח השוק שלה, לצד שיפור היעילות התפעולית, אשר מביא להוזלת עלויות לצרכן. האסטרטגיה האמורה מסייעת במאבק ביוקר המחיה לטובת הצרכן, והדבר מתבטא בכל סקרי המחירים. אנו נמשיך להציג מבצעי עומק משמעותיים, המגלמים סל איכותי תוך שמירה על חוויית הקנייה הטובה ביותר, וגאים שקהל הצרכנים מצביע ברגליים. הרשת ממשיכה לפעול להגיע לכל בית בישראל, ומתכננת פתיחה של 18 סניפים נוספים לפחות בתקופה הקרובה".