ביג מרכזי קניות, בניהולו של חי גאליס, פרסמה הבוקר (ג’) את הדוחות הכספיים לרבעון השלישי של השנה, עם עלייה בפרמטרים לרמת שיא, לצד צפי לתרומה של 180 מיליון שקל ב-NOI מפתיחתם של 5 מרכזי קניות נוספים.
ההכנסות ברבעון צמחו בכ-19.5% לכ-597.5 מיליון שקל, בהשוואה לכ-500.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. עיקר הגידול נבע מעלייה בהכנסות אפי נכסים בשל פתיחת פרויקטים חדשים בישראל ואירופה. בנוסף, הגידול נבע גם מהמשך הרחבת הפעילות של ביג באירופה מעלייה ריאלית ואינפלציונית בהכנסות שכ"ד ודמי ניהול, וכן עליית שע"ח של האירו והדולר.
ה-NOI ברבעון גדל בכ-24% לכ-449.3 מיליון שקל, בהשוואה לכ-362.2 שקל ברבעון המקביל בשנת 2023. ה-FFO הריאלי מפעילות נדל"ן ברבעון עלה בכ-20% לכ-244.4 מיליון שקל, לעומת כ-203.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
החברה סיימה את הרבעון השלישי לשנת 2024 עם זינוק של יותר מפי 3 ברווח הנקי לכ-668 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של כ-208.3 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה הקודמת. הגידול נובע מעליית שווי של נדל"ן להשקעה בסך כ-734.4 מיליון שקל ברבעון המיוחסת הן לאפי נכסים והן לפעילות ביג בארץ ובחו"ל, בהשוואה לעליית שווי הוגן מתונה יותר של כ-146.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, וכן מגידול בהכנסות.
החברה צפויה לסיים בשלושת החודשים הקרובים את הקמתם של 5 מרכזי קניות חדשים: בגלילות, כרמי גת, גדרה, אור עקיבא וכפר החורש ושתי הרחבות במרכזים באשדוד ובבאר שבע. להערכת החברה, תרומת המרכזים הללו, בתוספת מגדל המשרדים בגלילות שצפוי להיפתח ברבעון השני של 2025, בתפוסה מלאה, צפויה להגדיל את ה-NOI של החברה בהיקף של כ-180 מיליוני שקל.
בנוסף, החברה החלה בהקמת המתחם ביג פאשן פ"ת (שלב א’), שהשלמת הקמתו צפויה ב-2028. עד כה שיווקה החברה כ-60% מהחלק המסחרי וזאת בנוסף לחתימת חוזה ארוך טווח על מחצית משטח מגדל המשרדים עם קבוצת פוקס והוא צפוי לתרום לחברה תוספת NOI באיכלוס מלא של כ-200 מיליון שקל בקירוב.
אסף נגר, משנה למנכ"ל ביג: "התוצאות המצוינות מעידות על עוצמת תיק הנכסים של החברה בישראל ובאירופה. אנחנו ממשיכים להציג גידול חד בפדיונות בישראל ובאירופה ולפעול בהתאם לאסטרטגיה ברורה של מיקוד עסקי תוך פיזור גיאוגרפי בין ישראל לאירופה. השלמנו לאחר תאריך המאזן רכישת קניון מוביל בסרביה תמורת כ-177 מיליון אירו. מדובר בנכס איכותי מאוד, המייצר NOI של כ-15 מיליון אירו בשנה בשטח של כ-50 אלף מטר המכיל את כלל המותגים כפי שמרכז קניות מודרני של היום צריך לספק ללקוח ואנו רואים בו פוטנציאל עסקי גדול מאוד".