אייל שוחט, מנכ"ל טופ גאם<br>קרדיט: גבריאל בהרליה
אייל שוחט, מנכ"ל טופ גאם קרדיט: גבריאל בהרליה

חברת טופ גאם (TopGum), העוסקת בשוק תוספי התזונה בצורת מתן של סוכריות גומי, פרסמה הבוקר (א’) את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי אותו סיכמה עם עלייה צנועה ב-EBITDA, לצד צמיחה במגזר תוספי התזונה.

ברבעון השלישי הגיעו הכנסות טופ גאם לכ-14.88 מיליון דולר, עלייה של כ-32% ביחס להכנסות הרבעון המקביל אשתקד. מכירות מגזר תוספי התזונה עלו בכ-42%, ומכירות מגזר הממתקים עלו ב-19%. ההכנסות ממכירות ב-9 החודשים הראשונים של השנה עלו בכ-20% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

הרווח הגולמי עלה מ-3.5 מיליון דולר ברבעון המקביל ל-5 מיליון דולר ברבעון השלישי של השנה.

על אף התעצמות המלחמה בגבול הצפון ומול איראן, אשר השפיעה על מרווחי היצור של החברה הן בהיבט של שרשרת אספקה שפגעה ביעילות הייצור, והן בהיבט של עליה חדה במחירי השילוח, טופ גאם עברה לרווח כולל של 1.47 מיליון דולר ברבעון השלישי של השנה, לעומת הפסד של 1.05 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

ה-EBITDA המתואם עלה מ-1.4 מיליון דולר ל-2.2 מיליון דולר ברבעון השלישי של השנה. 

הרווח הנקי של החברה ב-9 החודשים הראשונים של השנה בכ-40%, כאשר החברה רשמה גם גידול של כ-26% ב-EBITDA המתואם באותה תקופה.

צמיחה בתחום תוספי התזונה

ברבעון השלישי שיעור המכירות של תחום תוספי התזונה מסך מכירות החברה הגיע לכ-60% מכלל המכירות, לעומת 56% ברבעון המקביל אשתקד. טופגאם צופה צמיחה דו-ספרתית בשיעור גבוה בתחום תוספי התזונה גם בהמשך השנה.

לחברה צבר הזמנות של תוספי תזונה המיועד לאספקה במהלך הרבעונים הקרובים, שהגיע גם הוא לשיא ועומד על סך של כ-19 מיליון דולר, נכון למועד הדו"ח, זאת לעומת כ-11.2 מיליון דולר במועד המקביל אשתקד.

מכירות מוצרי Made Tailor צמחו בשיעור גבוה של כ-40% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לסך של כ-6.7 מיליון דולר. שיעור חלקם של הלקוחות האסטרטגיים מתוך סך ההכנסות של החברה בתחום התוספים גדל בכ-55% לשיעור של 48% בתשעת החודשים הראשונים לשנת 2024. בערכים נומינליים, גדלו המכירות ללקוחות האסטרטגיים בתשעת החודשים הראשונים לסך של כ-13.5 מיליון דולר.

גם מכירות המוצרים המבוקבקים – עליהם שמה החברה דגש כחלק מהאסטרטגיה להציע ללקוחות מענה מקצה לקצה בדמות אספקת מוצר מוגמר, ארוז ומוכן למכירה לצרכני הקצה – צמחו מסך של כ-6.1 מיליון דולר בתשעת החודשים הראשונים לשנת 2023 לסך של כ-14.4 מיליון דולר בתקופת הדיווח, המהווה גידול חד בשיעור של כ-137%. בנוסף, שיעור המוצרים המבוקבקים צמח לשיעור של 51% מכלל המוצרים לעומת כ-30% בתשעת החודשים הראשונים אשתקד.

רכישת פעילות בצפון אמריקה והקמת המפעל החדש

מפעל הייצור של החברה נמצא בישראל בעיר שדרות, ומשכך, הימשכות מלחמת "חרבות ברזל" עדיין משפיעה במידת מה על פעילותה ועל עובדיה, אם כי בהיקפים קטנים באופן משמעותי ביחס לרבעונים הקודמים. מוקדם יותר השנה הגישה החברה תביעה למס רכוש בגין כלל הנזקים וההפסדים שנגרמו לה כתוצאה מהמלחמה שמתנהלת קילומטרים ספורים ממקום מפעלה, אותם היא מעריכה בסך של כ-60 מיליון שקל.

עם זאת, השלכות המלחמה, ובייחוד העלייה במתיחות מול איראן ולבנון במהלך הרבעון השלישי, מקשות על השלמת הקמת המפעל החדש, בעיקר בשל אי הגעתם של טכנאים מחו"ל מטעם ספקיות הציוד, שעבודתם באתר הינה תנאי הכרחי. למרות זאת, החברה צופה, בזהירות המתבקשת, כי הקו הראשון יתחיל בביצוע הרצות חלקיות בסוף השנה, והרצה מלאה במהלך הרבעון הראשון של שנת 2025, ויופעל מסחרית במהלך הרבעון השני של שנת 2025.

בתוך כך, החברה מדווחת כי היא נמצאת בעיצומו של מהלך לרכישת פעילות בצפון אמריקה, אשר תאפשר לה למקסם את פעילותה בשוק אסטרטגי זה שהוא הגדול בעולם לתוספי תזונה, בין היתר באמצעות הרחבת מעגל לקוחותיה האסטרטגיים והגדלת הצעת הערך ללקוחותיה הקיימים בצפון אמריקה שכיום מקבלים את שירותי הבקבוק והאחסון מצד שלישי.

אייל שוחט, מנכ"ל טופ גאם, מסר: "אנו שמחים לסכם את הרבעון השלישי שהינו רבעון השלישי ברציפות בו מציגה החברה תוצאות שיא ביחס לרבעון המקביל אשתקד. ברבעון זה המשיכה החברה במימוש אסטרטגיית הצמיחה המהירה שלה, תוך גידול משמעותי בתחום תוספי התזונה בכלל ואצל לקוחותיה האסטרטגיים בפרט. תוצאות החברה מרשימות בפרט נוכח העובדה שמפעלי החברה, הן הנוכחי והן זה שבהקמה, נמצאים בעיר שדרות, קילומטרים ספורים מאזור לחימה פעיל ונוכח האופי הבינ"ל של פעילות החברה המושפעת מהמתיחות הגוברת עם איראן וחיזבאללה. אני גאה בכל אחת ואחד מעובדינו, רובם תושבי הנגב המערבי, שבזכות נחישותם ועמידתם האיתנה ממשיכים את מגמת הצמיחה של החברה."

חגי שטדלר, יו"ר טופ גאם, מסר: "ברצוני להביע הערכה לעובדי, מנהלי ומנכ"ל החברה על הובלת החברה לצמיחה מואצת, למרות האתגרים איתם מתמודדת החברה לאור המצב הביטחוני, הכלכלי והמדיני בו מצויה המדינה. החברה ממוקדת בהשלמת מספר יעדים אסטרטגיים שיאפשרו את המשך הצמיחה המואצת של החברה בשנים הקרובות: השלמת המפעל החדש בשדרות, שאמור בשלב ראשון יותר מלהכפיל את יכולת הייצור של החברה, ובשלב השני לאפשר ייצור של מוצרים תחת רגולציית פארמה; השלמת רכישה של פעילות יצרנית בצפון אמריקה; מאמץ להמשך צמיחה מואצת מול הלקוחות הקיימים והחדשים, תוך התמודדות עם הסנטימנט האנטי ישראלי הגובר ותיוג ישראל כאזור מלחמה בסיכון גבוה; ולבסוף המשך פיתוח מוצרים חדשניים פורצי דרך, בין היתר באמצעות טכנולוגיית המיקרו-אנקפסולציה של החברה. מיקוד החברה ביעדיה האסטרטגיים יחד עם מחוייבות והשקעה של העובדים והמנהלים, יביאו את החברה להישגים מרשימים גם בהמשך הדרך."

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש

  • 1
    רבעון קודם מכרו קצת יותר והרוויחו

    יותר. 14992 לעומת 14882. דוח לא מי יודע כמה ונשמע מהפוסט כאילו זה דוח מטורף. חברה יקרה לעת עתה . כמעט 800 מליון שווי שוק ובקושי מרוויחים--מתח רווחים נמוך.
    למעבר להודעה בפורום לחץ כאן

    • הדר
    • 24/11/2024 09:22