ליברה, חברת הביטוח הדיגיטלית, שנוסדה ומנוהלת על ידי אתי אלישקוב, פרסמה הבוקר (ד’) את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי ולתשעת החודשים הראשונים השנה. החברה ממשיכה להציג שיעור גידול משמעותי בפרמיות ברוטו ורווח רבעוני משמעותי. הרבעון השלישי ותשעת החודשים הראשונים השנה אופיינו בגידול בהכנסות, הנובע מהמשך צמיחה מואצת בהיקפי הפעילות של החברה בכל הענפים בהם היא פועלת. החברה רשמה שיעור גידול משמעותי בפרמיות ברוטו לצד יציבות ב-Loss Ratio בשייר בענף רכב רכוש שהסתכם ב-73% ברבעון השלישי, בדומה לרבעון המקביל אשתקד.
הפרמיות ברוטו ברבעון השלישי צמחו בכ-27% והסתכמו בכ-202.4 מיליון שקל לעומת כ-159.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הפרמיות ברוטו ב-9 החודשים הראשונים בשנת 2024 צמחו בכ-29% והסתכמו בכ-606.4 מיליון שקל לעומת כ-467.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. זאת, לצד התייעלות תפעולית בהוצאות החברה - שיעור סך ההוצאות מפרמיה ברוטו ב-9 החודשים הראשונים השנה הסתכם בכ-12.4% לעומת כ-13.7% בתקופה המקבילה אשתקד ולצד רווחי השקעות בתיק הנוסטרו של החברה.
הפרמיות שהורווחו ברוטו ברבעון השלישי של שנת 2024 זינקו בכ-34% והסתכמו בכ-190.7 מיליון שקל לעומת כ-142.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הפרמיות שהורווחו ברוטו ב-9 החודשים הראשונים השנה זינקו בכ-37% והסתכמו בכ-529.1 מיליון שקל לעומת כ-387.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול בפרמיות שהורווחו בשייר בתקופת הדוח וברבעון השלישי השנה לעומת התקופות המקבילות אשתקד, נובע בעיקר מהקטנת חלקו של מבטח המשנה בענף רכב רכוש.
לחברה אין כלל לקוחות שהינם ציי רכב וקולקטיבים וכל הלקוחות הינם לקוחות פרטיים, וזאת בהתאם למדיניות החברה. לחברה יש כיום למעלה מ-200,000 מבוטחים (ולמעלה מ-400,000 פוליסות) כאשר הרוב המכריע של מבוטחי החברה בענף הרכב, רוכשים פוליסות רכב חובה ורכב רכוש יחד.
החברה הציגה רווח כולל לפני מס ברבעון השלישי השנה שהסתכם בכ-17.0 מיליון שקל לעומת כ-6.0 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי ברבעון השלישי השנה הסתכם בכ-11.1 מיליון שקל לעומת כ-4.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. לאחר תאריך הדיווח הכריז דירקטוריון החברה על חלוקת דיבידנד בסך של כ-10 מיליון שקל (כ- 0.22 שקל למניה).
ב-9 החודשים הראשונים השנה החברה הציגה רווח כולל לפני מס של כ-54.4 מיליון שקל לעומת כ-2.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי ב-9 החודשים הראשונים השנה הסתכם בכ-35.6 מיליון שקל לעומת כ-1.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
הגידול בתקופת הדוח לעומת התקופה המקבילה אשתקד נובע בעיקר מהמשך השיפור החיתומי (Loss Ratio) בענף רכב רכוש לאור הגידול בפרמיה הממוצעת וירידה קלה בעלות התביעה הממוצעת בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. ברבעון השלישי עלות ושכיחות הגניבה ושכיחות התאונה גדלו בהשוואה לשני הרבעונים הקודמים של השנה, זאת לצד גידול ברווחי השקעות בתיק הנוסטרו של החברה שהיקפו מסתכם בכ-510 מיליון שקל למועד פרסום הדוח והמשך התייעלות תפעולית בהוצאות החברה. ברבעון השלישי השנה נרשמו רווחי השקעות בתיק הנוסטרו של החברה בסך של כ-7.6 מיליון שקל בהשוואה לכ-2.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. מנגד נרשם גידול בעלות הכיסוי לנזקי קטסטרופה ממבטחי משנה.
הפרמיות ברוטו בביטוח רכב רכוש ברבעון השלישי השנה צמחו בכ-29% והסתכמו בכ-132.2 מיליון שקל לעומת כ-102.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע מהמשך צמיחה מואצת בהיקפי הפעילות של החברה בענף, המלווה בעלייה בפרמיה הממוצעת וכן מנאמנות לקוחות גבוהה הבאה לידי ביטוי בשיעור חידושים גבוה.
הרווח הכולל לפני מס בענף רכב רכוש ברבעון השלישי צמח בכ-164% והסתכם בכ-14.5 מיליון שקל לעומת כ-5.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ולעומת רווח כולל לפני מס בסך של כ-8.9 מיליון שקל בשנת 2023.
ברבעון השלישי נרשמו בענף זה רווחי השקעות בתיק הנוסטרו של החברה בסך של כ-1.0 מיליון שקל, בדומה לרבעון המקביל אשתקד.
הפרמיות ברוטו בביטוח רכב רכוש ב-9 החודשים הראשונים השנה צמחו בכ-33% והסתכמו בכ-398.4 מיליון שקל לעומת כ-298.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
הרווח הכולל לפני מס בענף רכב רכוש ב-9 החודשים הראשונים השנה הסתכם בכ-49.9 מיליון שקל לעומת כ-1.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול ברווח בתקופת הדוח לעומת התקופה המקבילה אשתקד נובע בעיקר מהמשך השיפור החיתומי, לאור הגידול בפרמיה הממוצעת וירידה קלה בעלות התביעה הממוצעת בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. בנוסף רווחי השקעות בתיק הנוסטרו של החברה בתקופת הדו"ח הסתכמו בכ-4.7 מיליון שקל לעומת רווחי השקעות בסך של כ-2.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
הפרמיות ברוטו בביטוח רכב חובה ברבעון השלישי השנה הסתכמו בכ-60.9 מיליון שקל לעומת כ-50.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של כ-21%. הרווח הכולל לפני מס הסתכם בכ-794 אלף שקל לעומת כ-290 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד. רווחי השקעות בענף זה הסתכמו בכ-4.5 מיליון שקל לעומת כ-609 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד לצד עליה בפרמיה הממוצעת ויעילות תפעולית. רווחים אלו קוזזו בחלקם כתוצאה מהעלייה במדד המחירים לצרכן אשר הגדילה את ההתחייבויות הביטוחיות ברבעון השלישי השנה בסך של 9.1 מיליון שקל בברוטו ו- 2.6 מיליון שקל בשייר בהשוואה לגידול של ההתחייבויות הביטוחיות ברבעון המקביל אשתקד בסך של 3.0 מיליון שקל בברוטו ו- 0.6 מיליון שקל בשייר.
הירידה בעקום הריבית בתוספת פרמיית אי הנזילות הגדילה את העתודות הביטוחיות בברוטו בסכום של כ-3.5 מיליון שקל וכ-1.0 מיליון שקל בשייר ברבעון השלישי לעומת קיטון בעתודות הביטוחיות בברוטו בסך של כ-0.7 מיליון שקל בברוטו וכ-0.1 אלף שקל בשייר ברבעון המקביל אשתקד. כמו כן, הפרמיות ברוטו בביטוח רכב חובה ב-9 החודשים הראשונים השנה הסתכמו בכ-183.2 מיליון שקל לעומת כ-152.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, עלייה של כ-20%. הרווח הכולל לפני מס הסתכם בכ-3.0 מיליון שקל לעומת כ-1.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול ברווח בתקופת הדוח לעומת תקופה מקבילה אשתקד נובע בעיקר מרווחי השקעות בענף זה הסתכמו לסך של כ-6.7 מיליון שקל לעומת כ-1.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. רווחים אלו קוזזו בחלקם כתוצאה מהעלייה במדד המחירים לצרכן ב-9 החודשים הראשונים השנה אשר הגדילה את ההתחייבויות הביטוחיות בתקופת הדוח בסך של 19.8 מיליון שקל בברוטו ו- 5.6 מיליון שקל בשייר בהשוואה לגידול של ההתחייבויות הביטוחיות בתקופה המקבילה אשתקד בסך של 12.3 מיליון שקל בברוטו ו- 2.4 מיליון שקל בשייר.
העלייה בעקום הריבית בתוספת פרמיית אי הנזילות הקטינה את העתודות הביטוחיות בברוטו בסכום של כ-2.1 מיליון שקל וכ-523 אלף שקל בשייר לעומת קיטון בעתודות הביטוחיות בברוטו בסך של כ-2.8 מיליון שקל בברוטו וכ-545 אלף שקל בשייר בתקופה המקבילה אשתקד.
הפרמיות ברוטו בביטוח רכוש אחר (ביטוח דירה, עסק, חיות מחמד ונסיעות לחו"ל) ברבעון השלישי השנה הסתכמו בכ-7.8 מיליון שקל לעומת כ-5.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-37%. הרווח הכולל לפני מס הסתכם בכ-22 אלף שקל לעומת הפסד כולל לפני מס של כ-484 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד. המעבר מהפסד לרווח נובע בעיקר מיעילות תפעולית.
הפרמיות ברוטו בביטוח רכוש אחר ב-9 החודשים הראשונים השנה הסתכמו בכ-20.5 מיליון שקל לעומת כ-14.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, עלייה של כ-40%. ההפסד הכולל לפני מס הסתכם בכ-2.6 מיליון שקל לעומת הפסד כולל לפני מס של כ-1.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול בהפסד נובע בעיקר מגידול בעלויות רכישת כיסוי לנזקי קטסטרופה ממבטחי המשנה בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. כמו כן, בענף ביטוח דירה נרשמו במהלך הרבעון הראשון של שנת 2024 מספר תביעות גדולות יחסית בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.
יצוין כי לאורך שנים התוצאות הביטוחיות (Loss Ratio) בענפים אלו חיוביות וככל שהחברה תמשיך במגמת הגידול והצמיחה בענפים אלו, היא צופה כי תוצאותיה הכספיות ישתפרו. כמו כן יחס הרווחיות של החברה הינו חיובי, וככל שהחברה תגדיל פעילותה, העלות השולית של כיסוי זה תקטן, ותביא להגדלת הרווחיות.
ברבעון השלישי השנה נרשמו במגזר ביטוח חיים פרמיות שהורווחו ברוטו בסך של כ-1.7 מיליון שקל לעומת כ-736 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הכולל לפני מס הסתכם בכ-551 אלף שקל לעומת כ-397 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול ברווח נובע בעיקרו מגידול בפעילות.
ב-9 החודשים הראשונים השנה נרשמו במגזר ביטוח חיים פרמיות שהורווחו ברוטו בסך של כ-4.3 מיליון שקל לעומת כ-1.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הכולל לפני מס הסתכם בכ-1.9 מיליון שקל לעומת כ-0.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הפרמיה המשונתת ליום 30 ביוני 2024, הסתכמה לסך של כ- 6.8 מיליון שקל. ההון של החברה הסתכם ביום 30 בספטמבר 2024 לסך של כ-104.9 מיליון שקל בהשוואה לסך של כ-69.3 מיליון שקל ליום 31 בדצמבר 2023. הגידול בהון העצמי נובע מרווח כולל לאחר מס של כ-35.6 מיליון שקל ב-9 החודשים הראשונים השנה. התשואה להון ברבעון השלישי השנה עמדה על 45% במונחים שנתיים.
אתי אלישקוב, מייסדת ומנכ"לית ליברה, מסרה: "אנו גאים לסכם רבעון נוסף של צמיחה חזקה, המשתקפת בגידול חד בפרמיות וברווח נקי מרשים. זאת, לא רק על רקע העלאת הפרמיה הממוצעת, אלא בעיקר בעקבות המשך הגידול בכמות המבוטחים, ההקפדה על חיתום איכותי והמודל התפעולי היעיל של החברה. עם מותג חזק וסל מוצרים מורחב אסטרטגיית החברה מוכיחה את עצמה. Chik, המוצר החדשני שלנו לביטוח נהגים צעירים, שהושק השנה, שבר את המוסכמות בענף וזכה להצלחה גדולה בקרב הציבור. בנוסף, הרחבת סל המוצרים שאינם בתחום הרכב מהווה עוגן ונדבך נוסף לצמיחה ורווחיות בשנים הקרובות. אנו ממוקדים בחדשנות טכנולוגית ומוצרית ובפתרונות מבודלים המותאמים לצרכי הלקוח ונמשיך להביא בשורות חדשות ולייצר ערך למבוטחים שלנו ולבעלי המניות."