שיח מדיקל פרסמה היום (א’) דוחות טובים לרבעון השני של השנה ומנייתה מזנקת במעל 20% בבורסה בתל אביב.
ההכנסות ברבעון השני עלו לכ-43.3 מיליון שקל, לעומת כ-36.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-20%. הצמיחה נובעת מגידול בהיקפי הפעילות של החברה.
הרווח הגולמי לפני השפעת שינויים בשווי הוגן של נכס ביולוגי ברבעון הסתכם ב-17.3 מיליון שקל, צמיחה של 57% ביחס לרבעון המקביל אשתקד אשר הסתכם בכ- 11.1 מיליון שקל.
שיעור הרווח הגולמי עמד ברבעון על 40.0% לעומת כ- 30.6% ברבעון המקביל אשתקד. השיפור המשמעותי נובע מתמהיל המוצרים שנמכרו ברבעון (התמקדות במוצרי פרימיום, לצד הפעלת מפעל שיח.
הרווח התפעולי הסתכם ב-7.0 מיליון שקל לעומת כ- 0.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. השיפור המשמעותי ברווח התפעולי נובע בעיקר מהצמיחה בפעילות החברה תוך התייעלות ושיפור הרווחיות הגולמית.
בנוסף ברבעון חל קיטון של כ- 0.8 מיליון שקל בהוצאות הנהלה וכלליות ביחס לרבעון המקביל כתוצאה מהתייעלות וצמצום הוצאות בגין שירותים מקצועיים ובדמי ניהול.
Adjusted EBITDA ברבעון הסתכם בכ- 8.0 מיליון שקל לעומת כ- 2.0 מיליון שקל ביחס לרבעון המקביל אשתקד.
הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות בחברה ברבעון הסתכם ב-4.4 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של כ-0.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
ההון העצמי המיוחס לבעלי המניות בחברה ליום 30.6.2024 הסתכם בכ- 82.0 מיליון שקל לעומת כ- 77.5 מיליון שקל בסוף שנת 2023.
יוגב שריד, מנכ"ל שיח מדיקל גרופ: "אנו מסיימים רבעון מוצלח מאד ושבעי רצון מכך שחלק מהתהליכים עליהם אנו עמלים בשנה וחצי האחרונות מתחילים לבוא לידי ביטוי בתוצאות המדווחות. ברבעון הנוכחי התלכדו מספר נסיבות חיוביות וניצלנו מספר הזדמנויות אשר כל אלה יחד תמכו בפעילות החברה. לצד המשך מגמת הצמיחה בהכנסות, אשר נמשכת כבר 5 רבעונים ברציפות, ברבעון השני חלה עלייה משמעותית ברווח וברווחיות.
"מדינת ישראל עוברת שנה קשה הן בצד הביטחוני והן בצד הכלכלי. גם שוק הקנאביס הרפואי בישראל חווה אתגרים רבים עם כניסת רפורמת המרשמים וירידה בכמות המטופלים, אנו מאמינים כי בטווח הבינוני והארוך נחזור לראות עליה במספר המטופלים וכי השפעות הרפורמה וסוגיות רגולטוריות נוספות שעל הפרק יביאו בסופו של דבר להתייצבות וצמיחה של הענף. דווקא על רקע תנאי השוק המשתנים ואי הוודאות, אנו מאמינים כי הדרך הנכונה לצלוח את אתגרי התקופה היא המשך ביצוע האסטרטגיה של החברה שאותה אנו מיישמים באופן עקבי ברבעונים האחרונים תוך שמירה על גמישות תפעולית ומחשבתית ואיתנות פיננסית ולכן חשוב לראות את תוצאות החציון הראשון ולהבין את הפוטנציאל הטמון בחברה שטרם מומש. אנו מתמקדים בשמירה על נתח שוק תוך חיזוק המותג והגדלת הרווחיות. אנו מביאים לצרכן הצעת ערך אשר כוללת תמהיל מוצרים מגוון ומתחדש ושואפים לחזק את הקשר עם הלקוח הסופי בין היתר באמצעות רשת בתי המרקחת שלנו."