ענקית הקמעונאות שופרסל פרסמה הבוקר את תוצאיה לרבעון השני לשנת 2022 ומציגה עליה של כ-3.3% בהכנסות ל-3.7 מיליארד שקל לעומת 3.6 מיליארד שקל ברבעון המקביל. הגידול מיוחס בעיקרו להשפעת עונתיות והרחבת פעילות השוק העסקי ומנגד חזרה מואצת לשגרה במסגרת היציאה ממגפת הקורונה.
הרווח הנקי ברבעון השני הסתכם לכ-68 מיליון ₪, ירידה של 30% בהשוואה לכ-97 מיליון ₪ ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח הגולמי ברבעון השני הסתכם בכ-973 מיליון ₪, המהווים כ-26.3% מההכנסות, בהשוואה לכ-1,004 מיליון ₪ ברבעון המקביל אשתקד, שהיוו כ-28.0% מההכנסות. הקיטון בסך הרווח הגולמי נבע בעיקר מהעמקת המבצעים ללקוחות ומגידול בהוצאות התפעוליות.
הרווח התפעולי ברבעון השני הסתכם בכ-107 מיליון ₪ המהווים כ-2.9% מהכנסות הקבוצה, בהשוואה לכ-183 מיליון ₪, שהיוו כ-5.1% מהכנסות הקבוצה ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון ברווח התפעולי נבע מגידול בסך ההוצאות כתוצאה מגידול בפעילות הקבוצה, התייקרות תשומות והשפעת האינפלציה.
הכנסות מגזר Be הסתכמו ברבעון השני בכ-255 מיליון ₪ בהשוואה לכ-223 מיליון ₪ ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-14.3%. הרווח התפעולי במגזר Be הסתכם בכ-2 מיליון ש"ח, בדומה לרבעון המקביל אשתקד.
מכירות שופרסל אונליין הסתכמו ברבעון השני לכ-18.5% מכלל מכירות קמעונאות המזון, לעומת כ-19.5% ברבעון המקביל אשתקד.
נתח מכירות המותג הפרטי ברבעון השני עלה לכ-26.7% מסך מכירות קמעונאות המזון, לעומת כ-26.1% ברבעון המקביל אשתקד.
איציק אברכהן, יו"ר דירקטוריון שופרסל ואורי וטרמן, מנכ"ל שופרסל, אמרו היום: "תוצאות הרבעון השני משקפות את החזרה לשגרה ואת היציאה מתקופת הסגרים של הקורונה. החברה נערכת להתאמת הוצאות הקבוצה, באופן שיאפשר לה לחזור לשיעורי הרווחיות שאפיינו את הרבעונים הקודמים ולצד זאת, ממשיכה בפעילות מואצת לקידום תחומי העסקים השונים.
החברה ממשיכה בחיזוק ליבת הפעילות בסניפי הרשת וקידום אסטרטגיית הצמיחה שלה, ובראשם פעילות האונליין, רשת Be, פעילות שופרסל עסקים, שופרסל פיננסים, מועדון הלקוחות, המותג הפרטי ועוד. באמצעותם, פועלת החברה לשיפור הצעות הערך שלה לצרכן הישראלי תוך קידום חדשנות ובידול בשוק בו היא פועלת".