סיכום תוצאות הרבעון הרביעי
- התנופה בעסקינו המשיכה במהלך 2021 והגיעה לשיא ברבעון הרביעי, עם עליית מדרגה נוספת בביקוש לפלטפורמת אבטחת הזהויות שלנו, הביקוש לפתרונות ה- SaaS (שירות כתוכנה) שהגיעו לשיא נוסף.
- הצמיחה בהכנסה החוזרת השנתית (ARR) הייתה $393 מיליון, צמיחה של 44 אחוזים מאז ה-31 בדצמבר 2020.
- חלקם של מוצרי המנויים מתוך ה-ARR היה $183 מיליון. ערך זה מייצג 46 אחוזים מתוך הסך הכולל של ה-ARR ב-31 בדצמבר 2021, וצמיחה של 146 אחוזים מסך של $74 מיליון ב-31 בדצמבר 2020.
- ההכנסה החוזרת הייתה $102.9 מיליון, צמיחה של 48 אחוזים מסך של $69.6 מיליון ברבעון הרביעי של שנת 2020.
- 71 אחוזים מהזמנות הרישיונות היו בתצורה של מנויים, בהשוואה ל-35 אחוזים ברבעון הרביעי של שנת 2020.
- סייברארק ממשיכה לעמוד ביעדי המעבר למודל מנויים.
- הוספנו מספר שיא של לקוחות חדשים כאשר החתמנו יותר מ-375 לקוחות במהלך הרבעון הרביעי של שנת 2021.
סיכום תוצאות לשנת 2021 כולה
- שנת 2021 הייתה שנה היסטורית עבור סייברארק, והתאפיינה בטרנספורמציה, ביצועים משמעותיים ותאוצה.
- ההכנסה החוזרת עבור שנת 2021 כולה הייתה $348.7 מיליון, צמיחה של 41 אחוזים מ-$247.3 מיליון בשנת 2020 כולה.
- 66%מתוך כלל הזמנות הרישיונות היו קשורים להזמנות בתצורה של מנויים בהשוואה ל-35%עבור שנת 2020 כולה.
- נוספו כ 1,000 לקוחות חדשים בשנת 2021.
- מנועי צמיחה בת קיימא בגין המעבר לענן, טרנספורמציה דיגיטלית, וחדשנות בתחום התקיפות ממשיכים להניע סביבת ביקוש חזקה ושיא בבניית צבר ההזמנות.
- סייברארק צופה שההכנסה החוזרת השנתית (ARR) תצמח ב-36% בשנת 2022.
- סייברארק צופה לסיים את תקופת המעבר למודל מנויים עד הרבעון השני של 2022.
המעבר של סייברארק למודל של מנויים - רבעון רביעי 2021
סייברארק עוברת באופן פעיל למודל מנויים או מודל של הכנסה חוזרת. כיוון שהחברה מגדילה את תמהיל ההכנסות שנובעות מ-SaaS ומנויים, במהלך תקופת המעבר, סייברארק תכיר בפחות הכנסות מהזמנות אלה במהלך הרבעון ובהכנסות גדולות יותר לאורך הזמן. בפועל, אילו היינו מניחים שתמהיל ההזמנות ל-SaaS ולמנויים ברבעון הרביעי של 2021 היה דומה לזה של הרבעון הרביעי ב-2020, אזי ההכנסות של סייברארק היו גבוהות יותר ב- 33$ מיליון מאשר הרבעון הרביעי של 2021 והסך הכולל של ההכנסות היה גדל ב-28 אחוזים מהר יותר שנה אחר שנה. כיוון שנמשיך לראות את ההשפעה הזו בשנת 2022, המדדים העיקריים להערכת החוסן של העסקים שלנו במהלך תקופת המעבר למנויים כוללים תמהיל הזמנות מנויים, הכנסה חוזרת שנתית, וסך כולל של הכנסה חוזרת.
לאור ההצלחה בשנת 2021, סייברארק צופה לסיים את תקופת המעבר למודל מנויים עד לרבעון השני של 2022, מועד מוקדם בהרבה מלוח הזמנים המקורי של אמצע שנת 2023. בשל ההקדמה של לוח הזמנים ויחד עם הצמיחה בחלק של ההכנסות מ-SaaS, הרווחיות של סייברארק תמשיך להיות מושפעת מהמעבר.
חידושים אחרונים והצפי לשנת 2022
"כל אחד מהרבעונים של שנת 2021 היה טוב יותר באופן ניכר מזה שקדם לו, וביצועינו הזניקו את הרבעון הרביעי להילוך אף גבוה יותר לאחר רבעון שלישי מדהים. אנחנו באחת העמדות הטובות ביותר, אם לא הטובה ביותר להניע צמיחה בת קיימא וארוכת טווח. לאור הביצועים החזקים שלנו, העלייה בסביבת הביקוש והיתרון התחרותי המשמעותי שלנו בתחומי ה- PAM (ניהול גישה פריבילגית), Access וה-DevSecOps, בשנת 2022 אנו מתכננים להשקיע בצמיחה וחדשנות. השקעות אלו מוכיחות את האמון שיש לנו בהזדמנות חסרת התקדים שלנו כיוון שמודלים של אבטחה ממורכזת בתחום ה Identity (זהויות) הם כיום בגדר דרישה" אמר אודי מוקדי, יו"ר ומנכ"ל סייברארק.
סייברארק הדגישה את סדר העדיפויות לקראת שנת 2022, ובכלל זה השלמת המעבר למודל מנויים עד הרבעון השני, והגנה על ה-ARR באמצעות השקעה בהצלחת הלקוח, תמיכה ובשרותים ללקוחות. החברה גם תשקיע משמעותית במחקר ופיתוח – השקעה שצפויה להגדיל את מספר האנשים בתפקידי מחקר ופיתוח בישראל בכ-100 אנשים – כדי להרחיב את פלטפורמת אבטחת הזהויות ולהניע חדשנות. בנוסף, אנחנו נשקיע בארגון המכירות הגלובליות שלנו כדי להמשיך להניע צמיחה, בשנת 2022 ולאחריה.
בנוגע להצלחת חידושי המוצר האחרונים של החברה, אמר אודי מוקדי כי: "זכינו בלקוחות ראשונים של מוצר הגישה הפריבילגית הדינמית (Dynamic Privilege Access) או DPA ברבעון הרביעי. DPA ממקם את סייברארק באופן ייחודי כספק היחיד שמאבטח הן פריבילגיות סטטיות והן דינמיות ללא קשר לסביבה, בין שמקורן בענן, היברידיות או באירוח עצמי. לדברי הלקוחות, השילוב של DPA ושיח אינטרנטי מאובטח (Secure Web Sessions) מחולל שינוי בסביבה התחרותית של אבטחת הזהויות."