סטארט-אפ הקנאביס StickIt מתקרב להנפקה בבורסת TSXV בקנדה, לאחר שהחברה חתמה על מסמך כוונות למיזוג עם חברה ציבורית הנסחרת בבורסה זו. החברה מגייסת כעת 5 מיליון דולר לקראת ההנפקה, לפי שווי של 50 מיליון דולר קנדי. שוחחנו עם מנכ"ל החברה אלי בן הרוש כדי להכיר טוב יותר את StickIt ואת המהלך שהיא עושה בימים אלה.

אלי בן הרוש, מנכ"ל חברת StickIt (צילום: יערה דלגושן)
אז מה זה בעצם StickIt?
הסטארט-אפ הוקם בשנת 2019 ופיתח "מקלוני קנאביס" המיועדים להכנסה לתוך כל סיגריה מכל סוג שהופך אותה לסיגרית קנאביס. מקלון הקאנביס מזכיר קיסם שיניים, מה שמאפשר להכניס אותו בקלות לכל סיגריה. המקלון מורכב מתמצית מקור של רכיבי קנאביס ולא מנגזרות שמנים, הוא נשרף באותה מהירות כמו סיגריה ומאפשר למשתמש לצרוך יותר אחוזי חומר פעיל מכל מוצר אחר.

מקלוני קנאביס של חברת StickIt (צילום: נטע הולצר)
מנכ"ל החברה אלי בן הרוש, נכנס לתפקידו בחודש מרץ 2021, ומאז הוקמו מפעל בדלטון ובספרד וכיום מקימה החברה מפעל חדש בקליפורניה עם שותף מקומי. בנוסף יש לחברה הסכמים במשא ומתן עם מדינות נוספות בארה"ב לייצור ומכירה של קיסמי הקנאביס.
מתי תתבצע ההנפקה בפועל?
מועד ההנפקה הסופי טרם נקבע, והחברה עושה בימים אלה מהלכים לקראת חתימת הסכם מחייב שנמצא בטיוטות סופיות, ומבצעת מהלך של בדיקת נאותות ((Due Diligence. התהליך צפוי להימשך כ-60 יום.
איך נולד הרעיון ל"מקלוני הקנאביס"?
את המקלונים פיתח ד"ר אשר הולצר נשיא ומייסד החברה, יזם ותיק שמאחוריו מספר חברות מוצלחות שייסד ביניהן InspireMD, BioSig, UroGen, TheraCoat ו-אדר. "מהחזון האישי שלי למוצר חדשני, פיתחנו חברה שיש לה מוצר עם הפנים לעתיד מבטיח. אנחנו ממשיכים בתנופה ובהצלחה עם המשקיעים הנאמנים שלנו".
מה מיוחד בטכנולוגיה של StickIt?
הטכנולוגיה של StickIt רשומה ומוגנת ברישום להגנת פטנט בינלאומית. היא מאפשרת שמירה על מחיר אטרקטיבי לצרכן וחווית משתמש עקבית באיכות גבוהה. לקיסמים של החברה יש אפשרות לשינוי פונקציונליות, כלומר להתאים אותם לטפל בשיכוך כאבים, אנרגיה, פוקוס, שיפור שינה ועוד. החברה מייצרת את הקיסמים בטעמים שונים ביניהם וויסקי, שוקולד, מסטיק ועוד ובמספר מינונים מדויקים של החומרים האקטיביים כך שהקיסמים מכילים 10, 20 -30, 40 , ו 50 מיליגרם CBD.
במדינות שונות ישנן הוראות חוק שונות, המתייחסות לריכוזי חומרים פעילים (קנבינואידים). היתרון של מוצר StickIt, הוא עקביות המינונים, התאמה של ריכוז החומרים לרגולציה המקומית, והוספת אלמנטים כמו ריחות וטעמים, לפי שיקולים מסחריים, תרבותיים ושיווקיים במדינת היעד.
כמה כסף גייסתם עד היום?
עד כה גייסה החברה 5.4 מיליון ש"ח. בגיוס המונים שנערך דרך פאנדיט, השקיעו 621 משקיעים שנכנסו לפי שווי מניה של 15 סנט, ועשו עד כה רווח של 350% עוד לפני ההנפקה. בדרך זו גייסה החברה 4.1 מיליון ש"ח ולאחר מכן גייסה 1.3 מיליון ש"ח נוספים בגיוס שקט.
לקראת ההנפקה בקנדה, החברה צריכה לגייס 5 מיליון דולר קנדי, המתחלקים בין גיוס בישראל לגיוס בקנדה, אותו יבצעו בעלי השלד אליו מתעתדת החברה להיכנס מול משקיעים קנדיים חדשים. בנוסף מנהלת החברה מו"מ עם מספר גורמים, חלקם ציבוריים, שיכנסו להשקעה ב-2.5 מיליון דולר נוספים.
יש לכם כבר מכירות?
מתחילת שנת 2021, חתמה החברה על הסכמי הפצה לשיווק המוצר בספרד, שוויץ, סלובקיה וצרפת בשיתוף מפיצי רשתות, להפצת CBD, באלפי נקודות מכירה ו-20 אתרי מסחר. הסכמים אלו מצטרפים להסכמים קיימים נוספים באנגליה ובשוויץ. ל- StickIt חוזי הפצה סגורים עם מעל ל- 30,000 נקודות מכירה.
כיום כבר יש לחברה הכנסות ראשוניות, וצפי ההכנסות שלה לשנת 2022 עומד על כ-5-6 מיליון דולר והיא מבצעת פיילוט באוסטריה ומחזיקה צבר הזמנות לשוק האירופי. בנוסף קיבלה פניות מחברות המתעניינות במוצר גם בדרום אפריקה, קולומביה, ברזיל, תאילנד ועוד.
איפה מייצרים את מקלוני הקנאביס האלה?
בשל העובדה שמוצרי CBD עדיין לא מאושרים לשימוש בישראל, החברה הקימה מפעלים בספרד ובמושב דלתון בצפון הארץ. המפעל בדלתון הוא מפעל שבונה premix, כלומר אוסף את כל חומרי הגלם הדרושים לייצור הקיסם ואז שולח אותם למפעל בספרד שמוסיף להם שם את החומר הפעיל. בשלב זה מדובר כאמור ב-CBD אולם עם שינויי הרגולציה בארץ ובעולם מתכוונים בסטיקאיט לייצר מקלונים המכילים גם את החומר הפעיל של הקנאביס - THC.
אז איך מצטרפים?
בגיוס הנוכחי שהחברה מבצעת היא מבקשת לגייס 50,000 דולר קנדי מכל משקיע, שירכוש מניות ש החברה במחיר של 0.5 דולר למניה. החברה תוכל להכניס עד 35 משקיעים חדשים ("ניצעים"). פרטים נוספים ניתן לקבל באתר החברה