חברת אפסלון (לשעבר צירון), הודיעה על גיוס של כ-10.3 מיליון שקל בהקצאה פרטית. בין הגופים המשתתפים בגיוס: מור בית השקעות, שיהפך לבעל עניין בחברה בעקבות הגיוס, אקסלנס, שהינו בעל עניין בחברה, קרן ספרה, קרן אלפא, הבנק האמריקאי Aegis וגופים נוספים.
גיוס ההון יאפשר לחברה להרחיב את פעילותה ולרכוש חנויות וירטואליות נוספות באמזון על פי תוכנית הצמיחה של החברה.
אפסלון עוסקת בהקמה, איתור ורכישת חנויות וירטואליות הפועלות באתר אמזון.קום, תפעולן והשבחתן באמצעות שימוש בידע וכלים טכנולוגיים שהחברה פיתחה, מבוססי אלגוריתמים לזיהוי הזדמנויות בשוק המוצרים באמזון.
באמצעות הכלים הללו, המפיקים תובנות על מתחרים בכל מוצר, נישה ושוק, מתאפשרת הגברת המכירות והרווחיות של החנויות. המודל העסקי של החברה מבוסס על רכישה והשבחת חנויות וירטואליות על בסיס כריית מידע, מתן שירותי ייעוץ ופתרון רגולציה לסוחרים באמזון ומכירת כלי תוכנה לסוחרים באמזון.
במסגרת גיוס ההון, החברה תקצה כ-4.29 מיליון מניות לפי מחיר של 240 אגורות למניה וכ-1.43 מיליון אופציות במחיר מימוש של 350 אגורות, כאשר על כל ארבע מניות הוקצתה אופציה אחת. מחיר המניה שנקבע לעסקה משקף את מחיר הסגירה הממוצע של מניית החברה בשלושים ימי המסחר שקדמו למועד אישור הדירקטוריון.
אתמול הודיעה החברה כי היא חתמה על מזכר הבנות לרכישת חנות המשווקת באמזון וב-ETSY ארה"ב, הכוללת, בין היתר, מוצרים מעוצבים ובעבודת יד בתחומי ריהוט הבית והמטבח, תמורת כ-250 אלף דולר. החברה רואה ברכישת החנות, ככל שתושלם העסקה, דריסת רגל בפלטפורמת ETSY באופן מבוקר והדרגתי ובכוונתה לקדם את הרחבת מערכת המודיעין העסקי (BI) האוטומטית שלה לפלטפורמה זו.
לפני כשבוע הודיעה החברה על שיתוף פעולה עם Superb Node להקמת פלטפורמה אינטרנטית המרכזת תוכן ושיווק מבוסס בינה מלאכותית עבור קהילות הקשורות באמזון. על פי ההסכם, סופרבנוד תקים בעבור החברה פלטפורמה אינטרנטית המרכזת תוכן איכותי אורגני עבור קהילות הקשורות באמזון, לשיפור יכולתה של החברה להשגת לידים (פוטנציאל עסקי) של חנויות אמזון לרכישה. סופרבנוד הינה חברה היוצרת פלטפורמות אינטרנטיות שיווקיות מבוססות בינה מלאכותית עבור חברות לצורך מקסום הפוטנציאל של עסקיהן.