גיוס הון

סונוביה גייסה 35 מיליון ש”ח לפי שווי של 94 מיליון ש”ח

החברה המפתחת ציפוי אנטי בקטריאלי לטקסטיל גייסה קודם לכן כ-12 מיליון ש"ח בהנפקה פרטית; בהנפקה השתתפו מור, פסגות, אקסלנס-הפניקס, קרן נוקד, קרן אלפא, אלטשולר שחם וכלל ביטוח

חדשות ספונסר 08/12/2020 10:23

א+א-

חברת סונוביה השלימה אמש בהצלחה הנפקה ראשונה של מניותיה לציבור, ותחל להיסחר במדד הטכנולוגיה ומדד טק עלית בבורסה של ת"א בשבוע הקרוב. סונוביה פיתחה טכנולוגיה המאפשרת הפחתת זיהומים ובקטריות, אותה ניתן ליישם על סוגים רבים של טקסטיל ולמטרות מגוונות.

 

ההנפקה, שבוצעה בדרך של הצעה לא אחידה, זכתה לביקושי יתר של 55.9 מיליון ש’’ח במכרז הציבורי. בסה’’כ גויסו 35 מיליון ₪ תמורת 25.6% ממניות החברה (9.15 ₪ למניה). ההנפקה בוצעה לפי שווי חברה של כ-94 מיליון ₪ לפני הכסף. תמורת ההנפקה תשמש את החברה למו"פ ולפיתוח מוצרים חדשים. כמו כן, טרם ההנפקה, סונוביה ביצעה גיוס פרטי בהיקף של כ-12 מיליון ₪ נוספים מקבוצת משקיעים אסטרטגיים בהובלת ירון יעקבי וזאב ברונפלד.

 

את ההנפקה הוביל נדב רבן מחברת החיתום רוסאריו קפיטל, והשתתפו בה גופים מוסדיים כגון מור, פסגות ואקסלנס-הפניקס, אשר היו משקיעי עוגן בהנפקה. גופים בולטים נוספים שלקחו חלק הם קרן נוקד, קרן אלפא, אלטשולר-שחם וכלל ביטוח.

 

שוקי הרשקוביץ, יו"ר ומנכ"ל סונוביה: "סונוביה היא חברת אימפקט ירוקה אשר שואפת לבצע מהפכה בעולם הטקסטיל ולהפוך אותו לירוק יותר ובטוח יותר לשימוש. אנו שמחים על הבעת האמון של שוק ההון הישראלי בפעילות החברה, שבאה לידי ביטוי בביקושים הגבוהים שהחברה קיבלה מהשורה הראשונה של המשקיעים המוסדיים המובילים בשוק ההון. הגיוס יחזק את איתנותנו הפיננסית לקראת מימוש תכניות המו"פ של החברה לאפליקציות נוספות, סיום התיעוש של הטכנולוגיה ומעבר למכירות ראשונות של מכונות וכימיה לשוק בשנת הקרובה"

 .

סונוביה הוקמה ב-2013 ע"י שוקי הרשקוביץ, יזם בתחום הביומד, למטרת מסחור שני פטנטים מאוניברסיטת בר אילן, בתחום הציפויים האנטי-בקטריאליים על טקסטיל. מסחור הידע נעשה לאחר שהושלם פרויקט מו"פ בשווי 8.3 מיליון אירו בהובלת צוות מחקר מאוניברסיטת בר אילן ובמימון האיחוד האירופי. מימון נוסף מהאיחוד האירופאי בהיקף של 2.4 מיליון אירו התקבל בשנת 2019 . הסכם המסחור עם בר אילן הוארך לאחרונה, ושיתוף הפעולה בין הצדדים ממשיך.

 

ב-2018 חתמה החברה על הסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי עם חברת מכונות הטקסטיל העולמית Bruckner Textile Machinery הגרמנית, ובזאת אספקת המכונות (מכירה חד פעמית) תבוצע על ידי Bruckner ואספקת תרכובות הכימיה (מכירה רב פעמית) תבוצע על ידי סונוביה.

 

החברה מנהלת בימים אלה פיילוטים עם תאגידים גלובאליים מובילים מתחומי התחבורה, אופנת הספורט, אופנה עילית, ובתי-חולים, ועתידה לבצע פיילוטים עם חברות מובילות נוספות ממגוון תעשיות.

 

מגפת הקורונה שפרצה בתחילת 2020 יצרה צורך מיידי בטכנולוגית חיטוי למשטחים, אשר הורגת באופן אקטיבי ויעיל וירוסים ובקטריות על מנת להגן על הציבור הרחב מפני הדבקה.

עקב ביקוש צרכנים גדול למוצריה והימצאותם כיעילים במעל ל- 99% כנגד מגוון בקטריות ווירוסים, ביניהם גם וירוס הקורונה, החליטה סונוביה להיענות לביקושים והקימה חטיבת מוצרים עצמאית במכירה מבוססת אי-קומרס אשר תיישם את הטכנולוגיה של סונוביה במוצרי קצה.

 

החברה מוכרת כיום מסכות הגנה המבוססות על הטכנולוגיה שלה בקצב של מעל ל- 3 מיליון דולר ברבעון השלישי של השנה. לאור הצמיחה החברה מאיצה את החדירה בפעילות המוצרים למספר מדינות ופלטפורמות אינטרנטיות וצפויה להרחיב את חטיבת המוצרים ליישומים נוספים, אשר יתנו מענה לביקושים הקיימים בשוק ביום שאחרי הקורונה.

 

הטכנולוגיה של סונוביה עושה שימוש בגלי אולטרא-סאונד להקניית תכונות אנטי ויראליות ואנטי בקטריאליות למוצרי טקסטיל, תוך חסכון בכימיקלים מזהמים המשמשים את התעשיה כיום. להערכת החברה, שוק הטיפולים האפליקטיביים לטקסטיל, המוערך כיום בכ-15 מיליארד דולר בשנה, יחויב - מכוח רגולציה ומכוח דרישות השוק - לאמץ טכנולוגיות ירוקות.

 

האפליקציה הראשונה של החברה הינה ציפוי אנטי בקטריאלי ואנטי ויראלי עמיד וידידותי לסביבה על גבי טקסטיל (99% יעילות נגד COVID19). כמו כן, לאחרונה התקשרה החברה בהסכם פיתוח אפליקציה לחסינות מים עם חברה אירופאית מובילה בתחום. החברה עתידה להמשיך ולפתח אפליקציות נוספות כגון חסינות אש וצבע, והשאיפה היא לתפוס נתח שוק מהותי משוק הטיפולים האפליקטיביים לטקסטיל בתוך עשור, תחת מודל עסקי של מכירת מכונות ותרכובות כימיה ליצרני הטקסטיל.

אין תגובות

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי האתר

שלח תגובה