בתאריך ה- 17.04.07 התארח מר אביב רפואה, מנכ”ל חברת נטקס , באתר ספונסר במסגרת הפינה ”מתארחים אצל ספונסר”.
חברת נטקס, התאגדה בשנת 1999 ועוסקת בפיתוח טכנולוגיות חיפוש ייחודיות בשפה טבעית ובמערכות פרסום ממוקדות הקשורות לחיפוש בעולם האינטרנט ומשתמשת במערכות וטכנולוגיות אלו לצורך מתן שירותי ניתוב, חיפוש ופרסום מתקדמים ברשת האינטרנט.
לסיכום המפגש אנא לחצו כאן..
בתאריך ה- 17.04.07 התארח מר אביב רפואה, מנכ”ל חברת נטקס , באתר ספונסר במסגרת הפינה ”מתארחים אצל ספונסר”.
חברת נטקס, התאגדה בשנת 1999 ועוסקת בפיתוח טכנולוגיות חיפוש ייחודיות בשפה טבעית ובמערכות פרסום ממוקדות הקשורות לחיפוש בעולם האינטרנט ומשתמשת במערכות וטכנולוגיות אלו לצורך מתן שירותי ניתוב, חיפוש ופרסום מתקדמים ברשת האינטרנט.
להלן סיכום המפגש:
לאחר מספר מילים כרקע על פעילות החברה, נשאל אביב לגבי פעילותה של נטקס היום:
ש. מה הסטטוס שהחברה נמצאת בו היום, האם ניתן להגיד שהחברה בדרך לפריצה ?
ת. הסטטוס היום הוא שמבחינת הפעילות בישראל, הפריצה כבר כאן. מבחינת הפריצה בחו”ל על כך אנו בדיוק עובדים כיום.
בישראל netex השיגה בסיס משתמשים בלתי רגיל, כאשר למעלה מ-35% מכלל משתמשי האינטרנט בישראל משתמשים דרך קבע בשירותים שלנו, כאשר קצב השימוש הולך וגדל מדי שבוע, עברנו עד כה שיא של 4 מיליון הורדות תוכנה בישראל.
מבחינת המפרסמים, netex בישראל מובילה את הנישה בה היא פועלת ונמצאת במקום השני בתחום הפרסום במנועי החיפוש, אחרי גוגל.
בנוגע לפעילות בחו”ל - לכאן מופנים היום משאבים רבים בחברה. אחד היעדים העיקריים שלנו, הוא החדרת השירות שלנו במדינות נוספות באמצעות שיתופי פעולה.
אני שמח שהיום, לאחר שעברנו מספר שלבים ולאור ההתקדמות עליה דיווחנו בנוגע לעיסקה עם חברת התקשורת מהגדולות והמובילות ברוסיה, אפשר לומר שנראה שאנחנו בדרך לפריצה גם בכיוון הזה.
ש. מזוית הגולש, אלו יתרונות יש לטכנולוגיית החיפוש של נטקס, על פני מנועי חיפוש אחרים?
ת. היתרון הגדול ביותר הוא רמת המיקוד והפילוח של התוצאות המתקבלות לחיפוש שבוצע.
במקום לקבל עשרות או מאות אלפי תוצאות לכל חיפוש שאתה מבצע, כפי שקיים ברוב מנועי החיפוש האחרים, בנטקס תקבל את התוצאה הממוקדת ביותר שניתן והכל תוך חיפוש ישירות משורת הכתובת הרגילה של הדפדפן שלך.
היתרון השני הוא היכולת לבצע חיפושים בשפה חופשית לדוגמה:”ספונסר” ולהגיע ישירות לאתר. ”050” ולהגיע ישירות לאתר של פלאפון. טמקא” יוביל אותך ל-ynet.... ולקבל בדיוק את כל האתרים שעונים לפרמטרים האלו. מבחינה טכנולגיות אנחנו יודעים לתמוך בכל שפה שהיא, כולל שפות אסיאתיות
ש. מזוית המפרסמים, מה יתרונות נטקס מזוית זו?
ת. אני מניח שמי ששמע את הקמפיין האחרון שלנו ברשת ב’ כבר יודע את זה בעל פה אבל בכל זאת: בשורה אחת: הייחודיות כלפי המפרסמים היא שאנחנו מדברים בתוצאות. באופן קצת יותר מפורט: שוק הפרסום במנועי החיפוש עבר בתקופה האחרונה תהליך התבגרות חשוב מאוד, כאשר היום, לבעלי אתרים ומפרסמים חשובים שני דברים עיקריים: המיקוד והפילוח - היכולת להגיע לגולשים הרלבנטיים ביותר עבורם, והאפקטיביות - היכולת למדוד את התוצאות ואת האפקטיביות של הפרסום. כאן היתרון הגדול של נטקס המספקת היום לבעלי אתרים ומפרסמים באלפי תחומים, פתרון פרסומי ממוקד לכל תקציב ותועלות ממשיות הן מבחינת המיקוד והן מבחינת התוצאות.
ליאור פריטי שהצטרף אלינו כסמנכ”ל שיווק ומכירות ומביא עימו ניסיון עשיר בתחום מדפי זהב וסלקום, מוביל את התחום זה והיום בקרב רוב הלקוחות שלנו אנחנו נמצאים במקום ראשון או שני במדד אפקטיביות הפרסום, כלומר היחס בין העלות לתועלת שהתקבלה, אם בצורת כניסות, מכירות, מיתוג או כל מדד אחר שחשוב למפרסם.
ש. בנוגע לשיתופי פעולה, האם יש לכם עם חברות דומות בשוק החיפוש העולמי כדוגמת גוגל?
ת. כן, יש לנו שיתוף פעולה עם גוגל. נטקס היתה החברה הראשונה שנבחרה על ידי גוגל אירלנד לחתימה על הסכם שיתוף פעולה. אנחנו משתפים פעולה הן בזווית תוצאות החיפוש לגולשים והן בזווית הפרסום. אנחנו שמחים על שיתוף הפעולה הזה ומערכת היחסים עם גוגל מצוינת.
ש. מה כולל היום תיק הפטנטים של נטקס?
ת. תיק הפטנטים של החברה הוא נכס בפני עצמו. החברה רשמה מספר בקשות לפטנטים בתחום החיפוש והאינטרנט. הפטנטים נרשמו במקומות רבים בעולם וחלקם כבר התקבלו בסין, מעצמת אינטנרט בפני עצמה ובמספר מדינות באירופה. תחום הפטנטים בעולם האינטרנט הולך וצובר תאוצה בשנים האחרונות, ניתן למצוא די הרבה כתבות על הנושא ברשת, זאת הסיבה שאנו רואים חשיבות גדולה לתיק הפטנטים של החברה.
ש. העסקה הרוסית, איפה עומדת החתימה הסופית על העסקה וכמו כן מה משמעות העסקה במידה ותהיה, על החברה?
ת. כפי שדיווחנו לאחרונה, הסטטוס של העיסקה הוא כדלקמן:
מדובר בהתקשרות עם חברה מובילה בתחום התקשורת והאינטרנט ברוסיה לפיה אנחנו נעניק זיכיון (לא בלעדי) לחברה הרוסית להפעלת השירותים שלנו ברוסיה באמצעות הטכנולוגיות והמערכות שפותחו על ידי החברה.
תמורת הענקת הזיכיון, תשלם החברה הרוסית לחברה תשלום חד-פעמי וכן תשלומים שנתיים הכוללים, סכומים קבועים ותמלוגים הנגזרים על פי נוסחה מהכנסות הפעלת שירותי החברה ברוסיה.
לאחרונה, קיבלנו הודעה מהחברה הרוסית על כך שההנהלה שלה אישרה את ביצוע ההתקשרות ואת התנאים העסקיים שלה. בנוסף, דיווחנו כי העברנו לחברה הרוסית הסכם וקיבלנו לאחרונה את הערותיהם, אשר להערכתנו אינן מהותיות.
העסקה ברוסיה היא תוצאה של סבב פגישות שערכנו ברוסיה, בו קיבלנו תגובות חיוביות ביותר מכל החברות איתן נפגשנו, כאשר אנו בקשר עם מספר חברות נוספות שלהן עניין רב בטכנולוגיות שפיתחנו. אין ספק שהחשיבות של עיסקה מסוג זה לחברה היום היא עצומה, מכל הבחינות, אסטרטגית ופיננסית.
ש. מה בנוגע לשווקים נוספים? האם יש פעילות נוספת בתחום?
ת. בוודאי, עובדים על הרבה מדינות במקביל. כמות המדינות הפוטנציאליות היא עצומה .נכון להיום אנחנו עובדים על טורקיה, ברזיל, צרפת ספרד וסין. מבחינתנו כל מדינה שמתפתחת בקצב מהיר מבחינת חדירת האינטרנט והפרסום הממוקד באינטרנט - רלבנטית להתקשרויות עם חברות מקומיות מובילות כמו ברוסיה
ש. מודל ההתקשרות, האם יש הבדל בין אסטרטגיית הפעולה בשוק המקומי לעומת השווקים בחו”ל?
ת. כן, קיים הבדל. המודל שלנו בחו”ל הוא מודל שמתמקד במתן זיכיונות לחברות אינטרנט ותקשורת מובילות להפעלת השירותים והטכנולגיות שלנו במדינות השונות.
בשונה מהמודל בו אנו פועלים בארץ, שבו אנו מפעילים באופן מלא את שירותי החיפוש לגולשים ואת מכירת שירותי הפרסום הממוקדים לעסקים, בחו”ל מי שיהיה אחראי על ביצוע כל הפעילות המקומית הן חברות מובילות, בדגש על ספקיות אינטרנט שלהן אינטרס מובהק להיכנס לתחום מכל הבחינות, הן מבחינה אסטרטגית והן מבחינת היכולת שלהן לגרוף רווחים רבים בתחום הפרסום הממוקד. העיסקה ברוסיה היא דוגמה מובהקת לצורך ולנכונות של חברות מהסוג לבצע זאת.
ש. מי הצוות הניהולי שעומד היום מאחורי נטקס?
ת. אחד ההישגים החשובים ביותר מבחינתי הוא הצוות שקיים כיום בחברה, הצוות הניהול וכל 50 עובדי החברה. הצוות הניהולי של החברה כולל אנשים מנוסים והטובים ביותר בתחומם:
ארז דורי - סמנכ”ל טכנולוגיות ומוצרים - עם ניסיון עשיר מאוד בתחום הפיתוח, הגיע אלינו מאמדוקס. ליאור פריטי - סמנכ”ל שיווק ומכירות, אחד הוותיקים בשוק (סלקום, דפי זהב וכו’) שלומית הכהן - סמנכ”לית פיתוח עסקי בינלאומי, הצטרפה אלינו לאחרונה, עם ניסיון עשיר בעבודה מול חברות בעולם, הגיעה אלינו אחרי שנים בקומברס, צ’ק פוינט ואורקה.
איתן גיסין - סמנכ”ל תוכן, אחד האנשים החזקים בתחום האינטרנט, הגיע אלינו מיורוקום תקשרות. ואחרונה חביבה, שהצטרפה אלינו לאחרונה - לדעתי אתם אמורים להכיר אותה, רו”ח נלי שוורץ, סמנכ”לית הכספים של החברה ומנהלת פורום נגזרים על המעוף באתר ספונסר...
ש. דווחתם לאחרונה על רכישת מותנת של חברת גאמאהסייט, מה מטרת הרכישה ובמה היא מותנת? כמו כן, לגבי שיתוף הפעולה עם יוניסל בפיתוח מנוע חיפוש סלולארי, מה משמעותו?
ת. הטכנולגיה של גמאסייט היא טכנולוגיה מתקדמת לקטלוג אוטומטי של טקסטים בשפות שונות כגון: מידע לא מובנה, מסמכים ואתרי אינטרנט, לפי נושאים. את הטכנולוגיה פיתחו מספר פרופסורים מומחים בתחום, הטכנולוגיה יכולה לאפשר לנו להקים את מאגרי המידע לשירות במדינות ובשפות שונות במהירות גדולה ולקצר את זמני החדירה עבור החברות השונות בעולם. הרכישה מותנת בבדיקת יכולת האינטגרציה של הטכנולוגיה וההתאמה שלה לצרכים שלנו ונמצאת כרגע בתקופת הבדיקה אצלנו. בנוגע ליוניסל, כאן מדובר על שיתוף פעולה הפותח את כניסתנו לעולם הסלולר. באמצעות שיתוף הפעולה, יוכלו בקרוב משתמשי הסלולר בישראל לבצע חיפושים באופן ישיר מתוך מכשיר הסלולר שלהם ולקבל את תוצאות החיפוש של נטקס, המותאמות באופן המושלם לצפייה בצגים קטנים. השירות נמצא כרגע בשלב ניסוי - ניתן לנסות אותו על ידי שליחת SMS עם מילת החיפוש למספר 5222. בקרוב נעלה את השירות לאוויר באופן רשמי.
מבחינת חו”ל, הדבר מאפשר לנו לספק את שירותי החיפוש שלנו גם במדיה הסלולרית. סין לדוגמה היא מדינה שרוב הגלישה באינטרנט מתבצעת בה דרך הסלולר ולנטקס יתרון עצום בסיטואציה שכזו.
ש. מה תרומתו של שלמה קליש לחברה?
ת. יש לנו מועצת מנהלים מנוסה וחזקה מאוד, שכוללת גם את שלמה קאליש, שרק לאחרונה נבחר כישראלי המוביל, במקום 39 מתוך 100 ברשימת forbes, המדרגת את האנשים בעלי ”מגע הזהב” מבחינת השקעות בתחום הטכנולוגיה ומדעי החיים. שלמה מעורב אישית ב-netex על בסיס שוטף ולוקח חלק פעיל בכל הקשור להתרחבות החברה לפעילות בינלאומית, באמצעות הניסיון ומערכת הקשרים הענפה שלו.
ש. ראינו שכאשר חברות אחרות וקטנות דוגמת נטקס, נפתחות לחו”ל הדבר עולה במשאבי ניהול ומשאבים כספיים רצינים מאוד שמכבידים בטווח הקצר מאוד על החברה. מבחינה ניהולית נראה שהבעיה נפתרה, אך מה מהבחינה הפיננסית קצרת הטווח?
ת. השאלה שלך מצוינת ונכונה, אין ספק שהתפתחות לחו”ל מכבידה על החברה מבחינת ההוצאות. זה אחד היעדים העיקריים שלשמם גייסנו את הכסף בהנפקה. זאת גם הסיבה שעברנו להפסד בשלב זה. עם זאת, על פי התוכניות שלנו השקעות אלו מהוות את הבסיס לכניסת החברה לפעילות בחו”ל ויניבו תשואה משמעותית בהמשך. כבר עם חתימת העסקה הראשונה אנו צפויים לראות את הפירות הראשונים ואת ההשפעה על התוצאות הכספיות.
היתרון שלנו שרוב ההשקעות בפיתוח המערכות כבר בוצעו ולכן מתן זיכיונות להפעלת שירותי החברה במדינות השונות בעולם, אמור להגדיל את הכנסות החברה באופן משמעותי, בעוד שרוב ההשקעות לפיתוח הטכנולוגיות והמערכות של החברה כבר בוצעו.
ש. ולסיום, איפה אתה רואה את נטקס בשנים הבאות?
ת. בעוד שנה אחת קדימה הייתי רוצה לראות את החברה עם פעילות בשתי מדינות נוספות, רוסיה כמדינה ראשונה ואחת מאלו שציינת קודם לכן כמדינה שנייה, במקביל להתפתחות הפעילות החיובית שלנו בישראל, כל זאת כבסיס להתרחבות מאסיבית למדינות נוספות.
בעוד 3-5 שנים, מבחינתי ומבחינת כל אנשי החברה והמעורבים, השמים הם הגבול...
לסיכום, נודע לאביב רפואה, שתרם מזמנו והגיע למפגש באתר וענה לשאלות בפתיחות וסבלנות. אני רוצה להודות לגולשים שעזרו באיסוף השאלות ולכל הגולשים שהשתתפו במפגש בזמן אמת אנו בספונסר לא נחים לרגע וכבר מתכננים עבורכם את המפגש הבא.
לשאלות, בקשות, הארות או כל תגובה אחרת אנא שלחו מייל ל- ylrcom@sponser.co.il