15:46
חמישי25 באפריל 2024
כתבות נוספות
קרדיט: ורדי כהנא
מתחם ’שבעת הכוכבים’ באילת יחל לפעול בקרוב לאחר שקבל טופס אכלוס... המשך     

מתארחים בספונסר
בי-קונטקט / ערן פפר
בתאריך 26.2.07 התארח מר ערן פפר, מנכ”ל בי-קונטקט, בפורום אתר ”ספונסר” (www.sponser.co.il) במסגרת הפינה ”מתארחים אצל ספונסר”.
להלן סיכום המפגש:

ש. ספר לנו מעט על עצמך.
ת. אני בן 34 ומנהל את בי קונטקט במשך למעלה משלוש שנים. יזם בעל רקע בניהול, שיווק ומכירות הכולל ניסיון בתחום התקשורת של 8 שנים ובתחום הניהול והמכירות של למעלה מ-10 שנים.

ש. חברת בי-קונטקט רכשה לאחרונה את אתר ”לילה” ואתר ”מקושרים”. צוטטת בביזפורטל כי: ”מדובר בקפיצת מדרגה גדולה לתחום הסלולר בכלל ולחברת בי קונטקט בפרט. הממשק בין תוכן סלולרי לאתרי אינטרנט הוא העתיד בכל פעילות התוכן הסלולרי בישראל ובעולם”. כיצד אתם רואים את הממשק בין אתרי האינטרנט לבין התוכן הסלולרי בא לידי ביטוי בשנים הבאות וכיצד ניתן להביא את הנ”ל לידי ביטוי ברווח?

לתשובה המלאה ולעוד שאלות רבות אנא לחצו כאן..
בתאריך 26.2.07 התארח מר ערן פפר, מנכ”ל בי-קונטקט, בפורום אתר ”ספונסר” (www.sponser.co.il) במסגרת הפינה ”מתארחים אצל ספונסר”.
להלן סיכום המפגש:

ש. ספר לנו מעט על עצמך.
ת. אני בן 34 ומנהל את בי קונטקט במשך למעלה משלוש שנים. יזם בעל רקע בניהול, שיווק ומכירות הכולל ניסיון בתחום התקשורת של 8 שנים ובתחום הניהול והמכירות של למעלה מ-10 שנים.

ש. חברת בי-קונטקט רכשה לאחרונה את אתר ”לילה” ואתר ”מקושרים”. צוטטת בביזפורטל כי: ”מדובר בקפיצת מדרגה גדולה לתחום הסלולר בכלל ולחברת בי קונטקט בפרט. הממשק בין תוכן סלולרי לאתרי אינטרנט הוא העתיד בכל פעילות התוכן הסלולרי בישראל ובעולם”. כיצד אתם רואים את הממשק בין אתרי האינטרנט לבין התוכן הסלולרי בא לידי ביטוי בשנים הבאות וכיצד ניתן להביא את הנ”ל לידי ביטוי ברווח?
ת. מכיוון שהשימוש של האינטרנט יוצא מהקופסא (PC) גם למכשיר הסלולרי, אנו רואים את החיבור בפלטפורמות הכרחי וחיוני בהתפתחות עולם התקשורת. הדור החדש הוא דור ה- דיגיטל נטיב (Digital Native), הכל סביבו דיגיטלי. אם בעבר היה ”אוף ליין” ו”און ליין”, כיום אין לכך יותר משמעות וכולנו כל הזמן מצויים ”און ליין”. הסלולר והאינטרנט הן שתי תעשיות אשר חלק גדול מהפרמטרים בהם הולכים ומתמזגים, בעיקר: התוכן, אמצעי המכירה שלהם, הזמינות שלהם וקהל היעד.
הדבר הראשון שאנו רואים הנו שיכפול התוכן הקיים באינטרנט לכיוון הסלולר- כמובן עם ההתאמות הנדרשות. הצרכן שהתרגל לקבל את התכנים באינטרנט מתחיל לדרוש אותו גם בסלולר, בין היתר באמצעות האינטרנט הסלולרי (גלישה ב-WAP וכ”ו), השירותים הנוספים שמתהווים כעת הנם שיתוף המידע/קבצים/תמונות/וידיאו בין הסלולר לאינטרנט. בנוסף, הדבר החם הבא באינטרנט הנו ה-Web.2 והרשתות החברתיות, היום רוב האינטראקציה ברשתות החברתיות נעשות כאשר המשתמש נמצא מול מחשב ומחובר לאינטרנט. בעתיד יוכלו המשתמשים להעביר מסרים ישירות ובאופן מיידי דרך הסלולר ובכך להעצים את החוויה ולהרגיש מחובר בכל מקום. כך לדג’- חבר ברשת חברתית יוכל לצלם/לכתוב דרך הסלולר ולעלות לאתר לו אליו הוא משתייך.

ש. מדוע בחרתם דווקא בשני האתרים האלו? האם היו אתרים נוספים על הפרק אשר המו”מ עימם לא הגיע לכדי מימוש?
ת. למי שאינו מכיר, לילה הנו אתר מוביל בכל הקשור לתרבות הבילויים וחיי הלילה בישראל. לאתר גולשים לכ- 400 אלף גולשים ייחודיים בחודש ובו מועלות גלריות של תמונות, כ- 30,000 נוספות מדי חודש, מאירועים שונים בארץ המסוקרים על ידי צלמי האתר וצוות ההפקה. כמו כן, חברת לילה הוקמה במרץ 2002 והיא בעלת מלוא הזכויות של אתר האינטרנט הידוע בכתובת www.layla.co.il. לרבות DOMAIN זה. חברת לילה מספקת תכנים ייעודים לצעירים בגילאי 16-30 ובעל מיליון לקוחות פוטנציאלים במגזר היהודי, הן באמצעות האתר והן באמצעות מגזין חודשי בשם לילה, תוך מתן דגש על תרבות הבילויים והפנאי הישראלי.
בנוסף מתמקדת לילה בתכנים המתקשרים לתחומי העניין של צעירים בגילאים האמורים, כגון: בילויים, מוסיקה, תרבות, אופנה, לייף סטייל וכו’ והנה בעלת לקוחות מפרסמים מהמובילים בעולם בתחום הצריכה (כגון: סמסונג, קוקה קולה וכו’)
בי קונטקט רכשה את אתר זה משתי סיבות עיקריות: 1. מוצר משלים למגוון לקוחותינו בתחום הפרסום והשיווק. אנו נוכל להציע למגוון לקוחות רחב פתרון דיגיטלי (פרסום בסלולר ובאינטרנט) מה שאמור לייצר הכנסות נוספות לבי קונטקט. 2. אתר לילה הנו חלוץ בתחום התיעוד הדיגיטאלי והעברת שידורים חיים על גבי הרשת והדור השלישי בארץ וכן היה בין הראשונים ומוביל בתחום קיטלוג תמונות. ע”פ מחקרים ואנליסטים בעולם שימוש במצלמה בסלולר הופך לדבר שבשגרה.
יחד עם היכולות של לילה אנו רוצים לפתח פתרון שנוכל לעלות ולהוריד תמונות דרך הטלפון לאתר והפוך. אתר מקושרים הנו אתר הרשתות החברתיות וקהילות ה - Web 2.0 המוביל בישראל. לאתר קהילת גולשים המונה כ - 225 אלף גולשים רשומים וכ-235 אלף יוניקס (כניסות של גולשים שונים) בחודש, כאשר לפי הדירוג ב-Alexa מקושרים ממוקם כאתר הישראלי מספר 12.
לפני תקופה קצרה יצאו מנהלי My Space בהצהרה שהם חייבים להיכנס לעולם הסלולר. אנו מאמינים שגולשים ירצו לעלות תכנים לרשת החברתית דרך המכשיר הסלולרי, מכיוון שהחוויה שהם יעברו הנה מיידית ולא יוכלו להעביר אותה כשיגיעו למחשב בבית או בעבודה. כמוכן הגולשים ירצו לצרוך את התוכן לדוגמא ברכבת דרך הסלולר.

ש. לאור הרכישות הנ”ל ולאור העובדה שיש בקופת החברה כ- 10 מליון ₪ (סדר גודל, נכון לדו”ח האחרון). האם בכוונתכם לרכוש אתרי אינטרנט נוספים בארץ ו/או בחו”ל בקרוב? אם כן, אילו דברים עומדים על הפרק?
ת. חלק ממנועי הצמיחה שלנו יהיו רכישות של חברות הן בתחום הסלולר והן בתחום האינטרנט. כרגע אין שום דבר על הפרק.

ש. לסיכום השאלות בנוגע לתחום התוכן הסלולרי ושירותי הערך המוסף, בתחום הנ”ל חלה ירידה עקבית בהכנסות (בשנה וחצי האחרונות). עקב הרכישות, נראה שיש לכם תוכניות לתחום הנ”ל. מתי לדעתך נוכל לצפות לפירות ראשונים? כמו כן, מה הצפי שלכם לתחום לאור השינויים האחרונים?
ת. מרבית ההכנסות של בי-קונטקט בשנים האחרונות בתחום התוכן הגיעו ממכירת תכנים באופן ישיר לצרכן הסופי כגון: רינגטונים, טפטים, משחקים, אפליקציות וכו’.
בשנה האחרונה החלו המפעילים הסלולרים לשווק באופן אגרסיבי את המוצרים הנ”ל ונגסו בצורה משמעותית בהכנסות שלנו. החברה התאימה את עצמה לשינוי זה בכך שזיהתה בשוק גופים רבים אשר הנם בעלי תוכן מקורי אשר מחפשים דרכים לייצר הכנסות נוספות מאותם תכנים.
כיום בי קונטקט מספקת שירותי ניהול סלולרי לגופי מדיה כגון: זכייני טלויזיה, ערוצי טלויזיה, אתרי אינטרנט וכ”ו. שירות הניהול הנ”ל כולל: אפיון התכנים, המרה לקונספט סלולרי, שיווק המוצרים, בילינג (גביה) ושירות לקוחות. אנו עדים שגופי מדיה רבים משוועים להכנסות נוספות ואנו מספקים להם את התשובה- משכפלים להם את התוכן וכך הם מגדילים את ההכנסה שלהם וכמובן גם אנחנו. כמו כן, אנו צופים כי נגדיל את ההכנסות שלנו בתחום זה גם דרך האתרים שרכשנו.

ש. ספר לנו קצת על תחום אחר בו אתם עוסקים, תחום אספקת כלים שיווקיים ופרסומיים על גבי הרשתות הסלולריות. נדמה שתחום זה נמצא בחיתוליו בארץ. מה שונה בתחום הפרסום הנ”ל? מדוע שמפרסמים יבואו דווקא אליכם ולא למדיות אחרות/מקבילות?
ת. תחום הפרסום הסלולרי אכן נמצא בחיתוליו וכרגע אינו תופס נתח משמעותי מעוגת הפרסום למרות שהדבר הבא בעולם הפרסום הינו פרסום בסלולר. מדוע? כיוון שהמדיה הנ”ל הנה ממוקדת (הרבה יותר מהאינטרנט), מגיעה בדיוק לצרכן לכיס. אם מנהלים נכון את המדיה הסלולרית אנו נהיה עדים להצלחה אדירה לפרסום הסלולרי. לנו, בי קונטקט יש את הידע והניסיון המוכח (כ - 1,500 לקוחות עסקיים) כיצד להגיע ללקוח בלי ”לעצבן” אותו ו/או בלי ספאם. לצורך זה יש לנו את אגף ניהול מועדון לקוחות שבו אנו דואגים כי כל בית עסק/חברה ינהל רשימה מדוייקת של הלקוחות שלו עם הפרמטרים הרלוונטים שמעניינים את הלקוח הסופי וכמובן אישור שהלקוח מסכים לקבל הודעה בסלולר ו/או במייל.

ש. לאן אתם צופים שהתחום הזה יתפתח בשנים הבאות וכמה תחום זה רווחי?
ת. כמו שלעולם הפרסום באינטרנט לקח זמן להתבגר ולהתפתח, אנו צופים שתחום זה יהווה נתח מרכזי בעולם הפרסום ונעשה את כל מה שביכולתינו להמשיך להוביל את תחום זה. אנו נראה בתקופה הקרובה מוצרים חדשים שיכנסו לשוק כגון :MMS ו-WAP: וכפי שמצוין בדוחות מגזר זה הוא ריווחי.

ש. חלק שנראה כמהותי, עד כה ”חסר” בדו”חות ומתייחס לחברת הבת בברזיל. חברת הבת זכתה במכרז לניהול ואספקת תוכן סלולרי עבור ענקית המדיה הברזילאית SBT. , הנ”ל כולל הקמת אתר אינטרנט לחברה, ניהול מותג התוכן הסלולרי ועוד. מה פוטנציאל הרווח מהזכייה במכרז הנ”ל?
ת. קיים פוטנציאל וכשנפרסם את הדוחות הבאים תוכלו להסיק לבד. ללא ספק זכייה משמעותית בעיני החברה הברזילאית ומיצובה בשוק הברזילאי.

ש. היכן אתה רואה את חברת הבת בשנים הקרובות?
ת. מתפתחת והופכת לשחקן משמעותי בשוק הברזילאי שמונה כיום כ-90 מיליון משתמשים סלולרים וגדל בקצב מהיר.

ש. האם אתם פועלים להרחיב את פעילותכם למדינות נוספות בדרום אמריקה, אירופה, סין, רוסיה וכו’??
ת. מנוע צמיחה נוסף של החברה הנו התפתחות בחו”ל. כשתהיה התפתחות נדווח על כך.

ש. האם יש לכם בארץ מתחרים? אם כן, מי הם?
ת. ישנם מספר מתחרים: 1. יוניסל - חברה בבעלות של קרדן 2. טיפקום - חברה בבעלות של פישמן.

ש. מדוע בחרתם ביעקב פרי לשמש כיו”ר החברה ואיזה ערך מוסף הוא מביא עמו?
ת. אנו רואים בפרי איש חזון בתחום התקשורת הסלולרית ומנהיגותו העסקית מהווה נכס לחברה, במיוחד לאור הרחבת פעילותנו הגלובלית. מאחר שפרי הביע נכונות להיות פעיל בחברה ולתרום לה מניסיונו הרב - הן בצד הניהולי והן בצד האסטרטגי - אנו רואים בהצטרפותו תרומה משמעותית להתקדמות וצמיחת החברה.

ש. האם בנוסף לתחום הסלולר בכוונתכם לנסות ולגייס אנשים נוספים בעלי שיעור קומה, לפעילות בחברה?
ת. אנו מאמינים שבכדי להוביל, חייבים לעבוד עם האנשים הטובים ביותר, בעלי ניסיון וחזון ולכן נשמח לצרף לשורותינו כל אדם שעונה על קריטריונים אלו.

ש. מה תוכניותיה של בי קונטקט לשנת 2007?
ת. לסיים את האינטגרציה בין כל הפעילויות של הסלולר והאינטרנט ולהמשיך להרחיב את הפעילות בארץ ובחו”ל.

ש. מה חזונה של החברה וראשיה והיכן אתם שואפים לעמוד בעוד 3-5 שנים?
ת. להיות שחקן בינלאומי המספק פתרון דיגיטאלי כולל בסלולר ובאינטרנט.

ש. אילו דברים יכולים לדעתך להכשיל את בי קונטקט מלהגיע למטרה?
ת. אנו נמצאים בשוק הנכון, בזמן הנכון, אם לא נעשה טעויות אין סיבה שהחברה לא תעמוד במשימה שלה.

ש. שאלת השאלות - לאור כל הנ”ל, כיום נסחרת ”בי קונטקט” לפי שווי של כ- 35 מליון ש”ח (סדר גודל), האם לדעתך חברת בי קונטקט נסחרת בחסר? מה לדעתך השווי הראוי לבי קונטקט?
ת. אם נבודד כל אחת מפעילויות החברה ונשווה אותן למה שקורה בשוק התשובה תהיה מאוד פשוטה. פעילות בי קונטקט בארץ (יש לבדוק לפי איזה שווי קרדן השקיעו ביוניסל - ע”פ פרסומים כ-7.5 מיליון דולר) פעילות ברזיל (חברות מהסוג שלנו נרכשו במיליוני דולרים)
אתר לילה (מרקסטון רכשה את אתר Rest בכ- 16-20 מיליון ש”ח).
מקושרים- כדאי לבדוק כמה שוות היום חברות מהסוג של מקושרים, אתר הWeb.2 המוביל בארץ. כמה שווה חברה שיודעת לספק פתרון כולל בשני תחומים אלו כמו בי קונטקט????.

ש. לפי תשובתך, ההערכה סולידית מביעה לשווי של כ-60 מיליון ₪, אתה לא חושב שזהו תג מחיר גבוה בשלב זה? לאיזה מחיר בשוק אתם מאמינים שתגיעו שנה קדימה?
ת. המשימה שלי היא להרחיב את פעילות החברה ולהגדיל את היקף המכירות והרווח. שוב יש לבחון חברות מהסוג שלנו הנסחרות בבורסות שונות בעולם כדי לאמוד את הפוטנציאל.

ש. מהו היתרון היחסי שיש לבי-קונטקט על מתחרותיה בתחום הן בישראל והן מחוצה לה, וכיצד יתרון זה עשוי לבוא לידי ביטוי בשורה התחתונה?
ת. היתרונות שלנו מתבטאים במספר פרמטרים: טכנולוגיה, ידע וניסיון מוכח בשוק מתפתח, כח אדם איכותי ומקצועי, וכמובן ניסיון רב בתחום הפרסום הסלולרי, כמו גם הראשוניות ביכולת לספק פתרון דיגיטלי כולל בתחום הסלולר והאינטרנט.

ש. לאור השוק הסלולרי הרווי כיום, אני רואה את חברות הסלולר הגדולות פרטנר, סלקום ופלאפון, מחפשות נישות הכנסה נוספות וכניסה אגרסיבית יותר לתחום בו פועלת בי קונטקט, אתה לא חושש מחברות הענק האלה משתלטות על השוק בו אתם פועלים במיוחד לאור מה שאמרת ששוק הסלולר ושוק האינטרנט משתלבים אחד בשני?
ת. חברות הסלולר מספקות תשתיות וחברות כמונו מייצרות כסף לא מבוטל לחברות הסלולר. חשוב לציין שאנו מספקים פתרון לכלל המשתמשים ללא תלות במפעיל הסלולרי להם הם קשורים. לדוגמא בסיסית הצבעה לתוכנית טלויזיה הפונה לקהל רחב שכולל אנשים ממפעילים סלולרים שונים.

לסיכום, ברצוננו לציין כי המפגש היה מהנה, מעניין מאוד ויצר עניין רב בפורום. אנו מודים לערן פפר, על שהואיל לבוא ולהתארח בפורום ומודים לכל חברי האתר, לאלו שעזרו ושלחו שאלות, לאלו שהיו נוכחים במפגש, לאלו ששאלו שאלות בזמן המפגש ולאלו שנבצר מהם להגיע וקוראים סיכום זה.
מפת אתר
developed by Smart  designed by odedLAB
כל הזכויות שמורות לספונסר © 2016
  •  אין בסקירה זו משום המלצה לקנות את הנייר או למוכרו והעושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד.
  •  אין לשכפל, להעתיק, לתרגם, לצלם, להקליט או להעביר בכל צורה שהיא כל חלק מן החומר אלא באישור מפורש בכתב מן המחבר.
  •  האתר מתאים לצפיה ברזולוציה 1024x768
  •  נתונים בורסאיים מסופקים ע"י גלובס