15:27
שישי26 באפריל 2024
כתבות נוספות
קרדיט: ורדי כהנא
מתחם ’שבעת הכוכבים’ באילת יחל לפעול בקרוב לאחר שקבל טופס אכלוס... המשך     

מתארחים בספונסר
ביו-לייט / רונית גרוס וריצ’ארד נמיר
בתאריך 13.2.07 התארחו רונית גרוס וריצ’ארד נמיר, שניים ממייסדי חברת ביו-לייט, בפורום אתר ”ספונסר” במסגרת הפינה ”מתארחים אצל ספונסר”. השניים התייחסו לחברת ביו-לייט ולחברות המוחזקות על ידה.

ש: ספרו לנו בבקשה מעט על הרקע שלכם.
ת: רונית ואני, שניים מתוך ארבעת היזמים שהקמנו את ביו-לייט. שני היזמים האחרים הנם ד”ר גל ארליך (מנהל מדעי ואסטרטגית הפטנטים), וד”ר עמי אייל (מנכ”ל ומנהל קליני)...
בתאריך 13.2.07 התארחו רונית גרוס וריצ’ארד נמיר, שניים ממייסדי חברת ביו-לייט, בפורום אתר ”ספונסר” במסגרת הפינה ”מתארחים אצל ספונסר”. השניים התייחסו לחברת ביו-לייט ולחברות המוחזקות על ידה.

להלן סיכום המפגש:

ש. ספרו לנו בבקשה מעט על הרקע שלכם.
ת. רונית ואני, שניים מתוך ארבעת היזמים שהקמנו את ביו-לייט. שני היזמים האחרים הנם ד”ר גל ארליך (מנהל מדעי ואסטרטגית הפטנטים), וד”ר עמי אייל (מנכ”ל ומנהל קליני). שנינו בעלי רקע משפטי ויזמי, לרבות ניסיון בתחום מדעי החיים. בתוך ביו-לייט, אני (ריצ’י) אחראי על הצד הפיננסי והמנהלי ורונית על אסטרטגיה ופיתוח עסקי, כולל שיתופי פעולה ועיסקאות עם גורמים בינלאומיים, שעל חלק מהם כבר דיווחנו בשנה האחרונה.

ש. חברת ביו לייט מחזיקה היום ב- 4 חברות בנות אוביקיור, אלרג’יקה, איי אופטימה וזייטיק. ידוע כי אוביקיור נמצאת בשלב המתקדם ביותר, איזו מבין שאר החברות נמצאת בשלב מתקדם יותר מבחינת הגשמת החלום?
ת. מטבע הדברים אור הזרקורים מופנה לאוביקיור, החברה בשלב הפיתוחי המתקדם ביותר בקבוצה, שלה בעצם ארבעה פרוייקטים, אולם בביו-לייט יש עוד שלוש חברות ובשלושתן יש מספר פרוייקטים בשלבי פיתוח מתקדמים ולאחר הוכחת היתכנות.
מדובר בשתי חברות מיכשור רפואי ואחת בפיתוח תרופה לאלרגיות. היינו רוצים לספר קצת על חברת איי-אופטימה, שהינה חברת מיכשור רפואי שמפתחת טיפול לייזר לבעיית ניתוחי הגלאוקומה. הפתרון הינו באמצעות פיתוח לייזר לטיפול לא פולשני לגלגל העין. יודגש כי הפתרון של החברה כבר נוסה בהצלחה על 23 עיניים של אנשים. החברה גייסה לאחרונה מנכ”ל מקצועי - ד”ר יהושוע דגני, המתמחה בפיתוח מכשור רפואי של לייזר, וכעת היא נערכת להגשת בקשה לניסויים קליניים לFDA- .
אנו מעריכים, כי ניסויים קליניים באיי- אופטימה יתקיימו במהלך 2007.

ש. מה תוכניותיה של ביו לייט לשנת 2007?
ת. שנת 2007 הינה שנה רבת משמעות עבור ביו-לייט. בחברת אוביקיור צפויים 4 ניסויים קליניים לשלוש התוויות נפרדות. שלושה ניסויים מסוג PHASE II: 1. השמנה (280 חולים בארה”ב) 2. מניעת השמנה בחולים פסיכוטיים (78 חולים בקנדה) 3. הפחתת שומנים בדם (עשרות חולים בישראל).
כמו כן יתבצע ניסוי קליני רביעי על ידי ובמימונו המלא של מכון הבריאות האמריקאי (NIH) ב- 80 חולים בארה”ב, לבדיקת מנגנון הפעולה של החברה.
בנוסף, נערכת אוביקיור לניסיונות פרה קליניים לבקרת משקל במטבוליטים של התרופה. באיי אופטימה החברה נערכת לניסוי קליני בבני אדם, בזטיק יסתיים ייצור ערכה לאבחון תהליכים סרטניים בתאים ותחל הטמעתה לשוק המחקר, וכן נתחיל בהכנות לקראת ניסוי קליני של הערכה הדיאגנוסטית. באלרגיקה החברה מתקדמת בניסויים הפרה קליניים בשתי התוויות (אסטמה ועור). אם לסכם, הרי שביולייט מעורבת כיום בפרוייקטים שונים הכרוכים ב-9 ניסויים קליניים ופרה קליניים, והמרוכזים ב-4 החברות הבנות שלנו.

ש. מהו לוח הזמנים הצפוי לאישורים ופעילויות הניסויים של חברת אוביקיור? במקרה של הצלחה, תוך כמה זמן תוכלו להיכנס לניסויים בשלב 3?
ת. ביו-לייט דיווחה כי הניסוי הקליני שלב 2 נגד השמנה בארה”ב כבר החל בחודש שעבר. אנחנו שמחים לעדכן כי קצב גיוס החולים טוב מאד. במקביל החברה נערכת לתחילת הניסוי הקליני בקנדה. בקנדה מדובר על התוויה נפרדת למניעת עליה במשקל בחולים הנוטלים תרופות אנטי פסיכוטיות, ואנו מצפים להתחילו תוך כחודשיים. כמו כן, החברה נערכת לניסוי קליני שלישי בהפחתת שומנים בדם, עליו דווח ביום א’ השבוע. החברה נערכת לבצעו במהלך 2007.
התוצאות של כל הניסויים הקליניים הנ”ל יתקבלו החל מסוף 2007 ועד לרבעון שני 2008. לגבי שאלתך מתי יתחיל שלב 3 - ראשית, לא ניתן לתת תשובה מדויקת בשלב זה, אך אנו כבר עתה מכינים את התשתית לכך מתוך תקווה כי לקראת סוף 2008 ובהינתן תוצאות טובות שלב 2 נוכל להתחיל. עם זאת, אנו צופים שכבר עם סיום מוצלח של שלב 2, החברה תשקול שת”פ עם חברת תרופות גדולה.

ש. במידה והניסויים יישאו פרי ויצליחו, ואכן תרופות חדשות ופורצות דרך יצאו למדפים, באיזה סדרי גודל של שווקים מדובר?
ת. השמנת יתר הנה אחת הבעיות הקשות ברפואה בעידן המודרני - גורם למחלות כמו סכרת, לחץ דם וכעוד ועוד. למעלה מ 1.6 בליון אנשים בעולם סובלים ממשקל עודף ומתוכם 0.5 בליוןobese / ואין כיום תרופות (מדעיות) מספקות בשוק.
גם לעניין השוק האנטי פסיכוטי - כ- 1% מהאוכלוסייה בעולם המודרני סובלת מסכיזופרניה ושוק התרופות האנטי פסכוטיות הנו כ-6 בליון $ לשנה. מובן כי מספיק שאנו נתפוס ולו חלק קטן ביותר משווקים אלו על מנת שיהיה בכך הצלחה מסחרית כבירה.

ש. לאחרונה פרסמתם על שת”פ מהותי עם חברת התרופות הענקית אילי לילי. מהי המשמעות לחברה בשת”פ זה, הן פיננסית והן אסטרטגית לפעילות והמשך הפיתוח באוביקיור?
ת. כפי שדווח, החברה נכנסה להסכם עם חברת אילי לילי בהקשר לניסוי בתחום האנטי פסיכוטי בקנדה. בעיית ההשמנה הנובעת מלקיחת תרופות אנטי פסיכוטיות הנה בעיה קשה מאד הדורשת פתרון. לחברת אילי לילי, כמו לחברות תרופות אחרות בתחום זה, יש אינטרס אמיתי למצוא פתרון לבעיה זו. אוביקיור מבצעת את הניסוי הקליני עם התרופה האנטי פסיכוטית של חברת אילי לילי עצמה ומטרת הניסוי היא לבחון את מניעת ההשמנה כשנוטלים את תרופת אוביקיור ביחד עם התרופה האנטי פסיכוטית. במסגרת ההסכם, לילי תספק את התרופה הפסיכוטית לניסוי בקנדה ותממן חלקית את הניסוי.
אין ספק שיש בכך ולידציה לכך כי כיווני הפיתוח של אוביקיור נוגעים בחזית הפיתוח בתחום.

ש. לדעתכם יש כשל של השוק בהערכת השווי של החברה?
ת. השווי של ביו-לייט לא נגזר רק מאוביקיור, אלא צריך להיגזר מתוך 4 החברות.
אנחנו סבורים שיש מקום שהמשקיעים יבחנו את מכלול 9 הפרוייקטים של החברות של ביו-לייט. מבלי להיכנס למספרים, הרי שלגישתנו החברה מתומחרת בחסר. במקום לדבר על כשל שוק, יש כאן פוטנציאל צמיחה.

ש. פרוטפוליו החברות של ביו לייט קטן יחסית לחברות המקבילות בבורסה בת”א (אם נשווה לחממות לדוגמא). בנוסף, אין מיקוד בתחום זה או אחר, על פי הנראה לעין.
נשמח לשמוע מהי האסטרטגיה של החברה בהשקעותיה. האם ביו לייט עושה מאמצים לצרף חברות נוספות לארסנל שלה? אם כן, אילו חברות עומדות על הפרק?
ת. הנחת היסוד בשאלה איננה מדויקת. הפורטפוליו של ביו-לייט חולש על 9 אפליקציות שונות, על אף שהן מחולקות לארבע חברות - ארבע אינדיקציות שונות באוביקיור, שתיים באלרג’יקה, אחת באופטוטק ושתיים בזטיק. מתוכן שבעה פרויקטים בניסויים קלינים או בהיערכות לניסויים קלינים.
אם תשוו את הפורטפוליו של ביו-לייט לאלו של החברות האחרות שהונפקו בגל הנפקות מדעי החיים תמצאו שרק מעט חברות יכולות להציג פורטפוליו כה ”עשיר” וכה מתקדם. בהתחשב בכך שמרבית האפליקציות שלנו הנן בשלבי קליניקה מתקדמים, יש לנו גם היקף רחב של פוטנציאל וגם ספקטרום נמוך יותר של סיכון, יחסית לתחום. אסטרטגיית החברה הנה ניהול ואיזון הסיכונים ופריסת תחומי האפליקציות- חלק בביו וחלק במיכשור רפואי. פיזור זה מוכוון להקטנת סיכון ההשקעה בתחום, שמטיבו הנו עתיר סיכון ועתיר סיכוי. יש כאן פיזור סיכון ואי תלות בגורמי שוק בשווקים ספציפיים - לכן היעדר המיקוד.
ביחס לטכנולוגיות נוספות, הואיל והעיסוק בפרוטפוליו הקיים הנו אינטנסיבי ביותר והתחשב בכך שדרישות הסף שלנו גבוהות, אנו ניכנס, לפחות בשלב זה, רק לנושאים שהנם סינרגטיים לפעילות קיימת.

ש. האם בכוונתכם לגייס הון (פרטי/ציבורי) לחברות נוספות מלבד אוביקיור בעתיד הנראה לעין?
ת. המודל העסקי שלנו הינו לפתח כל חברה כיחידת רווח עצמאית, לרבות היכולת לממן באופן עצמאי את פעילותה. יכולת המימון של החברות על ידי ביו-לייט היא נוחה ומהווה את הנדבך הבסיסי, אך הכוונה היא להוציא כל אחת מהחברות למיצוי יכולותיה לגיוס עצמי - דבר שיסיע בהצפת ערך לביו-לייט ובמניעת דילול בעלי המניות - כמובן בתנאים הנכונים ובשלב המתאים לכל חברה.

ש. איפה אתם רואים את חברת ”ביו לייט” בעוד 3-5 שנים?
ת. קשה להתנבא בתחום שהוא מושתת מדע מדוייק ובשוק שבבסיסו הנו עתיר סיכון. עם זאת, תוך שלוש שנים היינו רוצים לראות את עצמנו לאחר לפחות שתי עסקאות משמעותיות למימוש הטכנולוגיות המפותחות על ידינו, ולאחר שהצפנו ערך לבעלי מניות החברה, בתמורות שיצדיקו את ההשקעה בחברה.

ש. במפגש קודם עם רן נוסבאום - מנכ”ל ביומדיקס, הכריז רן כי הוא רואה את מנית ביומדיקס נכנסת למדדים מובילים. היכן אתם רואים את המניה בעוד כשנה לצורך העניין?
ת. אנו לא יכולים להבטיח איפה נהיה - אנו יכולים כן להבטיח שהצוות שלנו יעשה כל שביכולתו לקדם את הפיתוח המדעי ועסקי לחברות הבנות על מנת למקסם את השווי לבעלי מניות החברה.

ש. מה הייחודיות של ביו לייט כחברה לעומת חברות ביוטכנולוגיה אחרות בארץ?
ת. 4 נקודות עיקריות:
1. לביו-לייט פורטפוליו של 4 חברות עם 9 פרויקטים שונים, להבדיל מחברות של מוצר אחד, דבר שמבזר סיכון באופן משמעותי.
2. לגישתנו לא די בפרוטפוליו של טכנולוגיות. חשוב מאוד לבחון את השלב הקליני של הפרוייקטים על מנת להקטין סיכון ולהגדיל את הפוטנציאל להצלחה. הפרוטפוליו של ביו-לייט מאופיין בכך שמדובר בשלבים מתקדמים של הפרוייקטים - לאחר הוכחת היתכנות, ובשלבי קליניקה/פרה קליניקה.
3. אחזקה משמעותית (מעל 80% לפחות) בחברות הבנות, דבר שיבטיח תמורה גבוהה בעת עסקה משמעותית, כדוגמת ”אקזיט” באחת החברות.
4. ניהול מקצועי ומאוד מפוקס, תוך איזון מדוייק בין האספקטים המדעיים, רפואיים פטנטיים ועסקיים.

ש. מהם הסיכונים שאתם מזהים כיום בפעילות הקיימת של ביולייט בשוק הביו ועלולים לפעול לרעתכם?
ת. הסיכון המרכזי הוא אי הצלחת הניסויים הקליניים - דבר שתמיד קיים - גם תוך ולאחר PHASE III. למעשה, יש לנו ביטחון כי אנו מתקדמים בדרך הנכונה. כוח האדם ונותני השירותים שגייסנו הוא מהטובים שניתן לגייס, ובשלב הזה, יש ברשותנו את ההון הדרוש להשגת היעדים שהצבנו בכל אחד מהחברות הבנות לשנת 2007 הואיל וחלק גדול מהפיתוח, והשווקים לטכנולוגיות שלנו הנם בחו”ל, הרי שסיכונים ביטחוניים וסיכוני מאקרו בישראל יהיו בעל השפעה מועטה עלינו, גם אם חלילה יקרו.
על כן הסיכון העיקרי כאמור, ואליו מושקע עיקר עמלנו, הנו הסיכון הקליני, הגם שהמדע והאינדיקציות בשלב זה הנם חיוביים.


לסיכום, ברצוננו לציין כי המפגש היה מהנה, מעניין מאוד ויצר עניין רב בפורום. אנו מודים לרונית גרוס וריצ’ארד נמיר, על שהואילו לבוא ולהתארח בפורום ומודים לכל חברי האתר, לאלו שעזרו ושלחו שאלות, לאלו שהיו נוכחים במפגש, לאלו ששאלו שאלות בזמן המפגש ולאלו שנבצר מהם להגיע וקוראים סיכום זה.
מפת אתר
developed by Smart  designed by odedLAB
כל הזכויות שמורות לספונסר © 2016
  •  אין בסקירה זו משום המלצה לקנות את הנייר או למוכרו והעושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד.
  •  אין לשכפל, להעתיק, לתרגם, לצלם, להקליט או להעביר בכל צורה שהיא כל חלק מן החומר אלא באישור מפורש בכתב מן המחבר.
  •  האתר מתאים לצפיה ברזולוציה 1024x768
  •  נתונים בורסאיים מסופקים ע"י גלובס