20:17
שישי19 באפריל 2024
כתבות נוספות
קרדיט: עמית שבי, פול/פלאש 90
חברת S&P הורידה את דירוג האשראי של ישראל; הנפט קופץ ברקע לתקיפה באיראן... המשך     

מתארחים בספונסר
מיטב דש
26/06/2013
בתאריך 26.06.13 התארחה חברת מיטב דש בפורום ספונסר. במסגרת האירוח החברה ענתה על שאלות הגולשים, להלן סיכום הריאיון בנושא פנסיה ישירה.
ש: מהי פנסיה ישירה?
ת: פנסיה ישירה הינה פנסיה שבו העמית מתקשר ישירות עם קרן הפנסיה ללא תיווך סוכן/יועץ פנסיוני. ההצטרפות הישירה מבטלת את הצורך בעלויות שיווק ותיווך ומפחיתה את גובה דמי הניהול. הקשר הישיר בן הפנסיה לעמית מתבטא גם במשלוח עדכונים ודוחות באמצעות הדוא”ל.

ש: מה ההבדל בן פנסיה רגילה לפנסיה ישירה ?
ת: פנסיה הישירה הקשר בין העמית לקרן הפנסיה הינו ישיר וללא מתווך. כל יתר הרכיבים הקיימים בפנסיה הינם ללא שינוי לרבות כיסוי ביטוחי לנכות וכיסוי ביטוחי לשארים ואובדן כושר עבודה.

ש: מי יכול להצטרף לפנסיה ישירה ?
ת: כל אחד שרוצה יכול להצטרף לפנסיה הישירה בהתאם לתנאי תקנון קרן הפנסיה.

ש: מי עומד / מפעיל / בעלים של הפנסיה הישירה?
ת: אנחנו קרן הפנסיה של בית ההשקעות דש איפקס (1188↑0.25%) הולדינגס בע”מ שהינה חברה ציבורית, הפעילה במגוון רחב של תחומים בשוק ההון בישראל, ביניהם: ניהול קופות גמל וקרנות השתלמות, ניהול קרנות פנסיה, ניהול תיקי השקעות לפרטיים ולמוסדיים, ניהול קרנות נאמנות ועוד.
קרן הפנסיה הינה מנוהלת על ידי חברת דש גמל ופנסיה בע”מ חברה בקבוצת דש איפקס., שהיא חברה המנהלת גם קופות גמל והינה השלישית בגודלה בישראל בתחום זה.

ש: כיצד מצטרפים ?
ת: ממלאים טופס הצטרפות באופן עצמאי, ניתן להסתייע בהנחיות למילוי הטפסים. את הטפסים המלאים בצירוף צילום ת.ז יש לשלוח רצוי באמצעות דואר אלקטרוני לאחר סריקה ו/או באמצעות פקס למשרדי החברה.
דואל: yashir@ds-invest.co.il ובפקס : 03-5166727

ש: מי יטפל בהעברת הכספים שצברתי עד כה בפנסיה?
ת: במידה ותרצה לבצע העברת כספים צבורים שחסכת כבר בקרן פנסיה אחרת, אנא מלא את טפסי ההעברה. אנו נטפל בהעברת הכספים מקרן הפנסיה הקודמת לקרן החדשה וזאת בהתאם לנהלי של משרד האוצר אגף שוק ההון. כמובן שהחיסכון בדמי ניהול משמעותי יותר ככול שסכום הכסף בקופה גדול יותר.

ש: מי מעדכן את המעסיק שלי על ההפקדות ושינוי הפנסיה?
ת: לאחר קבלת טופסי ההצטרפות החתומים אנו נפנה למעסיקך ונעדכן אותו על השינוי שבצעת בקרן הפנסיה ולאן עליו להעביר את ההפקדות השוטפות. כמו כן אנו ממליצים כי עדכון המעסיק על השינוי יבוצע גם על ידך.

ש: יש לי סוכן ביטוח, כיצד אני פועל איתו?
ת: אתה תמיד יכול להמשיך ולעבוד עם הסוכן. דמי הניהול שיגבו ממך יהיו בהתאם לתעריף הפנסיה הישירה.

ש: כמה זה עולה לי?
ת: דמי הניהול שקופים ומפורסמים ברבים. פרסום דמי הניהול הינם חלק מתפיסת העולם של הפנסיה הישירה.
דמי הניהול מתחלקים ל-3 קבוצות בקרן פנסיה מקיפה:
עמית שרק מצטרף לקרן הפנסיה ולא מעביר צבירת כספים – דמי הניהול יהיו 0.38% מההפקדות ומהצבירה זאת במקום דמי הניהול המקסימליים המותרים לגביה על פי הוראות הדין בשיעור של 6% מההפקדות ו 0.5% מהצבירה.
לעמית שמצטרף לקרן הפנסיה ומעביר סכום של מעל 50 אלף ₪ ועד 100 אלף ₪ – דמי הניהול יהיו 0.3% מההפקדות ומההון זאת במקום דמי הניהול המותרים של 6% מההפקדות ו 0.5% מהצבירה.
לעמית שמצטרף לקרן הפנסיה ומעביר סכום של מעל 100 אלף ₪ ועד 100 אלף ₪ – דמי הניהול יהיו 0.19% מההפקדות ומההון זאת במקום דמי הניהול המותרים של 6% מההפקדות ו 0.5% מהצבירה.
דמי הניהול בקרן פנסיה כללית שנקראת אצלנו דש מנהלים הינם:
דמי ניהול בשיעור 0.5% שנתי מהצבירה.

ש: האם זה שאני תחת סוכן הסדר מגביל אותי מלהצטרף לפנסיה ?
ת: אתה תמיד יכול להמשיך ולעבוד עם הסוכן. דמי הניהול שיגבו ממך יהיו בהתאם לתעריף הפנסיה הישירה. חשוב להדגיש שכל אזרח רשאי לבחור את קרן הפנסיה בו יבוטח.

ש: מה עוד ישיר אצלכם?
אילו מסלולים קיימים, באיזו קלות ניתן לעבור ממסלול למסלול?
האם יש אתר שמכיל את כול הדוחות ומאפר שינוי כתובת ומסלולים?
מה התשואות שעשיתים בשנים כברו?
ת: דמי הניהול שקופים ומפורסמים ברבים. פרסום דמי הניהול הינם חלק מתפיסת העולם של הפנסיה הישירה.
דמי הניהול מתחלקים ל-3 קבוצות בקרן פנסיה מקיפה:
1.עמית שרק מצטרף לקרן הפנסיה ולא מעביר צבירת כספים – דמי הניהול יהיו 0.38% מההפקדות ומהצבירה זאת במקום דמי הניהול המקסימליים המותרים לגביה על פי הוראות הדין בשיעור של 6% מההפקדות ו 0.5% מהצבירה.
2.לעמית שמצטרף לקרן הפנסיה ומעביר סכום של מעל 50 אלף ₪ ועד 100 אלף ₪ – דמי הניהול יהיו 0.3% מההפקדות ומההון זאת במקום דמי הניהול המותרים של 6% מההפקדות ו 0.5% מהצבירה.
3.לעמית שמצטרף לקרן הפנסיה ומעביר סכום של מעל 100 אלף ₪ ועד 100 אלף ₪ – דמי הניהול יהיו 0.19% מההפקדות ומההון זאת במקום דמי הניהול המותרים של 6% מההפקדות ו 0.5% מהצבירה.

ש: האם אתה מתכוון לאפיקי השקעה?
ת: מדיניות ההשקעות נקבעת על פי החוק וועדת ההשקעות.

ש: האם לגודל/קוטן שלכם יש חיסרון?
ת: לגודל הקרן יש השפעות מבחינת השקעות וביטוח.
באם כוונתך לסיכון הקרן מבחינת התשואה הדמוגרפית, לקרן הפנסיה של מיטב דש יש מבטח משנה- חברת סקור השויצרית, דבר המנטרל כמעט לחלוטין את הסיכון ואף לעיתים מהווה יתרון.

ש: המעביד שלי רוכש עבורי פוליסה בנפרד. האם אפשר בקרן הפנסיה שלכם לוותר על מרכיב זה לחלוטין? אם לא, מהו המינימום?
ת: בקרנות פנסיה מקיפות לא ניתן לוותר על אובדן כושר עבודה וככה גם בפנסיה הישירה. ניתן להקטין את אובדן כושר העבודה בהתאם למסלול הביטוחי שנבחר ובהתאם לגיל העמית.

ש: רציתי לשאול עד כמה אתם משקיעים בשירות ללקוח?
ת: אנו מודעים לנושא ועושים מאמצים רבים כרגע להתאים את השירות לכמות המצטרפים הרבה. השירות הוא חלק מאוד חשוב ומרכזי בתפישה של הפנסיה הישירה, אני מאמין שכבר בימים הקרובים יורגש שיפור משמעותי בנושא ובעתיד הקרוב אנו שואפים להפוך זאת ליתרון שלנו על פני הפנסיות האחרות.

ש: איך אני בודק כמה אני יכול לחסוך?
ת: באתר שלנו ישנו מחשבון שבהזנת מספר נתונים מצומצם יחשב לך כמה אתה יכול לחסוך בהצטרפות לקרן הפנסיה הישירה.
מצורף לינק למחשבון הפנסיה לחץ כאן

ש: האם דמי הניהול ישתנו?
ת: פנסיה ישירה איננה מבצע אלה גישה אחרת לניהול פנסיה ולפיכך אין תחום או מועד לסיום ההטבה. החברה אינה מתכוונת להעלות את דמי הניהול. קיימים אם זאת לחברה הזכות לשנות את תעריפון דמי הניהול למצטרפים חדשים בכל עת. לגבי שינוי של דמי ניהול לעמיתים שהצטרפו בעבר בדמי ניהול הנוכחיים, על החברה יהיה לפעול בהתאם לנהלים והנחיות האוצר.
מפת אתר
developed by Smart  designed by odedLAB
כל הזכויות שמורות לספונסר © 2016
  •  אין בסקירה זו משום המלצה לקנות את הנייר או למוכרו והעושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד.
  •  אין לשכפל, להעתיק, לתרגם, לצלם, להקליט או להעביר בכל צורה שהיא כל חלק מן החומר אלא באישור מפורש בכתב מן המחבר.
  •  האתר מתאים לצפיה ברזולוציה 1024x768
  •  נתונים בורסאיים מסופקים ע"י גלובס