כתבות נוספות
קרדיט: depositphotos / MichaelVi
ענקית השבבים TSMC ניפצה את התחזיות הודות ל-AI, אז למה המניה צונחת?... המשך     

מתארחים בספונסר
יוטרייד
16/01/2014
עדי כפרי, מנהל לקוחות פרימיום ביוטרייד התארח בפורום שוק ההון של ספונסר וענה על שאלות המערכת והן על שאלות הגולשים.
ש: כיצד מרוויחים ממסחר בשוק ההון בתנאים של ריבית נמוכה?
ת: במשפט אחד: פשוט להגדיל סיכונים כי אין ברירה.
אז היכן כדאי להשקיע? זו שאלת המיליון דולר, ואולי המאה אלף שקלים ששוכבים עכשיו בחשבון הבנק שלכם כאבן שאין לה הופכין. בסביבת ריבית נמוכה שאנו חווים כיום בבנק מזמן כבר לא מרוויחים ואף מפסידים ריאלית! כאשר הריבית האפסית שהבנק נותן לא משיגה אפילו את האינפלציה.
בתי ההשקעות הקונבנציונליים גובים דמי ניהול גבוהים גם בשנים של הפסד וששוק הנדל”ן ולא מותיר מקום לרווח. בהשקעה בבורסה מיד עולה החשש מפני הפסד, לכן אנחנו ביוטרייד מציעים אפשרות שלא בטוח ידעתם שקיימת..

כולם חוששים בעיקר בשל התנודתיות בשוק ההון לאבד את כספם ובשביל זה נוצרו קרנות הגידור וחברות מסחר בשיטת אלגו טריידינג - שמציעות אפשרות להרוויח בכל מצב שוק, גם יורד.
מערכות המסחר הממוחשבות מבוססות האלגוריתמים מאפשרות לזנוח את הפרקטיקה הכושלת של הניסיונות לנצח את השוק ולדעת מראש לאן ילך, ולהתרכז ביכולת לזהות את נקודות המפנה והתזוזות היומיומיות המתרחשות בעת המסחר. למעשה, מקרים כמו ”מלחמת הריביות” תרמו להבנה שהרווחים של המשקיעים והסוחרים לא נמצאים רק במה שיקרה, אלא במה שקורה עכשיו וביכולת המידית של האלגו-טריידינג להגיב אליו.


ש: מהו מסחר אוטומטי / אלגו טריידינג ?
ת: אלגו טריידינג [Algo trading] הוא מסחר בבורסה מבוסס תוכנת מחשב המבצעת פקודות מסחר באמצעות אלגוריתם חכם. האלגוריתם יוזם הוראות קנייה ומכירה בהתבסס על פרמטרים של תזמון, מחיר, סחירות וכדומה, המועברות לביצוע ללא הפעלת שיקול דעת נוסף או התערבות אדם.
מסחר אלגוריתמי נמצא בשימוש יומיומי על ידי גופים מוסדיים, קרנות גידור, קרנות נאמנות ובתי השקעות מתמחים נוספים, ובהדרגה – גם אצל סוחרים מקצועיים עצמאיים.
מסחר באמצעות אלגו טריידינג פותח על מנת ליישם אסטרטגיות מסחר שונות, דוגמת מסחר בתדירות גבוהה (HFT - high frequency trading) ואסטרטגיות מסחר נוספות בשוק ההון, במט”ח והסחורות.
הצלחת שיטת האלגו-טרייד מבוססת על מהירות, עוצמה ונטרול כשלים פסיכולוגים בהשקעות.

כמעצמת הייטק, נחשבת ישראל לשחקן מקצועי חשוב בשוק המסחר האוטומטי לא בגלל היקפי המסחר אלא בזכות המוחות המבריקים הקיימים כאן וההצלחות המתגברות בשנים האחרונות...


ש: כמה האלגו-טריידינג מפותח בישראל ובעולם?
ת: כפי שפורסם בשבוע שעבר בשער עיתון כלכליסט - הרשות לני”ע לומדת לאהוב את הרובוטים... יו”ר הרשות, ביינארט, גם הוא איש אלגו ידוע.
שימו לב לנתון הבא: כ-2% בלבד אחראים על יותר מ-70% מהפעילות !!
הנה כמה אומדנים זהירים: למעלה מ-70% מהיקף הפקודות בבורסה הישראלית מתבצע על ידי תכנות אוטומטיות, וכך גם בארה”ב. סך כל בתי התכנה בעולם המבצעים מסחר אוטומטי הוא 2% בלבד, ואותם 2%בלבד אחראים על יותר מ-70% מהיקפי המסחר. כמובן שאיני יכול להעיד על עצמי או על יוטרייד, שהרי מדובר כאן בעדות פסולה. ובכל זאת הרשו לי לפחות להזמין אתכם לפגישת ייעוץ ללא עלות וללא התחייבות. במקום לקנות אג”חים קונצרניים של טייקונים ממונפים כאלה ואחרים, התקדמו לזירה האוטומטית שלנו, לשמוע, להכיר.


ש: איך זה עובד והאם המסחר האוטומטי יחליף לחלוטין את הסוחר המקצועי
ת: אני מאמין כי המסחר האוטומטי יחליף לחלוטין את הסוחר המקצועי ומנהלי ההשקעות.
מערכת אלגו-טריידינג, שאינה תלויה בגורמי סביבה התנהגותיים יכולה להצליח היכן שהוכח מעל לכל צל של ספק כי סוחר אנושי יטעה טעויות אנוש התנהגותיות. אני מאמין כי מהטכנולוגיה החדשה המתפתחת בעולם צריכים וחייבים ליהנות גם המשקיעים הפרטיים.

חשוב לזכור כי על מנת לנהל את השקעותיך באופן יעיל עליך להיות בעל ידע והבנה בשווקים ובמסחר ולהקדיש לכך לא מעט זמן פנוי. אנו ממליצים להיעזר במערכת מסחר אוטומטית, ממוחשבות ומבוססות אלגוריתמים כאלגו-טריידינג, שנועדו למקסם את יכולות המסחר ובכך את התשואות...


ש: מהם יתרונות וחסרונות שיטת המסחר האוטומטית?
ת: יתרונות האלגו טריידינג:
פיזור וגיוון בנכסים פיננסים, נטרול כשלים פסיכולוגיים הנוצרים אצל בני אדם, מסחר רציף של 24/5 הממנף את זמנו של הסוחר הידני, מהירות ביצוע על אנושית של פקודות מסחר ויכולת מסחר בו זמנית על מספר בלתי מוגבל של צמדי מטבעות, סחורות ומדדים.
בנוסף, דיוק מושלם בביצוע חישובים מתמטיים של יחסי סיכון-סיכוי וניהול פעולות המסחר בצורה מיטבית ואוטומטית, ללא טעויות אנוש.

חסרונות האלגו טריידינג:
אלגו טריידינג במט”ח למשל מתאפיין בחסרון אחד בולט ביותר הנובע מהעדר שיקול דעת אנושי וחוסר ההתאמה למצבי שוק משתנים, לדוגמא שינוי במגמה העיקרית של השוק, שינוי בתנודתיות ושינוי בהפרשי הריביות.
בנוסף, על אף שזה לא נפוץ, יתכנו בעיות טכנולוגיות בעת השימוש בתוכנת מסחר אוטומטית.
מחלקת המו”פ שלנו ביוטרייד (Utrade) פיתחה במשך שנים תוכנות שונות שהותאמו לצרכי המשקיעים השונים, בדרגות סיכון ותנודתיות שונות. כמו בכל מוצר טכנולוגי, תהליך המחקר והפיתוח כולל מספר שלבים עד לקבלת המוצר המוגמר.


ש: כיצד עובד תיק ההשקעות של יוטרייד?
ת: תיקי ההשקעות משלבים מספר אסטרטגיות מסחר שונות זו מזו ליצירת תוחלת חיובית לאורך זמן, בשיטת מסחר ממוחשבת, מבוססת אלגוריתם.
המטרה היא לזהות ולנצל מומנטום בתנודות השוק ופעילות בשני כיווני השוק בו זמנית. כלומר, ניתן להרוויח גם בשוק יורד כאשר המתאם לשוקי המניות הוא נמוך עד אפסי.
החשבונות ביוטרייד פועלים בעזרת מודלים שונים זה מזה מבחינת ניהול סיכונים ופיזור בהתאם לצרכי הלקוח, אלטרנטיבה לתיקים המנוהלים בכל הבנקים ובתי ההשקעות בישראל וכמובן לסוחר העצמאי.

יש לזכור כי בשוק ההון אין רווחים בלי הפסדים ואין סיכוי ללא סיכון – השאלה שאנו צריכים לשאול היא – מה היחס בין הסיכון לסיכוי. האמת שזה די אירוני שדווקא לאנשים עשירים שיכולים להסתכן - יש קרן גידור שמגדרת את השקעותיהם ומשלבת כלי מסחר מתקדמים ואסטרטגיות. למרבה המזל בשנה האחרונה עם השתכללותו והתפתחותו של שוק ההון חל שינוי של ממש בשוק ההון, וחברות כמונו מציעות השקעה בסגנון משלמים רק אם מרוויחים גם לאנשים פרטיים.

ש: האם וכמה זה מסוכן?
ת: הגוף שימצא את ”האלגוריתם הירוק תמיד” יהפוך מן הסתם לגוף העולמי המוביל. לעת עתה טרם נמצא האלגוריתם המושלם להשקעה בטוחה ומערכות מסחר אוטומטיות חשופות אף הן, כמו כל משקיע, לסיכוני השוק.
עובדות ונתונים שקל לבן אנוש להבין לא בהכרח יפוענחו על ידי האלגוריתם ולעיתים הוא יתעלם מהן, החל במשתנים גיאו-פוליטיים וכלה בשינוי תנודתיות ספציפי שמתרחב לכדי מגמה כללית שלא הוגדרה מראש עבור המערכת, וכידוע לא ניתן לחזות הכל מראש.
בעוד שהחסרונות קיימים עבור כל משקיע, היתרונות מהם נהנה המסחר האוטומטי שמורות עבורו בלבד.


ש: האם ללקוח יש גישה לחשבון?
ת: הלקוח נהנה משקיפות מלאה וצפייה 24/7 בחשבון שלו.


ש: למי מתאימה השקעה כזו?
ת: השקעה ביוטרייד מיועדת למשקיעים בעלי סיבולת לסיכון, המעוניינים לפזר השקעותיהם תוך אפשרות להשגת תשואה נאה בנטילת סיכונים מוגבלת. ניתן לבחור את רמת הסיכון בתיק ההשקעות באמצעות מנגנון הגבלת הפסד ייחודי על פי דרישת המשקיע!


ש: מה המינימום אצלכם?
ת: החל מסכום ריאלי של 40 אלף $.


ש: אין ביוטרייד דמי ניהול ?
ת: אין דמי ניהול ואנחנו פועלים במודל win win הלקוח מעולם קרנות הגידור – הלקוח משלם דמי הצלחה רק במידה והוא מרוויח בראייה שנתית.


ש: כיצד ניתן לבחור את רמת הסיכון הרצויה?
ת: מסלולי ההשקעה השונים מנוהל בשיטת מסחר ממוחשבת ופועלים בעזרת מודלים שונים זה מזה מבחינת ניהול סיכונים ופיזור בהתאם לצרכי הלקוח.
באפשרות הלקוח להגביל את גובה ההפסד המקסימאלי שלו, תלוי בהיקף התיק במנוהל.


ש: מה גודל ההשקעה המינמלי ומה הערבויות לכסף שמועבר אליכם לחשבון?
ת: החל מסכום ריאלי של 40 אלף $ , מבחינת ערבויות הכסף מנוהל בקרן לקוחות מסודרת של יוטרייד בבנק הפועלים


ש: מדובר בחשבון נאמנות?
ת: מדובר בקרן לקוחות מפוקחת על ידי שני משרדים חיצוניים, משרד רואי חשבון ומשרד עורכי דין


ש: מה זירת הפעולה ומה המינוף המקסימלי?
ת: שוק החוזים העתידיים בעיקר צמדי מטבעות סחורות ומדדים, המינופים בד”כ קטנים מאוד עד פי 10 לערך.


ש: אם יש מודל למסחר אוטומטי כל כך מוצלח, למה לתת אותו לאחרים?
ת: למה לא לגייס כסף ולסחור בו? למה להתעסק עם גיוס לקוחות וכו’? הסיכון תמיד קיים בכמה רמות שונות, אנו בהחלט משתמשים באלגוריתמים שפיתחנו בעצמנו על מנת להשיג את התשואות המבוקשות 30% בשנה זה לא משהו מובטח והסיכון משתנה בהתאם לתנאי השוק אותם אנו יודעים לנצל בצורה טובה, לעיתים התשואות גם יורדות בטווח הארוך אנו יודעים גם לתקן ירידות ערך.


ש: האם יש לכם רשיון לניהול תיקים?
ת: שוק בו אנו פועלים אינו מפוקח כיום על ידי הרשות לניירות ערך ולכן אין לנו צורך ברשיון הנ”ל
המודל שלנו פועל במתכונת דומה לקרן גידור . אנחנו מתנהלים באופן המחמיר ביותר, אנו דואגים להציג סטנדרט מקצועי, מקומי ובינלאומי מחמיר בתחום האלגו-טריידינג. אנו מאמינים, כי בית השקעות המנהל כספי לקוחות חייב שיתנהל באופן ראוי, מכובד והוגן.
אנו מקפידים על איכות פיתוח התוכנות, על רמת הטכנולוגיה, בתשואות החיוביות המצטברות בחשבונות המנוהלים של לקוחותינו וברמת השקיפות והשירות.
אנו מציבים חומה סינית בלתי עבירה בין חשבונות הבנק המיועד ללקוחות הקבוצה לבין חשבונות הבנק התפעולי של הקבוצה.


ש: האם המיסוי הוא כמו בני”ע ונגבה אוטומטי?
ת: אנו לא בנק ולא מנקים מס במקור, אך בהחלט יש חבות מס של מס רווחי הון על התיקים כמקובל


ש: האם יש דבר כזה ”מניות הבית”, כלומר - מניות שאהובות על הרובוטים ומניות שאהובות פחות?
ת: אין מניות כלל, אנו פועלים בשוק החוזים העתידיים - המדידים, המט”ח והסחורות.
שווקים עם היקפי מסחר אדירים לעומת המה שאתה בטח חווה כאן בישראל.

ש: אפשר קצת סטטיסטיקות / ביצועי עבר?
ת: כמובן שאנחנו מציגים חשבונות מורווחים אך בפגישה ניתן לצפות בכל החשבונות שלנו ולהחליט בהתאם. לטבלת ביצועים


ש: האם אין עניין או בעיה עם שתי מערכות אלגו או יותר ”שנלחמות אחת בשנייה”
ת: כלומר כל אחת לפי ביצועיי המפרט שלה. האין התנגשויות מחשב?
והאם יש ביטוח על טעויות (SPIKES) של מכירה או קניה גדולה פתאום. ראיתי כאילו פה ושם (חו”ל).
ראשית מערכות אלגו נלחמות אחת בשנייה כמו ששני סוחרים עושים זאת.
עם זאת לכל מערכת האסטרטגיה שלה והיכולות שלה כך שמערכות המסחר שלנו פועלות באופן שונה ובמקביל ולא אחת על חשבון השנייה. בנוסף זכרו שאנחנו מדברים על היקפי מסחר אדירים בשווקים אדירים ולא על שוק ההון הישראלי המקרטע.

שוק ההון הישראלי

יש שיר של z1961 20.04.2024 13:24:47
גילת טלקום issy 20.04.2024 14:48:58
מפת אתר
developed by Smart  designed by odedLAB
כל הזכויות שמורות לספונסר © 2016
  •  אין בסקירה זו משום המלצה לקנות את הנייר או למוכרו והעושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד.
  •  אין לשכפל, להעתיק, לתרגם, לצלם, להקליט או להעביר בכל צורה שהיא כל חלק מן החומר אלא באישור מפורש בכתב מן המחבר.
  •  האתר מתאים לצפיה ברזולוציה 1024x768
  •  נתונים בורסאיים מסופקים ע"י גלובס