כתבות נוספות
קרדיט: רמי זרנגר
האסיפה הכללית של איילון ביטוח אישרה את רכישת מלוא מניות ווישור ביטוח... המשך     

מתארחים בספונסר
ביו לייט
08/06/2010 סקראט
ב-8/06/10 ראיין סקראט את בכירי חברת ביו לייט. השאלות והתשובות מוצגות כאן לפניכם. קריאה מהנה.
ש: רקע על החברה?
ת: ביו לייט הינה חברת אחזקות בתחום הביומד עם פוטפוליו מגוון של שלוש חברות בנות, אחת בתחום המכשור הרפואי, אחת בתחום איבחון מחלת הסרטן ואחת בתחום של פיתוח תרופות, כולן באחזקה כמעט מלאה של החברה. אסטרטגיית החברה הינה לאתר טכנולוגיות מפותחות ולהשביח אותם עד לשלב שיוכלו להיקלט בידי החברות הרב לאומיות בתחום. השיקולים שהנחו אותנו בהשקעה בחברות הבנות היו: שווקים פוטנציאליים של למעלה מ $1B לשנה, ואשר הפתרונות הקיימים בהם חסרים או לוקים בחסר משמעותי. כמו כן, אנו חיפשנו טכנולוגיות אשר עברו את שלב המדע הבסיסי והיו בשלות לקליניקה לשלב הפיתוח הקליני. שלושת החברות הפורטפוליו עמדו ועומדות הקריטריונים אלו והראייה שאנו מצויים כיום בשלב הגעה לשוק לאחר פרק זמן לא ארוך יחסית ובהשקעה נמוכה יחסית.

ש: האם תוכל לתת קצת רקע על מנהלי החברה ?
ת: ד”ר עמי אייל - מנכ”ל ביולייט הינו רופא, מומחה בכירורגיה, פעיל בתחום השקעות במדעי החיים מזה כ 10 שנים, כיזם ומנהל חברות והיה בין המשקיעים בשלל חברות לרבות קן פייט, ספקטרל אימג’ינג ועוד... ד”ר גל ארליך - מדען ראשי של ביו לייט הינו דר’ לביולוגיה מולקולרית ומשפטן, בעלים ומנהל משרד לעריכת פטנטים, ארליך, פנסטר ושות’.
ריצ’רד נימר (עו”ד) - סמנכ”ל פיתוח עסקי ומנכ”ל תפעול, הינו עורך דין עם ניסיון בתחומים של ליווי וניהול חברות טכנולוגיה
ד”ר יפה בק - יו”ר אוביקיור הינה דר’ לביולוגיה מולקולרית, לשעבר מנכל”ית של די פארם ואח’ ובין המומחים בארץ בפיתוח תרופות
ד”ר יהושוע דגני - מנכ”ל איי אופטימה, הינו דר’ לפיזיקה, לשעבר מנהל בכיר בתעשיות לייזר בע”מ ומנכ”ל של קיור לייט ואח’.
ד”ר עדי אלקלס - מנכ”ל זטיק הינו דר’ לביולוגיה, לשעבר מנהל בחברת ביו ליין


ש: אילו מוצרים מפתחת החברה?
ת: איי אופטימה - פיתחה מערכת לייזר לטיפול שאינו פולשני לגלגל העין, כטיפול ארוך טווח למחלת הגלאוקומה. שלב - CE מאושר, תחילת שיווק.
אוביקיור – מפתחת תרופה למניעת השמנה בקרב מטופלים הנוטלים תרופות אנטי פסיכוטיות. שלב – ניסוי B1 PHASE הסתיים בהצלחה עם ירידה של 40% מעליית המשקל בקבוצת הפלצבו
זטיק – תוצר צמחי מוגן פטנט לצביעה של תאים באופן שתא סרטני נצבע בצבע אדום ותא שאינו סרטני נצבע בירוק. התהליך מתאים לאבחון וזיהוי רוב סוגי הסרטן. שלב, הוכחת היתכנות בסרטן שלפוחית השתן ובסרטן צוואר הרחם, הסכם רישוי עם חברה סינית , הקמת וגיוס הון משמעותיים לחברת בת שתהיה בעלת הרישיון למסחור הטכנולוגיה בארה”ב.

ש: האם תוכל לסקור בקצרה את ההיסטוריה של החברה מבחינת אבני הדרך שעברה, ההישגים שהשיגה ולתאר לנו בקצרה את חזונה לשנים הקרובות.
ת: באיי אופטימה – פיתוח המכשיר הסתיים בהצלחה, בוצעו ניסויים קלינים בחולים באתרים ברחבי העולם שהסתיימו בהצלחה ואישור רגולטור על ידי ה CE, השלמת דגם מסחרי עם מודל עסקי של תשלום פר פרוצדורה, התקשרות עם שותפים אסטרטגים ב3 מתוך 4 מדינות ב BRIC
זטיק – השלמת פיתוח והוכחת היתכנות קלינית למוצר דיאגנוסטי לסרטן צוואר הרחם וסרטן שלפוחית השתן, התקשרות בהסכם רישיון משני עם חברת ביומיקס מסין, הקמה ותהליך רישום למסחר וגיוס הון משמעותי לחברת הבת בארה”ב.
אוביקיור – השלמת 4 ניסויים קליניים רחבי היקף בארה”ב, קנדה, ישראל, רומניה והולנד. סיום בהצלחה של B1 PHASE בהתוויה האנטי פסיכוטית

ש: מהם יעדיה והאסטרטגיה העסקית של החברה לשנים הקרובות?
ת: הצפת ערך החברות הבנות לביו לייט, באופן הבא:
זטיק – השלמת רישום למיסחר וגיוס ההון לחברת הבת בארה”ב ושיתופי פעולה עם חברות דיאגנוסטיקה רב לאומיות
איי אופטימה – חדירה לשווקי ה BRIC ובמקביל לאסיה ודרום אמריקה ואירופה ובהמשך ארה”ב, השגת איזון תפעולי על ידי הכנסות, הנפקה או מכירת החברה
אוביקיור – ליסנסינג של הטכנולוגיה לחברות תרופות רב לאומיות

ש: מה המודל העסקי של החברה?
ת: הגדלת השווי בחברות הבנות והצפת ערך, אם על ידי העלאת מזומנים לחברת האם או על ידי הדגלת השווי והנזלה של המניות המוחזקות על ידה.

ש : מהי חוות הדעת של הרופאים שדיברת איתם לגבי איכות התוצאות של הניסויים הקליניים שבוצעו עד כה?
ת: באיי אופטימה, הטכנולוגיה נחשבת כ מהפכנית, למשל כפי שבא לידי ביטוי ב http://www.aao.org/aao/publications/eyenet/201005/index.cfm?CFID=25474499&CFTOKEN=32237289 שהינו אחד הפרסומים המובילים בתחום.
אוביקיור נחשבת כטכנולוגיה משלימה לתרופות אנטי פסיכוטיות בשל ההתמקדות בחודשים האחרונות בפגעי תופעת ההשמנה הקיצונית הנגרמת מנטילת התרופות למחלה.
זטיק הינה טכנולוגיה עם יישומים רבים. יותר ומעבר לחדשנות הטכנולוגית, היא משפרת את יעילות התהליך , מקטינה מהותית את הטעויות וכתוצאה גם חיסכון משמעותי בעלויות איבחון סרטן. – המומחים המובילים בתחום בארץ ובחו”ל סבורים שיש סיכוי גדול שטכנולוגיה זו תיטול נתח מהותי בשוק האבחון המוקדם לסרטן

ש: מה אסטרטגיית החדירה של החברה לשוק?
ת: גישת החברה הינה שהיתרון היחסי שלנו הינו בטכנולוגיה ולא ביכולות השיווק ולכן האסטרטגיה הינה חדירה באמצעות חבירה לחברות רב לאומיות, למעט באיי אופטימה, שם החדירה מתבצעת על ידי החברה באמצעות שותפים אסטרטגים בכל מדינה, וזאת בשל השוני ויחסי הכוחות בכל שוק בנפרד. גם כאן החברה סבורה שהתחלת המכירות תגדיל את האטרקטיביות של החברה מול חברות אסטרטגיות בתחום

ש: מהם הגורמים הקריטיים להצלחת מוצרי החברה, ומהם חסמי הכניסה העומדים בפניכם?
ת: החסמים בתחום באופן כללי הינם יתרון יחסי של הטכנולוגיה, רגולציה, הסדרי שיפוי ביטוחיים ואימוץ על ידי משתמשי הקצה. וכמובן משאבים להשלמת כל התהליכים.
בחברות הפורטפוליו שלנו, אנו גאים בכך כי למעט אוביקיור, בה עדיין יש תהליך רגולטורי לפנינו,( ומסחור הטכנולוגיה צפוי תוך כדי התהליך זה), אנו בשלב בו עברנו את מרבית החסמים ונראה כי משאבים של ניהול, זמן וכסף בלבד נדרשים על מנת להגיע לשוק.

ש:האם החברה מתכננת לגייס כסף בזמן הקרוב?
ת: כאמור, אחד המשאבים החשובים הדרושים הוא מימון. לחברה תשקיף מדף מאושר ויכולת לגיוס הון בהתראה קצרה, והחברה מקבלת מעת לעת הצעות למימון בפורמטים כאלה ואחרים. כרגע בידי החברה המשאבים הדרושים לה להגיע ליעדים המיידים. גיוס הון בעתיד ישקל תוך התחשבות בהיקף המשאבים הנזילים, יכולת ההנזלה וגיוס הון בחברות הבנות, כמו לדוגמא בגיוס לחברת הבת של זטיק בארה”ב, וכמובן מצב בשוקי ההון הבין לאומיים. החברה שואפת עתה לגיוס הון באמצעות החברות הבנות, שלגישתנו הוכיחו יצירת שווי – שוב כדוגמת הגיס בחברת הבת של זטיק, שמשקפת שווי של כ- 20 מליון דולר לחברת הבת בלבד, אך גם גיוס לחברות הבנות תלוי במידה רבה במצב השווקים.

ש:האם החברה עובדת על מוצרים חדשים?
ת: בשלב זה, מתרכזת החברה בפורטפוליו הקיים.
ש: האם במהלך חייה של החברה ובדגש על התקופה האחרונה ישנה התעניינות מצד גורמים בינלאומיים ... היתה פניה לשיתוף פעולה אסטרטגי / השקעה ... הצעת רכש ...
שיתופי פעולה עם חברות רב לאומיות בתחום הינו יעד אסטרטגי שמציבה ביו לייט לחברות הבנות. על כן, אנו בקשר שוטף עם חברות כאמור בכל החברות הבנות, ויש בכך סימביוזה – אנו לומדים מהם את השוק, הצרכים והמגבלות הקיימות והם עוקבים אחר היצירתיות שאנו מביאים בכל תחום ותחום, מתוך מגמה שהדבר יבשיל למערכת יחסים מחייבת.

ש: היכן אתם רואים את החברה בעוד שלוש שנים מהיום ?
ת: אנו מקווים ומאמינים שלפחות חלק מהחברות הבנות יגיעו לשלב של הנזלה והצפת ערך מהותי לביו לייט, באופן שבו נוכל גם להציף ערך לבעלי המניות וגם נקיים פורטפוליו נוסף – אין לנו קושי באיתור טכנולוגיות טובות ומתאימות בארץ, המחסור הוא במשאבי כסף וניהול, ואנו מקווים שבעוד 3 שנים יעמדו לרשותנו הן אלו והן אלו.

ש: דיווחתם לאחרונה על גיוס לחברת בת של זטיק. במה מדובר ומתי זה יקרה?
ת: העסקה מתבצעת על פי המתווה הבא: זטיק הקימה חברת בת אמריקאית בשם DETECT – C . DETECT – C התקשרה עם זטיק בהסכם רישוי למיסחור הטכנולוגיה של זטיק בארה”ב, קנדה ומקסיקו, כנגד תמלוגים בשיעור 10% הממכירות. בנוסף, DETECT – C תרכוש מזטיק שרותי פיתוח בעלות כוללת של 3 מליון דולר. DETECT – C התקשרה עם 6 קרנות פנסיה אמריקאיות להשקעה כוללת של כ- 5 מליון דולר, ובתנאי שמניותיה של DETECT – C ירשמו למסחר בבורסה בארה”ב. DETECT – Cפועלת כעת לרישום מניותיה למסחר בארה”ב, ללא הנפקה, ומייד לאחר מכן, תושלם השקעת הקרנות, שסוכמה כאמור, בצורה של PIPE. DETECT – Cפועלת להגשת 1S ל SEC בזמן הקרוב.
מפת אתר
developed by Smart  designed by odedLAB
כל הזכויות שמורות לספונסר © 2016
  •  אין בסקירה זו משום המלצה לקנות את הנייר או למוכרו והעושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד.
  •  אין לשכפל, להעתיק, לתרגם, לצלם, להקליט או להעביר בכל צורה שהיא כל חלק מן החומר אלא באישור מפורש בכתב מן המחבר.
  •  האתר מתאים לצפיה ברזולוציה 1024x768
  •  נתונים בורסאיים מסופקים ע"י גלובס