מנכל סיאלו, איציק הניג, רואיין ע”י סקראט ב-07/04/2010.
ש: רקע על החברה
ת: החברה, סיאלו טכנולוגיה ישראל בע”מ, עוסקת במחקר ופיתוח של ציוד רפואי בתחום הכירורגיה של דרכי ובלוטות רוק. פעילות סיאלו בתחום זה מתמקדת במתן פתרונות לטיפול בדלקות, חסימות והסרת אבנים מדרכי ובלוטות הרוק, זאת תוך התערבות כירורגית מזערית.בנוסף, עוסקת סיאלו בפיתוח ציוד ייעודי לאבחון של נגעים סרטניים ואחרים, בחלל הפה והרריות. באמצעות חברת הבת, עוסקת סיאלו בפיתוח ציוד ושיטה חדשנית לטיפולי שורש וכן במחקר ופיתוח של מערכות לייזר ממוזערות לשימושים רפואיים אחרים.
כיום מתכוננת סיאלו בעיקר לשוק הגדול של טיפול שורש ושתלים.
ש: האם תוכל לתת קצת רקע על מנהלי סיאלו
ת: איציק הניג – מנכ”ל נסיון יזמי רב בפרויקטים בארץ ובחו”ל, החברה הוסיפה כאמור בדו”ח השנתי יועץ פיתוח עסקי מר שמואל שמואלי ,בעברו סמנכ”ל בגיזה, זינגר ,אבן ומקים קונספט חנויות ”YELLOW של חברת פז, ויועץ לשווק בינלאומי מר איתן פרידמן ,נסיון מעל 30 שנה בחברות מייצאות (טוטנאואר) ואחרים, יושב ראש הבוחנים במכון הייצוא (IEICI
ש: אילו מוצרים מפתחת החברה?
ת: אנדוסקופ מזערי למגוון רחב של אפליקציות. בסיס האנדוסקופ אחד ושימוש באביזרים חד פעמיים בהתאם לפרוצדורה: בלוטות רוק, תעלת הדמעות, פרקים קטנים ופרק הלסת. למידע נוסף אני מציע לעיין בדוח החברה.
ש: אילו מוצרים נמצאים עדיין בשלבי פיתוח וניסויים?
ת: החברה מפתחת שתל דנטלי ייחודי , שהוגש פטנט לגביו בחודש מרץ , טרם החל ניסוי בשתל.
ש: האם תוכל לסקור בקצרה את ההיסטוריה של החברה מבחינת אבני הדרך שעברה, ההישגים שהשיגה ולתאר לנו בקצרה את חזונה לשנים הקרובות.
ת: בשנת 2009 – רגולציה: קבלת FDA על סל האבנים, הגשת בקשה למערכת האנדו בקופית לבלוטות הרוק וטיפול שורש, ביצוע טיפול שורש אנדוסקופי. הגשה/טיפול /עדכון פטנטים בתחומים השונים כאמור בדו”ח השנתי
פיתוח טכנולוגי: הסתיים האפיון הסופי של המערכת לטיפול שורש אנדוסקופי ולשתלים.
פיתוח עסקי : כידוע מו”מ עם הנרי שיין ודיסקוס דנטאל להפצת המוצרים הדנטליים.
ארגוני: העסקת יועצים חיצוניים לשיווק ומכירות ופתוח עסקי וארגוני.
שנת 2010 : כאמור בדו”ח השנתי ,התמקדות בשיווק הפצה ומכירות של הטכנולוגיה החדשנית והייחודית של החברה
ש: מהו הערך המוסף, אותו, לדעתך, מביאים איתם המומחים החברים בצוות המו”פ של חברתכם?
ת: ערך מוסף אדיר , כל אחד בתחומו הינו KOL (key opinion leader ) הידוע בתחומו.
ש: מהם הניסויים אשר עדיין מבוצעים, ומתי הם צפויים להסתיים?
ת: כל הניסויים הסתיימו , למעט האנדוסקופ לשתלים.
ש: מהם יעדיה והאסטרטגיה העסקית של החברה לשנים הקרובות?
ת: מעבר ממיקוד בפיתוח מוצרים וטכנולוגיה, למיקוד בשיווק,הפצה ומכירות תוך מינף היתרונות היחסיים של החברה.
ש: מה המודל העסקי של סיאלו?
ת: רייזור ובלייד כלומר שימוש במערכת אנדוסקופית אחת רב פעמית ושימוש באביזרים חד פעמיים בהתאם לפרצדורה.
ש: בעזרת איזו אסטרטגיה אתם מתכננים לכבוש נתחי שוק משמעותיים בחדרי המרפאות שיניים ברחבי העולם? האם בצורה של השאלת הציוד ומכירתו לאחר מכן, או מכירה ישירה בלבד, ומדוע?
ת: מכירה ע”י מפיצים בינלאומיים וחברות הפצה גדולות, פחות במכירה ישירה.
ש: האם אתם עדיין חברת מו”פ?
ת: אנחנו לא חברת מו”פ אלא מוצרים מוגמרים.המטרה ליצור שיווק ושותפויות עם חברות מובילות. אין לנו צורך לגדול מבחינת העובדים (כרגע כ 5) ולא להתעסק בייצור עצמי אלא להשתמש באאוטסורסינג וקבלני משנה . דוגמה לכך הוא השימוש בחברת פולידיאגנוסטיק שהיא חברת משנה. בצורה זו אין עלויות קבועות.
דוגמה נוספת להורדת עלויות הוא השכר הנמוך מאוד של מנכ”ל סיאלו איציק הניג בהשוואה לכול חברת ביו אחרת או אפילו חממה.
ש: האם תוכל לפרט ולסכם בקצרה את השלב הרגולטורי בו אתם נמצאים מבחינת אישור לשיווק בארה”ב ובאירופה למוצרים שלכם?
ת: בתהליך FDA כאמור בדו”ח השנתי. מצפים לקבלו בקרוב.
תקן CE לאירופה קיים לכל המוצרים , ופועלים להעמקת השיווק ע”י מפיצים באירופה.
ש : מהי חוות הדעת של הרופאים שדיברת איתם לגבי איכות התוצאות של הניסויים הקליניים שבוצעו עד כה באנדוסקופ ה- של החברה?.
ת: כפי שהופיע במגזין הבינלאומי quintessence Int 2009;volume 40 ;pages: 739-744 ודיווח החברה על 100% הצלחה בניסויים הקליניים לטיפול שורש.
ש: מה אסטרטגיית החדירה של החברה לשוק? האם המכשיר ישווק וייתמך ישירות ללקוחות על ידכם או אתם מתכננים חבירה לשותף אסטרטגי?
ת: חבירה לשותף אסטרטגי
ש: האם החברה מתכננת הנפקה בנאסד”ק בשנים הקרובות?
ת: לא נבחן עדיין ע”י החברה.
ש:החברה הודיע על מו”מ עם חברות הענק דיסקוס והנרי שיין. מדוע לא דווח עדיין על התוצאות לאחר זמן רב?
ת: כול מו”מ עם חברה מה 5 הראשונות בעולם, טבע הדברים הוא שתהליכים לוקחים זמן.בחברה שבא 12600 אנשי מכירות ומוכרת ב 7 מיליארד דולר בשנה, תהליכים לוקחים זמן וברגע שנקבל תשובה נודיע לציבור בצורה מסודרת.
ש: מהם הגורמים הקריטיים להצלחת מוצרי החברה, ומהם חסמי הכניסה העומדים בפניכם?
ת: מופיע בדו”ח ברנע של החברה בדוחות הכספיים שפורסמו בסוף מרץ.