05:51
שישי26 באפריל 2024
כתבות נוספות
קרדיט: depositphotos
האם שער הדולר ימשיך לטפס? התרחישים האפשריים לשוק המט”ח ... המשך     

מתארחים בספונסר
מדיקל קומפריישן
בתאריך 14.04.2010 התארחו באתר ספונסר מר עדי דגן מנכ”ל חברת מדיקל קומפריישן וסמנכ”ל הכספים שלה, מר אורי מור, אשר השיבו לשאלות הגולשים.
ש: החברה קיימת 13 שנים מתוכם 4 שנים חברה ציבורית, האם תוכל לסקור בקצרה את ההיסטוריה של החברה מבחינת אבני הדרך שעברה, ההישגים שהשיגה ולתאר לנו בקצרה את חזונה לשנים הקרובות.
ת: החברה הוקמה בדצמבר 1997 על בסיס רעון של דוקטור ברק שחשב שיוכל לפתח יחידת משאבה קטנה וחכמה שע”י ניפוח שרוולים פנאומטיים יחודיים תוכל לשפר בצורה יחודית ומשמעותית את זרימת הדם בגפות (ידיים ורגליים). בשנת 2001 הוציאה החברה לשוק את מכשיר דור א’ בהתוויה של מניעת DVT. השימוש במכשיר כמו גם במכשירים אחרים שהיו בשוק באותה תקופה ואיתם הוא אמור היה להתחרות היה כעזרה לתרופות נוגדות קרישה הניתנות לחולים בניתוחים כדי לימנוע סיבוך שכחי בניתוחים הניקרא DVT (קריש דם במערכת הורידית העמוקה הנימצאת ברגליים). בתחילת 2003 חתמה MCS על חוזה שיווק והפצה עם שותף אסטרטגי, חברת HILL-ROM, שקיבלה את זכויות השיווק והמכירה של מכשירי דור א’ בארה”ב (שוק היעד המרכזי) מתוך כוונה להיתחרות במכשירים האחרים עליהם היה ברור שהמכשיר עולה. האסטרטגיה של HILL-ROM כוונה רובה ככולה לשיווק המכשיר מול מנהלי הרכש של בתי החולים עמם היו לה קשרים ענפים, מאחר והמוצר היה יקר מהמתחרים לא הצליחה HILL ROM במאמצי החדירה שלה ו- MCS החליטה לפתח את השוק מכיוון היתרון הקליני של המוצר והחדרתו ע”י יצירת דרישה משמעותית מכיוון הרופאים. הרופאים דרשו מהחברה לבצע ניסויים קליניים כדי להוכיח בשטח את היתרונות התאורטיים הגלומים במכשיר ו- MCS החלה בביצוע ניסויים אלה, תחילה אל מול מכשירים מתחרים או בנוסף לטיפול התרופתי, לפי הפרקטיקה המקובלת. תוצאות הניסויים הראו עדיפות משמעותית ביותר ומפתיעה של מכשיר החברה על פני המתחרות ואפילו בהשוואה לתרופה המובילה בשוק (בניסוי ישראלי קטן). הרופאים האמריקאים שהשתמשו במכשיר במהלך הניסויים התלהבו מאוד והציגו לחברה אתגר משמעותי: לדעתם, המכשיר כה יעיל ויחודי עד כדי כך שהוא יכול להפוך לתחליף לתרופות ולא להיות רק המכשיר הטוב ביותר שנימצא בשימוש על גבי תרופות. לרופאים המנתחים השימוש בתרופות למניעת קרישי הדם הינו רע הכרחי מאחר ותרופות אלו (נוגדות קרישה או בילשון העם ”מדללי דם”) משויך סיבוך משמעותי בדמות דימומים לא רצויים (ראה מיקרה שרון לדוגמה לדימום לא רצוי). לצורך שינוי התרפיה המקובלת (החלפת התרופה) נידרש ניסוי קליני משמעותי במרכזים המובילים בארה”ב , והחברה החלה בקיץ 2006 בניסוי זה. בקיץ 2008 הסתיים הניסוי ותוצאותיו הראו שהמכשיר היה יעיל כמו התרופה במניעת DVT ושבניגוד לתרופה בה נימצא שכיחות של סיבוכי דימומים משמעותיים בשיעור של 5.6% לקבוצה שהישתמשה במכשיר לא היו סיבוכים כאלו. המחקר התפרסם בחודש האחרון במגזין האורתופדי המוביל בעולם בתור המאמר המוביל וכיום מוכרת החברה את מכשירי דור ב’ שלה (הניסוי נערך עם מכשירים אלו) כתחליף לטיפול התרופתי ו/או טיפול משלים במכשירים אחרים. לאורך כל הדרך ממשיכה החברה לימכור את מכשירי דור א’ ללקוחות קיימים אך חדלה משיווק אקטיבי של מכשירים אלו.

ש: נודה אם תוכל להגיד כמה מילים על הצוות הניהולי והמדעי המוביל את החברה ולפרט את בעלי המניות הגדולים בחברה.
ת: בעלי השליטה:
ניסן תעשיות רפואיות:
ניסן הינה חברה ציבורית שמניותיה נסחרות בבורסה הישראלית בתל אביב.
ניסן מתמחה בייצור מוצרים חבישה וספיגה, ייצור ושיווק של חומרי גלם מתכלים לשוק הרפואי ובייצור ושיווק בדים לא ארוגים.
מנכ”ל ניסן תעשיות רפואיות הוא חזי ניסן, דירקטור ב- MCS.
נכון להיום שיעור ההחזקה של ניסן בחברה הוא כ- 21.9%
א.מ. אקסלמד שותפות מוגבלת:
אקסלמד הינה קרן המשקיעה בחברות מיכשור רפואי, שהוקמה בינואר 2009, ובעלי השליטה בחברת הניהול שלה הם מורי ארקין וד”ר אורי גייגר.
נכון להיום שיעור ההחזקה של אקסלמד בחברה הוא כ- 25.2%
קרנות הון סיכון Aviv Ventures:
קרנות אביב הינן קרנות הון סיכון
יו”ר הדירקטוריון של אביב מאז שנת 2001 הוא דב תדמור
נציג אביב בדירקטוריון הוא דר’ אמיר גוטמן.
נכון להיום שיעור ההחזקה של אביב בחברה הוא כ- 10%
מגדל ביטוח הינה בעלת עניין בחברה.
הנהלה
עדי דגן- מנכ”ל וממייסדי החברה
עדי דגן, ממייסדי החברה, מכהן כמנכ”ל החברה מאז הקמתה. טרם הקמת MCS, עדי הקים וניהול חברת ייעוץ, שם היה מעורב בתכנון אסטרטגי, בשיווק ובייזום, ולקח חלק בגיוס משקיעים פרטיים ובניהול הנפקת הון במספר חברות סטארט- אפ.
עדי הוא בעל תואר בהנדסת תעשיית וניהול מאוניברסיטת תל אביב.
ד”ר יעקב ברק- סמנכ”ל טכנולוגיה וממייסדי החברה
ד”ר ברק הוא בעל ניסיון נרחב בפיתוח מכשור רפואי חדשני הן בישראל והן בארה”ב, והוא ממציא הפלטפורמיה הטכנולוגית של המוצר.
ד”ר ברק עבר הכשרה בבתי חולים בישראל (איכילוב, בילינסון- ת”א) ובארה”ב (MGH- בוסטון), ועד 2001, טרם החל להיות מועסק במשרה מלאה ב-MCS, היה מנתח קרדיולוג פעיל וחבר בפקוטלה הרפואית של בית ספר לרפואר סקלר באוניברסיטת תל אביב. כמו כן ד”ר ברק כיהן כדירקטור מדעי במעבדות למחקר קרדיווסקולרי בבתי חולים איכילוב וביילינסון והיה יועץ מדעי וחבר בדירקטוריון המדעי הבינלאומי של Abiomed.
מספר פטנטים רשומים תחת שמו של ד”ר ברק, בעיקר בתחום הקרדיו- וסקולרי.
אמבאו בלט- נשיא החברה הבת
אמבאו בלט התמנה כנשיא MCS במרץ 2010. טרם הצטרפותו ל-MCS כיהן כסגן נשיא לאורתופדיה ואורולגיה בסאנופי הוונטיס, והיה אחראי על שישה מותגים אורתופדים ואורולוגים, כולל לתרופת ה- Lovenox בהתוויה אורתופדית בארה”ב. טרם מינויו לתפקיד זה מילא אמבאו תפקידים שונים באוונטיס ובחברות אחרות, ובין היתר עסק בפיתוח, שיווק וניהול.
אמבאו הוא בעל תואר ראשון בביולוגיה ובכימיה מ- Muarry State University וסיים תוכנית הכשרה למנהלים ב- Kellogg Business School ב- Northwestern Business School, ב- Harvard Business School וב- University of Pennsylvania.

ש: כידוע, החברה עוסקת בשיפור זרימת הדם במערכת הורידית. בתחום זה פועלות מספר חברות, חלקן בעלות פעילות הרבה יותר רחבה מאשר החברה: Tyco Healthcare, Huntleigh Technology , מגו אפק, Getinge, Covidien ,ו-Bio Compression Systems . מה הייחוד של המוצרים שלכם לעומת החברות הללו. מהם החסמים (טכנולוגיים ואחרים) למתחרים שינסו לפעול בתחום הספציפי שלכם?
ת: המכשיר של MCS יחודי בגל זרימת הדם אותו הוא יוצר ובמימדיו הפיזיים הקטנים המאפשרים טיפול רציף לחולה מזמן הניתוח דרך השהות במחלקה ובהמשך בבית החולה (הטיפול המניעתי אורך בין 10-30 יום בדרך כלל). אין למתחרים מוצרים דומים ובנוסף אין להם נתונים קליניים שיראו שניתן להישתמש במכשיריהם כתחליפים לתרופות לאורך כל תקופת הטיפול. כדי להתחרות במוצר MCS יצטרכו חברות אלו: 1- לפתח מכשיר כזה 2- לעשות ניסוי קליני אלו הם שלבים יקרים וארוכים בזמן.

ש: מה היתרון של השימוש במוצר החברה לעומת השימוש בתרופות למניעת קרישי דם מ- DVT הנגרם כתוצאה מניתוחים. האם אתם רואים את המכשור שמייצרת החברה בעתיד מחליף כליל את הפתרון התרופתי או שמדובר על שימוש משולב.
ת: יתרון המוצר על פני התרופה מתבטא בהורדת סיבוך הדימומים המשוייך לטיפול התרופתי.
אנו מקווים כי בעתיד הטיפול יחליף כליל את הטיפול התרופתי בכל הפרוצדורות הכירורגיות (למעט חולים ”מסובכים” המהווים כ15% מכלל החולים הכירורגיים) מאחר ואין סיבה הנראית לעין בעקבות הטיפול במכשיר, לחשוף מטופלים לסכנת דימום בכדי למנוע DVT.

ש: האם החברה מתכננת ניסויים נוספים מעבר לניסוי הרב מרכזי שנסתיים ב- 2008 ומה תהיה עלות הניסויים הללו?
ת: כרגע לא מתוכננים ניסויים בעלויות משמעותיות (משמעותיות = לפחות מאות אלפי דולרים בשנה). עם זאת אנו מעריכים כי מרכזים רפואיים יערכו ניסויים והחברה תתמוך.

ש: האם תוכל לתאר בקצרה את מוצרי החברה העתידיים שאתם מפתחים. האם בכוונתכם להרחיב את הפעילות גם מעבר לתחום ה- DVT?
ת: החברה מנסה להוסיף מודול של איבחון DVT למוצר הקיים. מאחר וכיום לא מתבצע איבחון אקטיבי של DVT בחולים ועקב כך במיקרים רבים לא מגלים את הסיבוך בזמן, הצלחה בפיתוח זה תהווה פריצת דרך משמעותית ולדעתינו תאפשר חדירה מהירה לתחומים נוספים בכירורגיה ללא צורך בניסויים קליניים ספציפיים ומשמעותיים. כמו כן, על בסיס הטנולוגיה שברשותינו, המוצרים הבאים בתור הינם:מוצר לטיפול בשברים שיהפוך את הטיפול הקונבציונלי בגבס מתרפיה פסיבית לתרפיה אקטיבית ומוצר לטיפול בפצעים על רקע סכרתי או מחלת ורידים ברגליים.

ש: באיזה מידה תלוי המוצר שלכם בספקים חיצוניים ובמיוחד בספקים יחודיים או בלעדיים בנושא הייצור או שימוש בחומרי גלם או ברכיבים חיוניים אחרים? האם אופן הטיפול שלכם תלוי בזיכיון למוצרים או לקיניין רוחני של יצרנים אחרים?
ת: אין תלות בקניין רוחני, כל הקניין הרוחני הדרוש הוא של החברה. ישנם מספר ספקים של רכיבים חיוניים בהם החברה תלויה כמו כל חברה לה קיימים יצרני מישנה שפיתחו ידע ויכולות בתחומה הספציפי.

ש: יתרת ההון החוזר של החברה לסוף 2009 היתה כ- 2.6 מליון $ כאשר ההפסד התפעולי בשנה הקודמת היה כ- 1.7 מליון $. האם בכוונתכם לצאת בקרוב לגיוס חדש מהציבור וכמה תרצו לגייס?
ת: החברה בוחנת מעת לעת את חלופות המימון שלה. בחודש פברואר הודיעה החברה על קבלת מימון בנקאי מבנק מוביל ובכך גיוונה את מקורות המימון והגיוס.

ש: אתם נמנים על החברות הבודדות בענף הביומד בת”א שנמצאות בשלב מכירות. זהו ללא ספק סימן חיובי. למרות זאת המכירות ירדו בשנה האחרונה בכ-מליון $ לעומת 2008 – מה היתה הסיבה לכך? האם המעבר למוצר החדש (דור ב’) לא יגרום להמשך ירידות במכירות ולירידה ברווח ב- 2010?
ת: הירידה במכירות נבעה מ מכירות של מוצר דור א’. כפי שציינו, החברה מכרה באמצעות מפיץ (הילרום) בארה”ב. ב31.3.09 הפסיקה החברה התקשרותה עם המפיץ ומאז מוכרת ישירות, את מכשיר דור א’, ללקוחותיה בארה”ב. במהלך 4 החודשים הראשונים של השנה מכר המפיץ את המלאים שברשותו ולא נוצרו הזמנות לחברה, בתקופה זו, מלקוחות אלו. מאז גדל קצב המכירות ללקוחות הקצה תוך גידול בשיעורי הרווח. לענין השפעת מכירות מוצר דור ב’, בשלב זה ומדי רבעון ברבעונים האחרונים אנו חווים גידול בהכנסות דור א’ במקביל לגידול במכירות דור ב’. עם זאת, בהחלט סביר שלאורך זמן וככל שמכירות דור ב’ יעמיקו, יש סיכון לאבד אקאונטים של דור א’ אך בסך הכולל אנחנו צופים גידול בהכנסות החברה.

ש: האם תחולת הפטנט שהוגש על ידי הממציאים בשלבים המוקדמים של חיי החברה תאפשר לכם עוד מספיק זמן של פעילות מכירות ללא חשש מהעתקת הטכנולוגיה הבסיסית או מרכיבים שלה?
ת: יש לחברה ששה פטנטים בארה”ב שמגינים על הטכנולוגיה ליותר מהעשור הבא.

ש: אני בטוח שרבים מן המשקיעים הצופים בראיון מתעניינים בהשקעה בחברה ובפוטנציאל העתידי שלה, האם תוכל למענם לתמצת בקצרה מהן היתרונות הבולטים במדיקל קומפרשן לעומת חברות אחרות בענף הביומד שבגללם כדאי להם לשקול בחיוב השקעה במניותיה.
ת: כדי להצליח במכירות בתחום הרפואי צריך לענות על כל הקריטריונים הבאים: 1- מציאת פתרון חדשני לבעיה אקוטית שעושה הבדל למטופלים או לכמות הכסף שמערכת הבריאות מוציאה על הבעיה 2- הוכחה קלינית משמעותית של ההבדל שעושה הטיפול החדש (אם היתרון הוא קליני, אם היתרון הוא פיננסי ידרש ניסוי שיראה שלא יורדת התועלת הקלינית, כלומר הוכחת גנריקה) 3- כסף שמערכת הבריאות מוציאה (בלשון עבר) על הבעיה שמאפשר ליצרני הפיתרון החדש ריווחיות גבוהה. למכשיר החברה כל הנתונים הנ”ל וכל חברה עם תשובות משמעותיות לשאלות אלו תצליח גם היא.

ש: היכן אתם רואים את החברה בעוד 3 שנים מבחינת מכירות, הכנסות וכו’?
ת: מאחר ואנו חברה ציבורית, אנו מחוייבים לתקנות הרשות ואיננו יכולים לספק תחזיות שלא דיווחנו עליהם.

ש: האם אתם מתכננים לחבור לחברת שיווק.בינלאומית לקראת שיווק בחו”ל?
ת: החברה משווקת כיום בחו”ל בדגש על ארה”ב בעזרת משווקי משנה הנתמך בצוות עצמאי שלנו.
שיתופי פעולה אסטרטגיים נבחנים מעת לעת.

ש: מהו שוק המטרה של מוצר הדגל שלכם והשתלטות על כמה אחוז ממנו תחשב הצלחה?
ת: שוק המטרה של החברה הוא השוק למניעת DVT בניתוחים שהיקפו בארה”ב בלבד עולה על 1.5 מיליארד דולר בשנה. תפיסת נתח שוק של 30% (בטווח הארוך) תיחשב הצלחה משמעותית.

שוק ההון הישראלי

מפת אתר
developed by Smart  designed by odedLAB
כל הזכויות שמורות לספונסר © 2016
  •  אין בסקירה זו משום המלצה לקנות את הנייר או למוכרו והעושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד.
  •  אין לשכפל, להעתיק, לתרגם, לצלם, להקליט או להעביר בכל צורה שהיא כל חלק מן החומר אלא באישור מפורש בכתב מן המחבר.
  •  האתר מתאים לצפיה ברזולוציה 1024x768
  •  נתונים בורסאיים מסופקים ע"י גלובס