כתבות נוספות
קרדיט: depositphotos / MichaelVi
ענקית השבבים TSMC ניפצה את התחזיות הודות ל-AI, אז למה המניה צונחת?... המשך     

מתארחים בספונסר
ביו לייט
במסגרת הפינה ”מתארחים בספונסר” בתאריך ה- 07/12/2009 התארח ד”ר עמי אייל, מנכ”ל ביו לייט, בפורטל הפיננסי ”ספונסר” וענה על שאלות הגולשים.

החברה, ביו לייט השקעות במדעי החיים בישראל בע”מ, הינה חברת החזקות וניהול, העוסקת באמצעות החברות הבנות, בתחומים שונים הקשורים במחקר ופיתוח של תרופות ומוצרים רפואיים:
- אוביקיור: עוסקת בפיתוח תרופה לבקרה על משקל הגוף.
- אלרג’יקה: עוסקת בפיתוח תרופה לטיפול בסוגי אלרגיה, כגון אסטמה ומחלות עור.
- איי אופטימה: עוסקת בפיתוח מכשיר לייזר לשימוש בניתוחים לטיפול בגלאוקומה.
- זטיק טכנולוגיות: עוסקת בפיתוח טכנולוגיה אבחנתית לצביעה וזיהוי של תאים סרטניים.
במסגרת הפינה ”מתארחים בספונסר” בתאריך ה- 07/12/2009 התארח ד”ר עמי אייל, מנכ”ל ביו לייט, בפורטל הפיננסי ”ספונסר” וענה על שאלות הגולשים.

החברה, ביו לייט השקעות במדעי החיים בישראל בע”מ, הינה חברת החזקות וניהול, העוסקת באמצעות החברות הבנות, בתחומים שונים הקשורים במחקר ופיתוח של תרופות ומוצרים רפואיים:
- אוביקיור: עוסקת בפיתוח תרופה לבקרה על משקל הגוף.
- אלרג’יקה: עוסקת בפיתוח תרופה לטיפול בסוגי אלרגיה, כגון אסטמה ומחלות עור.
- איי אופטימה: עוסקת בפיתוח מכשיר לייזר לשימוש בניתוחים לטיפול בגלאוקומה.
- זטיק טכנולוגיות: עוסקת בפיתוח טכנולוגיה אבחנתית לצביעה וזיהוי של תאים סרטניים.

שאלה: כידוע ביו לייט משמשת כחברת אחזקות ל – 4 חברות (יום 3 פעילות) בתחום המכשור הרפואי והביוטכנולוגיה. האם תוכל לסקר בקצרה את ההיסטוריה של החברה ולפרט מהן ההזדמנויות שזיהיתם בחברות הבנות בתחילת הדרך בתחומים השונים של הפעילות (גלאוקומה, טיפול בהשמנה ודיאגנוסטיקה של סרטן) ?
תשובה: חברת ביו לייט הינה חברת החזקות וניהול, שהוקמה בשנת 2005, המתמחה בטכנולוגיות ביו-רפואיות ובעלת החזקות משמעותיות בחברות בתחום מדעי החיים. החזקות החברה כוללות את חברת איי אופטימה אשר פיתחה מכשיר מבוסס לייזר לטיפול בגלאוקומה, חברת זטיק בעלת טכנולוגיה המתאימה לזיהוי ואבחון סוגים רבים של סרטן וחברת אוביקיור אשר מפתחת תרופה למניעת השמנה קיצונית במשתמשים בתרופות אנטי פסיכוטיות.
השיקולים שהנחו אותנו בהשקעה בחברות הבנות היו: שווקים פוטנציאליים של למעלה מ $1B לשנה (שווקי בלוקבאסטר) ואשר הפתרונות הקיימים בהם לוקים בחסר משמעותי בשוק. הטכנולוגיות של אותן החברות צריכות להיות בעלות הוכחת היתכנות קלינית אשר עברו את שלב המדע הבסיסי והינן בשלות לשלב הקליני. שלושת חברות הפורטפוליו הינן בעלות בשלות טכנולוגית ועומדות בקריטריונים אלו ואנו מצויים כיום בשלב בשלות של הגעה לשוק לאחר פרק זמן קצר ובהשקעה נמוכה יחסית כאשר שתי חברות מבין השלוש נמצאות בשלב מסחור המוצרים לשיווקי היעד.

שאלה: האם תוכל לתת קצת רקע על מנהלי ביו לייט והמנהלים של החברות הבנות ?
תשובה: בביו לייט קיים צוות ניהולי מקצועי בעל ניסיון רב בתחום מדעי החיים. לכל חברה מוחזקת ישנו מנכ”ל יעודי בעל התמחות בתחום בו פועלת החברה וקיימת מעורבות פעילה של ביו לייט בניהול השוטף של החברות אשר בהן היא מחזיקה (החזקה מהותית).
ד”ר עמי אייל - מנכ”ל ביולייט הינו רופא, מומחה בכירורגיה, פעיל בתחום השקעות במדעי החיים מזה כ- 10 שנים, כיזם ומנהל חברות והיה בין המשקיעים בשלל חברות לרבות קן פייט, רפאל מדיקל, ספקטראל דיינמיקס ואח’. ד”ר גל ארליך - מדען ראשי של ביו לייט הינו דר’ לביולוגיה מולקולארית ומשפטן, בעלים ומנהל משרד לעריכת פטנטים, ארליך, פנסטר ושות’.
ריצ’רד נימר (עו”ד) - סמנכ”ל תפעול ופיתוח עסקי, הינו עורך דין עם ניסיון בתחומים של ליווי וניהול חברות טכנולוגיה.
ד”ר יפה בק - יו”ר אוביקיור
הינה דר’ לביולוגיה מולקולארית, לשעבר מנכל”ית של די פארם ואח’ ובין המומחים בארץ בפיתוח תרופות
ד”ר יהושוע דגני - מנכ”ל איי אופטימה, הינו דר’ לפיזיקה, לשעבר מנהל בכיר בתעשיות לייזר בע”מ ומנכ”ל של קיור לייט ואח’.
ד”ר עדי אלקלס - מנכ”ל זטיק הינו דר’ לביולוגיה, לשעבר מנהל בביו ליין

שאלה: לכאורה, טיפול בגלאוקומה ע”י מכשור שייתר את הצורך בתרופות לאורך זמן נשמע מאוד אטרקטיבי. אבל פרוצדורת לייזר אחרת שמקובלת לטיפול כבר שנים כגון לא הפכה להיות טיפול של השורה הראשונה לגלאוקומה. מהו השוני בטיפול שלכם לעומת הטיפול הזה ואחרים ומדוע לדעתך יש לו סיכוי להחליף טיפול תרופתי? האם טיעון זה יהיה נכון גם במדינות מערביות ולא רק בסין והודו?
תשובה: בטיפולים הקיימים כיום לגלאוקומה ישנם מגבלות משמעותיות במיוחד בנוגע ליעילות הטיפול. ה- Trabeculoplasty הידוע גם כ SLT הינו מוגבל ביעילותו להורדת ה IOP ללחצים אותם מבקשים הרופאים להשיג, וכן בפרק הזמן בו נשמרים הפחתת הלחצים אותם מצליח ה- SLT להשיג. הטיפול התרופתי, על אף שלכאורה הוא יעיל, בפועל לא משיג את הורדת הלחצים בקרב מרבית החולים בשל בעיות קשות של COMPLIANCE – היות וכ- 70% ! מהמטופלים אינם מצליחים לעמוד במשטר התרופות.
הטיפול של איי אופטימה הוכיח את עצמו כיעיל ובטוח, בוודאי בהשוואה לטיפולים האחרים המוצעים כיום. הטיפול הוא מסוג OUT PATIENT, אינו מלווה בכאב לחולה וקל מאוד לביצוע על ידי המנתח. אנו מעריכים כי בשלב הראשון, אי אופטימה צפויה להפוך לטיפול המועדף בתחום הניתוחים בטיפול בגלאוקומה וכן לקחת נתח שוק משמעותי בקרב נוטלי התרופות, במיוחד בקרב פציינטים צעירים אשר האלטרנטיבה היא עשרות שנים של טיפול תרופתי ובקרב אנשים הסובלים מתופעות לוואי של טיפול תרופתי.

שאלה: ב- 23.8.09 דיווחה החברה על השלמת שלב המסחור הראשון בהודו של איי-אופטימה ועל כוונה לסיים את ביצוע השלב השני עד סוף 2009. כיוון שבדו”ח לרבעון 3 2009 לא צוינו הכנסות ממכירות כלשהן, מהו הצפי להכנסות עד סוף השנה הנוכחית, עם סיום מוצלח של השלב השני ? ומהו כרגע הצפי להכנסות ב- 2010 שאז אנו מבינים שיתכנו גם הכנסות מחוץ להודו וסין ?
תשובה: ההשקה המסחרית בהודו מתוכנן לרבעון ראשון 2010 לאחר ששלב ההדגמות והדרכות הרופאים במרכזים מובילים בהודו הסתיים בהצלחה. החברה צופה כי הכנסות חלק איי אופטימה ממסחור המערכת יהיו במהלך שנת 2010 למעלה ממליון דולר.

שאלה: להבנתנו מדיווחי החברה ליום 2.7.09, לאחר שלא הייתה מובהקות סטטיסטית בתוצאות הניסוי לנשים בגיל הפוריות, הפסיקה אוביקיור את פעילות המו”פ בכיוון זה. האם כל פעילות המו”פ שלה הופסקה? אם כן, באיזה תנאים אתם מצפים לחדש את פעילותה בכיוונים אחרים ומתי זה עשוי לקרות ?
תשובה: לגבי אוביקיור חשוב להדגיש שמההתחלה החברה פעלה בשני מסלולים מקבילים האחד של הורדת משקל בOBESE והשני הוא מניעת השמנה קיצונית במשתמשי תרופות פסיכוטיות. בניסויים הקליניים נוכחנו לדעת כי אפקט ההורדה במשקל על ידי תרופת אוביקיור בקרב חולים שהם OBESE לא היה מפסיק חזק ועל כן המשך הפיתוח הקליני באינדיקציה זו הוקפא לעת עתה. עם זאת, בקרב מטופלים הנוטלים תרופות אנטי פסיכוטיות, ניסוי אוביקיור מסוג PHASE IB הראה מניעת עליה במשקל בהיקף מובהק – 40% ביחס לחולים שטופלו בפלצבו בשילוב תרופות אנטי פסיכוטיות. השוני באפקטיביות בין שתי האינדיקציות נובע מכך שההשמנה בקרב מטופלים שהם OBESE נובעת משלל גורמים החל ממנגנונים מוחיים שונים ועד הרגלי אכילה, ולכן המנגנון הנוירולוגי של תרופת אוביקיור כנראה לא מספיק חזק במינונים שנבדקו. עם זאת, בחולים הנוטלים תרופות אנטי פסיכוטיים, ההשמנה נגרמת בשל מנגנון נוירולוגי ספציפי- הוא זה עליו עובדת תרופת אוביקיור, על כן קיימת יעילות יתירה באינדיקציה זו. יש לציין כי בשל בטיחות התרופה, אוביקיור עובדת על מינונים הולכים וגדלים, דבר שצפוי להגדיל את האפקט, ויתכן שיאפשר חזרה בעתיד גם לאינדיקציה של OBESITY המוקפאת כאמור בשלב זה.

שאלה: מה טיבו של ההסכם בין אוביקיור וחברת Eli Lilly. האם הוא עדיין בתוקף ומה הוא מבטיח לחברה בעתיד ?
תשובה: ההסכם בין אוביקיור לאליי לילי מאפשר ללילי זכות עיון ראשוני לתוצאות הקלינית של החברה באינדיקציה האנטי פסיכוטית. אוביקיור אכן פעלה ופועלת על הסכם זה ויש בין הצדדים העברת מידע באופן סדיר כמתבקש מתנאי ההסכם.

שאלה: שוק הגלאוקומה במדינות המערביות הוא כיום ברובו מכירת תרופות ולא טיפול ע”י מכשור, ושולטים בו ענקי הפארמה השונים. כמו כל תרופה, הוא מבטיח לספקים הכנסות קבועות ממוצר שנצרך לאורך זמן. האם הטיפול של איי-אופטימה הוא טיפול חד פעמי שלאחריו אין יותר צורך בחזרה ? האם לא תהיה בעיה לחדור לשוק זה במדינות מערביות ? האם קיים היום קוד שיפוי ביטוחי בארה”ב לפרוצדורה מסוג זה של איי-אופטימה ?
תשובה: הטיפול של איי אופטימה הינו טיפול ארוך טווח – חד פעמי זו אולי אמירה חזקה מידי אך הטיפול של איי אופטימה הדגים עד עתה יעילות ארוכת טווח. אין ספק כי טכנולוגית איי אופטימה תנגוס במידה מסוימת בשוק התרופות אך בשוק של למעלה 3 מיליארד דולר, יש מקום מחיה והצדקה הן לטיפול התרופתי והן לטיפול של איי אופטימה. לדוגמא - מטופל בן 40 עם גלאוקומה שצפויים לו 30 שנות תרופות – גם הוא עצמו וגם חברת הביטוח שלו יעדיפו שיטופל על ידי איי אופטימה לא על ידי טיפול תרופתי. לעניין קוד שיפוי ביטוחי בארה”ב יש כיום מספר קודים לשיפוי לטיפול בגלאוקומה, לתוכם ניתן להכליל את הטיפול של לאוקומה, ובהיקף של כ 2,500$ לטיפול (כולל תגמול הרופא והמוסד וכד’). איי אופטימה בוחנת מספר אופציות בניסיון להגדיל את היקף השיפוי הביטוחי לפרוצדורה ובתוך כך הגדלת ההכנסות מתוך כך שיוקצו לאיי אופטימה.

שאלה: מה הצפי לתאריך ההגשה של הטכנולוגיה הדיאגנוסטית של זטיק לזיהוי סרטן צוואר הרחם לאישור ה- FDA ומתי תתחילו לשווק אותה ? האם להערכתך נושא היעילות הוכח עד כה ויש לכם יתרון מובהק על ה- PAP?
תשובה: יעילות ה CELL DETECT על פני טכנולוגיית ה PAP, באות לידי ביטוי הן בספציפיות והן ברגישות, כפי שהודגמו בניסויים קליניים שערכה החברה. בשנת 2010 תתחיל זטיק תהליך רגולטורי של SELF DECLARATION אשר יאפשר שימוש בטכנולוגיה, להערכתנו, בשנת 2011. יש לזכור שפעילות זטיק הינה EX VIVO והדרישות הרגולטוריות יהיו בהתאם, ובהתייחס להגדרת המוצר שיתבקש. כפי שדיווחנו לבורסה, שלב המסחור של זטיק כבר החל בשבוע שעבר עם חתימת ההסכם עם חברת ביומיקס מסין, במסגרתו תבצע ביומיקס ניסוי רחב היקף בטכנולוגיה של החברה, תביא לאישורו הרגולטורי בסין, תפיץ ותשווק את המוצר וכל זאת תוך תשלום תמלוגים של בין 16%-25% לזטיק.


שאלה: יתרת ההון החוזר של החברה בדיווח הרבעוני האחרון הייתה כ- 10.6 מליון ש”ח כאשר ההפסד התפעולי ל-9 החודשים הראשונים של השנה היה 20.8 מליון ש”ח. הצורך בגיוס נוסף להמשך הפעילות הוא ברור, במיוחד לאור הרחבת הפעילות השיווקית שלכם. מתי בכוונתכם לפרסם את דוח הצעת המדף הקרובה וכמה אתם מצפים לגייס ?
תשובה: בכוונת החברה לגייס סכום של 8-12 מליון ₪ בטווח הקצר, וזאת על מנת להבטיח כי תוכנית העבודה של כל החברות הבנות יוכלו להתבצע במלואם עד אמצע שנת 2011. עד אז אנו מקווים ומאמינים כי החברות הבנות יהיו בשלות דיים על מנת לממן את פעילותן באופן עצמאי- אם על ידי גיוסי הון ישירות לחברות הבנות ואם מתוך הכנסות.
בנוסף, כפי שדווח בתחילת השבוע זטיק חתמה על הסכם לצורך גיוס הון בארה”ב בהיקף של 4-5 מיליון דולר במסגרתו תירשם זטיק ארה”ב למסחר בארה”ב. להערכתנו, הגיוס המתוכנן יחד עם הקמת חברת בת בארה”ב וחתימת ההסכם של זטיק עם חברת ביומיקס מסין, מהווים נדבך מהותי לצורך האצת הייצור והשיווק של זטיק בעולם.

שאלה: אני בטוח שרבים מבין המשקיעים הצופים בראיון מתעניינים בהשקעה בחברה, אם בהנפקה הקרובה ואם בהמשך הדרך. לאור ריבוי ההנפקות הצפויות בתחום הביומד בזמן הקרוב, והבחירה שיצטרכו לעשות המשקיעים, האם תוכל למענם לתמצת בקצרה מה מבדיל את החברה ומהן היתרונות הבולטים בחברת ביו לייט שבגללם כדאי להם לשקול בחיוב השקעה כזו ?
תשובה: יש לדעתנו כמה הבדלים המייחדים אותנו כהשקעה מעניינת – יש לנו פורטפוליו מגוון של החזקות מהותיות (84%-100%) במדעי החיים : פארמה, מיכשור רפואי ודיאגנוסטיקה. קיים לנו צוות ניהול מקצועי ומנוסה בתחומים הרלוונטיים אשר הינו פעיל מאוד בחברות המוחזקות הפורטפוליו שלנו ”צלח” את שלב הפיתוח והוכחת היתכנות ולמעשה כל הטכנולוגיות שלנו עומדות בפני שלב מיסחור כפי שבא לידי ביטוי בהסכמים של איי אופטימה בהודו ובסין וההסכם של זטיק עם ביומיקס. שווי השוק בו נסחרת כיום ביו לייט הינו כ- 70 מליון ₪ ובהתייחס לאפשרות למיצוי אפילו רק חלק מתהליכי המסחור אשר עומדים על הפרק קיים פוטנציאל להצפת ערך משמעותי בעתיד אבל פה אני משאיר לאנליסטים והסוחרים לעשותם את הערכותיהם.

שאלה: האם יש לה מחשבה כלשהי לגבי הארכת אופצייה 2 ?
תשובה: באסיפה הכללית של בעלי המניות, לא נכחו מחזיקי האופציות חוץ מאיתנו ולכן לא היה לנו הרוב הדרוש להעביר את ההחלטה.

שאלה: איך ישפיע על הישארותה במדד שיש רק עוד שבועיים להחלטה וגיוס ההון יהיה בתחילת 2010. לאן היא תרד לאיזה מדד?
תשובה: כפי שאתה יודע ביולייט נמצאת כעט בגיוס לחברת האם, ביו לייט, ודיווחה על גיוס משמעותי לחברת הבת זטיק. אני לא יכול ואסור לי להתערב בשום מהלך שקורה בבורסה, מדדים וכל דבר אחר. מה שאני יכול להבטיח שאנחנו עובדים קשה וטוב ואנחנו מקווים שהגיוסים שלנו יאפשרו לנו למקסם את הרווחים של המשקיעים שלנו.

שאלה: חוסר המיקוד שלכם כמו האסטמטרייה להישגים הטכנולוגים שלכם עושה רושם שמבהיל את המשקיעים גם גלאקומה גם צוואר רחם, פזילה להפצה בסין והקמת חברת בת לגיוס אמריקה
אותי כמשקיע אסטרטגי מבהילים המהלכים הלא ממוקדים שלכם במיוחד לחברה זהירה כמו שלכם תגובתכם בבקשה ובהערכה רבה.
תשובה: כמו שאתה יודע יש לנו כ 3 חברות בשלושה תחומים שונים שדווקא מפזרת את הסיכונים ומעלים את הסיכויים להצלחה. כמו שאתה יודע יש לנו צוות של מומחים בכל קני מידה לתחומים בהם אנחנו עוסקים, יש לנו חברה שנקראת איי אופטימה שעוסקת בגלאוקומה ויש לה הישגים יוצאי דופן בהשוואה לכל טיפול אחר הקיים בשוק. זטיק שהיא חברה לאבחון מוקדם של סרטן עוסקת בין היתר באבחון של סרטן צוואר הרחם. אלו 2 חברות נפרדות וכמו ששמת לב אנחנו מגייסים סכום כסף לא מבוטל לזטיק ולשם כך אנחנו מקימים חברת בת לגיוס בארה”ב שהיא התנאי להשקעה, אני חושב שאלה הן חדשות מצוינות.
לעניין סין, זוהי ארץ ענקית שאין צורך להתעלם ממנה, מדוע אם כן לדעתך חברה שיש לה מוצרים להפיץ צריכה להימנע מכך ? המהלכים שלנו מאוד מאוד ממוקדים והחברות שלנו שנמצאות בשלב של מימוש הפצה ומכירות ופונות כמובן לכמה שווקים. כמשקיע אסטרטגי כפי שאתה מעיד על עצמך, אתה צריך לשמוח על מהלכים אלה שהם דווקא מאוד ממוקדים.
מפת אתר
developed by Smart  designed by odedLAB
כל הזכויות שמורות לספונסר © 2016
  •  אין בסקירה זו משום המלצה לקנות את הנייר או למוכרו והעושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד.
  •  אין לשכפל, להעתיק, לתרגם, לצלם, להקליט או להעביר בכל צורה שהיא כל חלק מן החומר אלא באישור מפורש בכתב מן המחבר.
  •  האתר מתאים לצפיה ברזולוציה 1024x768
  •  נתונים בורסאיים מסופקים ע"י גלובס