כתבות נוספות
הסקירה השבועית: לאן מצביעה המפה הטכנית למניות, ומי זינקה ב-25% השבוע?... המשך     

מתארחים בספונסר
יובנק קרנות נאמנות / יובל סייפר
בתאריך ה-31.8.06 התארח מר’ יובל סייפר סמנכ”ל U בנק קרנות נאמנות בפורום קרנות הנאמנות של אתר ”ספונסר” לדיון על עתיד שווקי חו”ל, השוק הישראלי, עתיד קרנות הנאמנות מול תעודות הסל ועוד.
להלן הנושאים החשובים שהועלו בדיון:
בתאריך ה-31.8.06 התארח מר’ יובל סייפר סמנכ”ל U בנק קרנות נאמנות בפורום קרנות הנאמנות של אתר ”ספונסר” לדיון על עתיד שווקי חו”ל, השוק הישראלי, עתיד קרנות הנאמנות מול תעודות הסל ועוד.
להלן הנושאים החשובים שהועלו בדיון:

1.יפן- יפן מהווה הזדמנות קנייה לאור נתוני מאקרו מצוינים כדוגמת אבטלה נמוכה עלייה באופטימיות החברות ועלייה בצריכה הפרטית. רמות המכפילים נמוכות בהשוואה לעבר לאור עליית רווחי הפירמות. רמות המכפילים הנם באזור ה-20, כשיש לזכור כי מדובר במשק בתנופה אדירה ורמות המכפילים בעבר היו גבוהות משמעותית מהיום.
בשלוש השנים האחרונות נעשו ביפן מספר רפורמות מבניות כגון מחיקת חובות של הבנקים הגדולים והפרטות שונות אשר אפשרו למשק היפני לצאת ממשבר הנזילות ממנו סבל כעשור.
יש לזכור את בועת הנדל”ן בשנות השמונים כשמדד הניקיי נגע ברמות של 40000 נק’ וכל מטר בטוקיו עלה כמו בניין במנהטן. כיום משקיעים זרים קונים נדל”ן בטוקיו וסוכנויות דירוג אשראי מעלות את דירוג האשראי של הבנקים היפנים.
בתשובה לשאלה כיצד מדד הניקיי 225 זינק בשנת 2005 ב40% ואילו השנה הוא עומד דיי קרוב ל-0 למרות השיפור הניכר והמתמשך בכלכלה היפנית, ענה מר סייפר שהחשש מפני העלאות ריבית בארה”ב הביא לירידות שערים בכל השווקים בעולם וכך גם להעלאת ריבית ביפן. יש לזכור כי העלאת הריבית באה עקב סיבות טובות המעידות על חוזקת המשק היפני ועצם ההעלאה מדגישה את ביטחון הבנק המרכזי ביפן בהמשך צמיחת המשק היפני.
לדעת מר סייפר, ירידות השערים מהוות הזדמנות קנייה וגם בשנה שעברה מדד הניקיי עלה רק בחודשיים האחרונים של השנה.
לגבי הקרן יובנק ניקיי 225- הקרן היכתה את מדד הניקיי מיום הקמתה. הפעילות הנה 100% חשיפה למדד הניקיי באמצעות חוזים על המדד תוך ניטרול החשיפה המטבעית ליין והשקעת המזומנים במק”מ הנותן תשואה עודפת על היין.
כמו כן, לטענת מר סייפר, הקרן עדיפה על תעודות הסל המתחרות היות ותעודות הסל חשופות 100% למטבע המקומי וזהו סיכון מיותר, לכן בשנת 2005 למשל נחלש היין ב- 6.6% הקרן נתנה תשואה של 44% ואילו הקסם ניקיי 31% עקב היחלשות היין.
כמו כן מר סייפר מאמין כי קשה מאוד לבחור מניות שיכו את מדד הניקיי, לכן עדיף להיצמד לאינדקס הניקיי ב- 100% ולהסתכל על נתוני המאקרו במדינה. במידה ונתוני המאקרו יהיו טובים כמו ביפן מדד המניות ישקף זאת בצורה הטובה ביותר ובסיכון הנמוך ביותר.

2.רוסיה - בתשובה לשאלה איך זה שמדד הRTS ברוסיה זינק בשנת 2005 ב-83% ואילו הקרן יובנק רוסיה עשתה ”רק” 47% באותו שנה, ענה מר סייפר כי במדד הRTS - קיימות חמש חברות עם משקל של 15% וכי בקרן יובנק רוסיה הוא מוגבל רק לעד-10% כמו כן במדד נסחרות מניות שלא ניתן לרכוש בשווקי לונדון וארה”ב שם הקרן קונה את המניות. המטרה בקרן לתת חשיפה למניות רוסיות ולמזרח אירופה עם סיכונים יותר נמוכים.
בתשובה לשאלה האם ירידה במחירי הנפט תשפיע על יובנק רוסיה? ענה מר סייפר כי ירידה במחירי האנרגיה בשיעור של כ-10% לא תשפיע על החברות מאחר ומחירי הנפט עדיין גבוהים מאוד וכך גם רווחיות החברות כשכמעט כל דולר מעליית מחירי הנפט מהרמות הנוכחיות הולך לשורה התחתונה. רמות האנרגיה צפויות להישאר ברמות הנ”ל לאור העלייה בביקושים בעיקר מסין ומהודו.
לגבי קסם רוסיה מול יובנק רוסיה ענה מר סייפר כי קסם רוסיה משקיעה במדד ה-RTX ששם מדובר ב- 9 מניות כאשר שלוש מניות במדד מהוות 60% מהמדד, לכן הסיכון גדול יותר בה לעומת הקרן יובנק רוסיה שבה יש 25 מניות מכל המגזרים עם דגש על אנרגיה ומחצבים.

3.אוסטרליה והפסיפיק - ההשקעה באיזור הפסיפיק נראית מאוד מעניינת מאחר והשווקים שם נסחרים במכפילים נמוכים ונתוני המאקרו ממשיכים להצביע על צמיחה חזקה . דרום קוריאה נראית מאוד מעניינת עם חברות כדוגמת סמסונג, יונדאי והבנקים. לגבי אוסטרליה, כלכלה טריפל A הנהנית מעושר במחצבים כשחברות כדוגמת BHP חברת הכרייה הגדולה בעולם נהנות מעליית מחירי המחצבים.

4.קנדה - קנדה הנה המדינה השנייה בגודלה בשטחה בעולם (אחרי רוסיה) והיא עשירה באוצרות טבע כדוגמת: גז טבעי, נפט, זהב ומתכות אחרות. יש לזכור כי בקנדה מערכת פיננסית מהמפותחות בעולם ודירוג האשראי של המדינה הנו AAA , בנקים כדוגמת RBC TD ו-CIBC נחשבים מובילים בצפון אמריקה.
רמות המחירים הגבוהות של האנרגיה והמחצבים (כ-10%) יביאו להמשך צמיחה במשק הקנדי. המגמה העולמית של חיפוש תחליפי אנרגיה עשויה להטיב עם קנדה בה נמצאים מרבצי נפט כבד הספוגים באדמתה. ”חולות הנפט” שנמצאים בחבל אלברטה הקנדי נחשבים לאחד מריכוזי הנפט הגדולים בעולם ומוערך כי הם מכילים למעלה מ-40 מיליארד חביות נפט. מאגר הגדול מכל עתודות הנפט הקיימות היום בערב הסעודית. בקרן יובנק קנדה הפיזור הוא: 35% חברות אנרגיה, 18% חברות כרייה והפקה של מחצבים, 31% פיננסים והשאר מפוזר בסקטורים נוספים.
קנדה נראית כהזדמנות קנייה גם לאור רמות המחירים הנוחות כשברקע מיזוגי ענק בחברות המחצבים.

5.השוק האמריקאי - מדד הנאסד”ק נסחר במכפילים נמוכים היסטורית והוא נראה מעניין. במידה ותקציבי הIT של החברות הגדולות יגדלו נראה גידול ברווחיות החברות. כמו כן מגזר השבבים נראה גם כן זול.
ליובנק יש 2 קרנות שמשקיעות בשוק האמריקאי והן: יובנק חשיפה לנאסד”ק 100 ויובנק חשיפה ל-S&P500 .

6.הגנות הקיימות בקרנות של יובנק - בקרנות האינדקס יובנק ניקיי 225, נאסד”ק 100, 500 S&P ויובנק חשיפה לאירופה החשיפות תמיד 100% ולא ישתנו.
כמו כן ענה מר סייפר: ”לגבי הקרנות האחרות של יובנק המטרה היא לתת את המדדים, לגבי רוסיה במידה ואחשוב כי מדובר במניות יקרות אקטין שם. בפעם הנוכחית לא חשבתי שהמניות יקרות ואף יצאתי בעיתונות בהמלצת קנייה לרוסיה”. ”כמו כן קשה מאוד להגן על תיקים מנייתים ברוסיה מאחר ואין חוזים ואין אופציות”.

7.הקמת קרן גמישה ביובנק - הקמת קרן גמישה נלקחת בחשבון כמו כן יש לזכור כי היא מצריכה משאבי ניהול רבים. קרנות מודוס 75 ו90 של יובנק מהוות תיק סולידי עם רכיב מנייתי.

8.נדל”ן - מדד הנדל”ן בארץ מורכב מעיקר מחברות שעיקר פעילותן בחו”ל ולא בארץ. מספר חברות נסחרות עדיין במחירים אטרקטיבים על רקע האפשרות להנפקה בחול כדוגמת דלק נדל”ן.
הפעילות באירופה מהווה חלק חשוב בפעילות החברות כשעיסקאות הנדל”ן באירופה נמצאות בשיא של מספר שנים. במידה והכלכלה האירופית תמשיך לצמוח נראה כי התמחור עדיין זול.

9.יתרונות קרנות הנאמנות של יובנק מול תעודות הסל - היתרון בקרן יובנק חשיפה לניקיי מול תעודות הסל המתחרות הוא בנטרול חשיפה למטבע והשקעה של הנזילות במק”מ הנותן תשואה עודפת המחפה על דמי הניהול. כנ”ל שאר קרנות האינדקס האחרות של יובנק.
כמו כן יש קרנות שמכות את המדד כמו יובנק חשיפה לניקיי 225, קרנות האינדקס עוקבות אחרי המדדים ומנסות להכות אותם. אכן יש עמלות בקרנות אך גם בתעודות הסל יש עמלות - דרך ציטוטים ודרך לקיחת הדיבידנדים. כמו כן בחלק מתעודות הסל אין סחירות.
מפת אתר
developed by Smart  designed by odedLAB
כל הזכויות שמורות לספונסר © 2016
  •  אין בסקירה זו משום המלצה לקנות את הנייר או למוכרו והעושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד.
  •  אין לשכפל, להעתיק, לתרגם, לצלם, להקליט או להעביר בכל צורה שהיא כל חלק מן החומר אלא באישור מפורש בכתב מן המחבר.
  •  האתר מתאים לצפיה ברזולוציה 1024x768
  •  נתונים בורסאיים מסופקים ע"י גלובס