כתבות נוספות
קרדיט: depositphotos / MichaelVi
ענקית השבבים TSMC ניפצה את התחזיות הודות ל-AI, אז למה המניה צונחת?... המשך     

מתארחים בספונסר
מדיגוס בע”מ
במסגרת הפינה ”מתארחים בספונסר” בתאריך ה- 13/09/2009 התארח ד”ר אלעזר זוננשיין בפורטל הפיננסי ”ספונסר” בנוגע לאירועים הקרובים בחברה

החברה עוסקת במחקר ופיתוח של פרוצדורות רפואיות מבוססות אנדוסקופיה. הפרוצדורה אותה פיתחה מדיגוס פועלת באופן דומה לזה שמבוצע כיום בניתוח פתוח. עם זאת, בעוד הניתוח מצריך הרדמה מלאה של המנותח, הפרוצדורה מבוצעת דרך הפה ותחת זריקת טשטוש בלבד. כמו כן, החברה פועלת באופן שוטף כדי להתקשר בהסכמי שיתוף פעולה עם חברות מובילות בתחום המכשור הרפואי, הכוללים מכירת רשיון לשימוש בחלק מן הטכנולוגיות שפיתחה החברה באפליקציות רפויות ספציפיות.
במסגרת הפינה ”מתארחים בספונסר” בתאריך ה- 13/09/2009 התארח ד”ר אלעזר זוננשיין בפורטל הפיננסי ”ספונסר” בנוגע לאירועים הקרובים בחברה

החברה עוסקת במחקר ופיתוח של פרוצדורות רפואיות מבוססות אנדוסקופיה. הפרוצדורה אותה פיתחה מדיגוס פועלת באופן דומה לזה שמבוצע כיום בניתוח פתוח. עם זאת, בעוד הניתוח מצריך הרדמה מלאה של המנותח, הפרוצדורה מבוצעת דרך הפה ותחת זריקת טשטוש בלבד. כמו כן, החברה פועלת באופן שוטף כדי להתקשר בהסכמי שיתוף פעולה עם חברות מובילות בתחום המכשור הרפואי, הכוללים מכירת רשיון לשימוש בחלק מן הטכנולוגיות שפיתחה החברה באפליקציות רפויות ספציפיות.

שאלה: כידוע, החברה עוסקת בטיפול במחלות בתחום דרכי העיכול. מהן האינדיקציות הרפואיות בהן היא מתמקדת ומה הפתרונות שהיא מציעה בהשוואה לפתרונות הקיימים בשוק?
תשובה: מדיגוס מציעה פיתרון לא פולשני שמחקה את תוצאת הניתוח הלאפארסקופי לטיפול במחלת ההחזר קיבתי וושטי(ליפוף רקמת הקיבה על הוושט). ניתוחים מסוג זה מוצעים לחולים בעלי תגובה לא מספקת לתרופות מסוג PPI. קיימים מקרים נוספים של חולים שאינם מרוצים מהטיפול התרופתי הואיל והוא נדרש ”לכל החיים” ועלותו גבוהה לאורך זמן, או חולים אשר ”מפחדים מניתוחים” ומעדיפים פרוצדורות אנדוסקופיות. אנו עוסקים באופן תדיר באינדיקציות רפואיות שונות אשר יכולות להביא לידי ביטוי את היכולות והטכנולוגיה היחודיים של מדיגוס, בפרט בתחום האנדוסקופיה.

שאלה: בקרוב ימלאו 10 שנים להקמת החברה, האם תוכל לסקור בקצרה את ההיסטוריה של החברה מבחינת אבני הדרך שעברה, ההישגים שהשיגה ולתאר לנו בקצרה את חזונה לשנים הקרובות.
תשובה: בשנים הראשונות החברה פיתחה את כל אבני הבניין הדרושים למערכת אנדוסקופיה ולאנדוסקופ ה- SRS הנועד לטפל במחלת ההחזר קיבתי-ושטי. פיתוחים אלו כללו רישום פטנטים ופיתוח פלטפורמת הטכנולוגיות. אבני בניין אלו נבדקו במודלים שונים וכך למעשה התפתחה החברה עד לבחינת האנדוסקופ על בע”ח בניסוי מבוקר ולאחר מכן על בני אדם במספר סדרות, באוסטרליה והודו. עם סיומם המוצלח של ניסויים אלו ניגשה החברה למו”מ עם ה- FDA בדבר הדרישות לניסוי רב מרכזי עם מספר מוגבל של חולים על מנת לקבל האישור לשיווק בארה”ב ה- K 510. במקביל החברה ערכה בדיקות מעבדה ועוד בדיקות נדרשות על מנת לסמן המוצר בסימון ה- CE שמתאים לשוק האירופי. רשימת ההישגים של החברה ארוכה וכוללת אבני בניין כגון מערכת אולטרא סאונד, מצלמות וידאו, מהדקי רקמות ועוד. החזון לשנים הבאות כולל את השקת מוצר ה- SRS, השקת עוד 4-6 פרוצדורות חדשות קנייניות ופיתוח אבני בניין חדשים שיאפשרו פיתוח פרוצדורות וכלים נוספים. מבחינה עסקית, עלינו להמשיך בתוכנית הפעולה על מנת לראות תזרים חיובי וחזק. תזרים שכזה יאפשר לחברה להתחזק להתפתח לשווקים חדשים ולגדול בקצב מואץ.

שאלה: נודה אם תוכל להגיד כמה מילים על הצוות הניהולי והמדעי המוביל את החברה ומיהם בעלי המנות הגדולים בחברה.
תשובה: השדרה הניהולית של החברה כוללת את מנכ”ל החברה, ד”ר אלעזר זוננשיין (אלקטרוניקה וציוד רפואי), ד”ר אביאל שפירא (כירורג) שמשמש גם כמנהל הרפואי, עדי פריש (עו”ד לשעבר) סמנכ”ל פיתוח עסקים, מנשה זוננשיין מנהל מוצר, עודד יצקן (רו”ח) סמנכ”ל הכספים. ישנם עוד רבים וטובים ואזכיר במילה אחת את אריאל סמוליאר שמנהל מחקר וטכנולוגיות חדשות, יובל מלכא שמנהל את כל ההדמייה ואמיר גוברין המכהן כמהנדס והמפתח הראשי של האנדוסקופים. ג’ון שאחראי על רגולציה ואבטחת איכות, ועוד אנשים מצויינים שהתברכנו בהם.בעלי המניות הגדולים בחברה הינם דקסון, יאיר רבינוביץ, משפחת לוצאטו, אלעזר ומנשה זוננשיין וד”ר אבי שפירא

שאלה: האם תוכל לפרט ולסכם בקצרה את השלב הרגולטורי בו אתם נמצאים מבחינת אישור לשיווק בארה”ב ובאירופה? ובמיוחד לפרט לגבי נקודת ההתחלה והסיום של הניסוי הרב מרכזי – מתי הוא יתרחש ובאיזה מרכזים רפואיים?.
תשובה: החברה נמצאת בעיצומו של ניסוי רב מרכזי הכולל כ-10 מרכזים ברחבי העולם (הודו, אירופה וארה”ב) כאשר מרבית המרכזים שעמם חתמה החברה על הסכמים לביצוע ניסויים הינם ברחבי ארה”ב. עד עתה בוצעו 24 פרוצדורות ואנו מצפים להשלים עוד כ-40 במהלך החודשים הקרובים. לאחר מכן נפתח בהליך הבקשה לשיווק בארה”ב. אני מניח שההחלטה לגבי שיווק באירופה תתקבל בקרוב.

שאלה : מהי חוות הדעת של הרופאים שדיברת איתם לגבי איכות התוצאות של הניסויים הקליניים שבוצעו עד כה באנדוסקופ ה- SRS של החברה?.
תשובה : חוות הדעת מצוינות.

שאלה : מה בדבר סיכונים. האם היו סיבוכים בזמן הניסויים שהיו עד כה. האם הפרוצדורה היא מסוכנת יותר, למשל, מבדיקה אנדוסקופית של הוושט או המעי הגס.
תשובה: המילה מסוכנת צריכה להתייחס לפרוצדורה כירורגית קיימת, בהתאם היא יותר בטוחה מאשר ניתוח לאפרסקופי או ניתוח פתוח. אין הדבר אומר שלא יתכנו סיבוכים בעתיד. בכל פרוצדורה באשר היא יש סיבוכים ובסופה נשקלים התועלות מול הסיכונים. כך לדוגמא בקולונסקופיה יש סיכון של 1:1000 לנקב במעי שגורר ניתוח מרכזי, יחד עם זאת המספר הזה נסבל במובן של הסיכונים. הפרוצדורה של מדיגוס עדיין חדישה אבל אנו צופים ששיעור הקשיים היהיו פחותים מאשר הניתוח.

שאלה: השוק של אנדוסקופיית של דרכי העיכול שבו אתם פועלים עוסק במיכשור אופטי ומכני ממוזער לאבחנה ולטיפול ובו פועלים שחקנים רבים , גדולים וקטנים. אודה אם תפרט יותר על פלח השוק שבחרתם עבור החברה וכיצד בחירה זו תמצב את מדיגוס אל מול המתחרים הפועלים בתחום זה. מעבר לפלח שוק זה, האם ניתן לראות בפיתוחים של החברה פלטפורמה רחבה יותר לטיפולים עתידיים ובהקשר זה מהם כיווני ההתפתחות שאתם צופים למוצר בעתיד ?
תשובה: שוק האנדוסקופיה ענק. בסביבות 150 מיליון פרוצדורות בשנה. רוב השוק הינו אבחנתי ולא טיפולי ! מדיגוס מגדילה את השוק בטרנספורמציה של פרוצדורה כירורגית לעולם האנדוסקופי. מכאן שאיננו מתחרים לא במישרין ולא בעקיפין עם חברות המבצעות פרוצדורות אבחנתיות. זאת ועוד, מדיגוס מציעה אלמנטים שלא היו בנמצא על אנדוסקופים עד עתה, לדוגמא מהדק רקמות או אנדוסקופ חד פעמי טיפולי. מכאן אפשר להבין להיכן החברה תתפתח בשנים הקרובות.

שאלה: לגבי המוצר הראשון של החברה אנדוסקופ ה- SRS לטיפול ב- GERD - Gastro Esophageal Reflux Disease, מהו גודל השוק שאתם צופים למוצר זה כאשר הטיפול שלכם יהפך לטיפול סטנדרטי?,
תשובה: חיתוך והצלבת נתונים מעלה את הנתונים הבאים” יש כיום כחצי מיליון ניתוחים בשנה עם קצב גידול של 9% לשנה. למעלה ממאה מיליון פציאנטים משתמשים בתרופות מסוג PPI חזקות לטיפול במחלה”. אני מפנה תשומת ליבכם שהתרופות מטפלות בסימפטומים ואינם בונות שסתום חדש. בנוסף כעשרים עד ארבעים אחוז אינן מגיבים טוב לתרופות ומחפשים פיתרונות אחרים. אנחנו מצפים לנגוס הן בשוק הניתוחים והן בשוק התרופתי בתוך מספר שנים.

שאלה: באווירה העסקית של שוק המכשור הרפואי בימים אלו קשה מאוד להכניס טכנולוגיה חדשנית אם אינה מציעה חיסכון בעלויות ו\או יתרונות טיפוליים מובהקים לעומת טכנולוגיות אחרות. האם אתה יכול לפרט כיצד אתם עומדים בקריטריונים אלו?.
תשובה: אתה צודק לחלוטין. לשם ההשוואה, מחיר ממוצע של ניתוח עומד על 12000 דולר. טיפול תרופתי ועוד ביקור שנתי עולה כ-3000 דולר לשנה כאשר צריך לזכור שהשימוש בתרופות הוא קבוע ”לכל החיים”. אנו חושבים שמחיר הפרוצדורה של מדיגוס יהיה בסביבות 6000-7000 דולר. החיסכון ניכר לעין.

שאלה: מה אסטרטגיית החדירה של החברה לשוק? האם המכשיר ישווק וייתמך ישירות ללקוחות על ידכם או אתם מתכננים חבירה לשותף אסטרטגי? האם ניתן לציין שם של שותף כזה? בעבר היו שמועות גם על שת”פ עם גיוון אימאג’ינג הישראלית העוסקת גם היא באבחונים במערכת העיכול, האם זה נכון וכיצד תחומי הפעילות שלכם ושל גיוון אימאג’ינג מתחברים או משיקים, אם בכלל?
תשובה: כפי שבוודאי שמתם לב החברה פרסמה לאחרונה הודעה בדבר מו”מ מתקדם לשיתוף פעולה עם חברת מכשור רפואי בינלאומית לצורך פיתוח השוק ושיווק כלל עולמי. מכאן שבהנחה שההסכם ייחתם בחודשיים הקרובים, תיושם תוכנית השיווק האסטרטגית באמצעות ובמימון חברה זו. אין ספק שנצטרך לתמוך גם במשווק כזה או אחר ואנו ערוכים לכך. ישנו צוות שלם בניהולו של מנשה זוננשיין מנהל המוצר שמטפל בכל תיק המוצר והתאמתו לשווקים שונים.

שאלה: מי שקורא את דוחות החברה שואל את עצמו לפעמים מדוע אתם עוסקים בעת הזו במכירת רכיבים אופטיים שאינם מערכות כוללות לטיפול. קשה קצת להאמין שאתם רואים עצמכם בעתיד כספקי OEM של רכיבים בודדים לחברות אחרות לאור מה שמשתמע כחזון של חברה הרואה עצמה מובילה בעתיד כספקית של מערכות אנדוסקופיה כוללות לטיפולים. האם אין כאן לכאורה סטייה מהמיקוד העיסקי של החברה? בעיניין זה האם תוכל להרחיב קצת על מצלמת הוידאו שפותחה בחברה, מהו ייחודה לעומת מה שנמצא בשוק הרפואי? האם באמת היה צריך להשקיע זמן ומשאבים כה רבים כדי לפתח מצלמה כזו ”בבית”? האם לא ניתן היה לרכשה ממקור חיצוני ולהגיע מהר יותר לשוק? איזה יתרון נותן פיתוח כזה לעומת המתחרים בשוק האנדוסקופיה?
תשובה: שאלה יפה ! איננו מוכרים לשם המכירה. אנו מוכרים במסגרת שת”פ שאולי יצליח ואולי יכשל. הכוונה היא שכאשר חברה מסוימת זקוקה למצלמה שלנו (אחרת הן לא יכולות לממש את הפוטנציאל שלהן), אנו מסכימים למכור לדוגמא מצלמות, וזאת אם ורק אם מדיגוס תהנה מההצלחה של חברה כאמור. לדוגמא אם החברה הרלוונטית תצליח והמוצר שלה יקלט בשוק אזי המצלמה שלנו תהיה חלק אינטגרלי מהמוצר שלה לשנים רבות. אנחנו גם שוקדים על שיתופי פעולה רחבים יותר שבהם אנחנו נספק גם את המוצר האנדוסקופי עצמו או את שלבי הפיתוח שלו באופן שיגדיל את פוטנציאל ההכנסות של החברה. בנוגע למצלמות, מספר החברות שפיתחו מצלמות ספור ביותר. מספר החברות שפיתחו מצלמה חד פעמית בגודל של פחות ממילימטר (למיטב ידיעתי) עומד על אחת בלבד - מדיגוס. המצלמה מאפשרת לפתח מוצרים ופרוצדורות חדשות שלא ניתן היה לחלום עליהן לפני מימוש מצלמה זו. אני מניח שתשמעו בקרוב.

שאלה: במהלך 2009 נראה היה לכאורה שהחברה עברה זמנים קשים של מחסור במזומנים בהם היה צורך לקצץ בשכר הבכירים בחברה. החברה קיבלה הערת ”עסק חי” בדו”חות הרבעון הראשון והשני של 2009 ואף נראה היה כי לא תוכל להתקדם בניסוי הרב מרכזי לאור מחסור במשאבים. מדו”ח רבעון 2 למשל נראה כי נכון ל 30.6.09 יתרת הרכוש השוטף מול ההתחייבויות השוטפות היה קרוב ל- 0. האם תוכל לאמת ולפרט קצת על כך. כיצד התמודדה החברה ויצאה ממשבר זה?
תשובה: כן זה נכון, היינו במהלך גיוס כסף ואז המשבר האמריקאי והגלובלי התרחש. משקיעים נכנסו לבונקר והיה קשה לשוחח עימם. המצב עכשיו הרבה יותר טוב ואנו מגייסים כבר השבוע סכום כסף משמעותי (אני מניח שראיתם את הפרסומים) ואנחנו צופים גם להכנסה משמעותית מעסקת השיווק שאמורה להתממש בקרוב, כפי שפורסם כבר לאחרונה. גם בעלי העניין נרתמו למאמצי הגיוס, כך שדומה כי החברה עברה תקופה מיוחדת ומאתגרת זו בהצלחה ופניה לצמיחה.

שאלה: האם יש בכוונת בעלי העניין לקחת חלק בהנפקה ולמכור חלק מהחזקותיהם בחברה ??
תשובה: בעלי העניין הודיעו שהם מתחייבים לרכוש את מלוא זכויותהם.

שאלה: על רקע זה הפתיעה במיוחד הודעתה של דקסון טכנולוגיות (המחזיקה כ- 11.8% בחברה) שבאה בהצעת השקעה בחברה בסך של כ- 7.9 מליון ש”ח ב- 14.7.09 בשער גבוה יחסית (225 אג’ ) לשער שהיה אז בשוק (148 אג’) ונדחתה על ידכם (שוב הפתעה) וחזרה אל בעלי המניות בחברה לאחרונה בהצעה לפרוש מדבוקת השליטה בחברה ובהצעה שירכשו את מניותיה שלה כפי שדווח ב- 2.9.09 בשער של 200 אג’ (הפעם כבר לא רחוק מהשער שהיה אז של 220 אג’) . האם תוכל אולי לתת הסבר לציבור המשקיעים על מהלכים אלו?
תשובה: מבלי להיכנס לשיקולים הפרטניים, עורכי הדין של החברה המליצו על בסיס ההודעה שפרסמנו ללכת בדרך המלך, קרי הנפקה לציבור או הנפקת זכויות וכך פעלנו. מכל מקום, כפי שפורסם הבוקר, דקסון ביטלה את בקשתה למכור את מניותה ולפרוש מדבוקת השליטה. השותפות שנוצרה לפני עשר שנים עם דקסון הוכיחה את עצמה והודעתה של דקסון התקבלה על ידי חברי דבוקת השליטה בברכה ומתוך כוונה ברורה להמשיך בשיתוף הפעולה לשגשוגה של החברה. עומדים בפנינו אתגרים רבים בעת הזו כשמדיגוס נמצאת בעמדת זינוק מרשימה, בין היתר, לאור הודעתה על מו”מ מתקדם עם חברה בינ”ל לשיווק בלעדי כלל עולמי של מערכת ה-SRS שפיתחה מדיגוס

שאלה: אני בטוח שרבים מבין המשקיעים הצופים בראיון מתעניינים בהנפקה הקרובה, האם תוכל למענם לתמצת בקצרה מהן היתרונות הבולטים במדיגוס שבגללם כדאי להם לשקול בחיוב השקעה כזו ולמימוש איזה אבני דרך יביא את החברה הסכום של ה- 12 מליון ש”ח שיתקבל ההנפקה.
תשובה : מדיגוס הינה חברה בעלת צוות אנשים יוצא דופן, בעלת קניין רוחני רב בתחום האנדוסקופי, בעלת פרוצדורות קניניות, אחת הפרוצדורות כבר נמצאת בתחום הקליני, אחרות בצנרת. ישנן תגובות מצויינות של המשתמשים הסופיים, קרי, הרופאים וכן של משווקים פוטנציאליים. השוק ברור וגדול ולפיכך פוטנציאל ההכנסות גם ברור. לאור ההודעה שפירסמה החברה, החברה תמשיך להכניס פרוצדורות חדשות בתחומים אנדוסוקופים נוספים ובכוונתה להיות שחקן מרכזי בינלאומי בשנים הקרובות בתחום הציוד הרפואי.

שאלה: יש שמועה שבהנפקה הקרובה תנפיקו במחיר השוק.. שתהיה כנראה השבוע ובנוסף הקונים יקבלו אופציות, אתה יכול לאמת זאת?
תשובה : אתה כנראה מקדים אותי. למיטב ידיעתי מבנה ההנפקה ייסגר השבוע.

שאלה: האם לדעתך המניה נסחרת במחיר ריאלי כיום ומה... לדעתך יהיה מחירה נניח בעוד שנה או שנתיים? או במילים אחרות עד כמה גדול הפוטנציאל של החברה ולאן אתם מכוונים?
אשמח אם אפשר תשובות מפורטות עד כמה שניתן כהערכות שלכם..
תשובה: איך לענות בצורה אינטלגנטית ולא להעליב את הצופים?. המספרים של החברה מדברים בעד עצמם, הפוטנציאל ברור, העובדים וההנהלה של החברה מסורים למימוש חזון החברה.

שאלה: מעיון בדוחות הכספיים אפשר לראות היקף הכנסות מאוד קטן – בטח ביחס להוצאות
מתי אתה צופה – בטווח של כמה רבעונים/שנים – אתה צופה היקף הכנסות משמעותי יותר (של מס’ מליונים..) ואולי אף מעבר לרווחיות ?
תשובה : מדיגוס עדיין לא מספקת תחזיות מסודרות אנו מקווים שעם התפתחות החברה וחתימה על הסכמים, יקל עלינו ליתן תחזיות שכאלו. יחד עם זאת כולם מבינים שהחברה פועלת להגדלת ההכנסות.
מפת אתר
developed by Smart  designed by odedLAB
כל הזכויות שמורות לספונסר © 2016
  •  אין בסקירה זו משום המלצה לקנות את הנייר או למוכרו והעושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד.
  •  אין לשכפל, להעתיק, לתרגם, לצלם, להקליט או להעביר בכל צורה שהיא כל חלק מן החומר אלא באישור מפורש בכתב מן המחבר.
  •  האתר מתאים לצפיה ברזולוציה 1024x768
  •  נתונים בורסאיים מסופקים ע"י גלובס