12:39
רביעי24 באפריל 2024
כתבות נוספות
קרדיט: depositphotos
אב-גד מממשת את פרויקט MOSAIC בגבעת אולגה בתמורה לכ-49 מיליון שקל... המשך     

מתארחים בספונסר
סקופ / אייל שביט
במסגרת הפינה ”מתארחים בספונסר” - בתאריך ה- 31.05.07 התארח נציג חברת ”סקופ” בפורום בפורטל הפיננסי ”ספונסר”.

מר אייל שביט - סמנכ”ל הפיתוח העסקי, בתפקיד מעל 3 שנים.

ש: מניית סקופ הכפילה את עצמה בשנה האחרונה, מדובר במהלך עליות מרשים בהחלט. מה לדעתך השתנה בחברה בתקופת הזמן הזו שגרם למשקיעים להעריך את החברה ברמות המחירים הנ”ל בתוך טווח הזמן הנ”ל?
ת: מספר דברים התפתחו במקביל...
במסגרת הפינה ”מתארחים בספונסר” - בתאריך ה- 31.05.07 התארח נציג חברת ”סקופ” בפורום בפורטל הפיננסי ”ספונסר”.

מר אייל שביט - סמנכ”ל הפיתוח העסקי, בתפקיד מעל 3 שנים.

להלן סיכום המפגש

ש: מניית סקופ הכפילה את עצמה בשנה האחרונה, מדובר במהלך עליות מרשים בהחלט. מה לדעתך השתנה בחברה בתקופת הזמן הזו שגרם למשקיעים להעריך את החברה ברמות המחירים הנ”ל בתוך טווח הזמן הנ”ל?
ת: מספר דברים התפתחו במקביל:
1. קצב המכירות שעלה משמעותית עקב הרחבת סל המוצרים ובסיס הלקוחות
2. סקופ יצאה לחו”ל והפכה לחברה בינלאומית, הקימה חברות בנות בארה”ב, מזרח אירופה ובמזרח הרחוק
3. קרן פימי נכנסה ונתנה תנופה של חשיפה ופעילות בשוקי ההון, שהתחזקה עם כניסת המנייה בתחילת השנה לתל אביב 100.

ש: אחד מיתרונותיה הגדולים של החברה ידוע ביכולת ה ניהול, עמידה ביעדים ויצירת ערך ממשי ללקוח, בזמן אמת. האם יש נקודה או דגש מיוחד בתחומי הניהול שמשפיע באופן מהותי על יכולות החברה?
ת: שיטת הניהול בסקופ היא ייחודית. ההנהלה עובדת ביחד עם העובדים בניהול שטוח. המידע נמצא בידי כולם באופן שווה והכול פתוח. המכירות מבוצעות מחדר מסחר גדול - כולם (לרבות המנהלים) יושבים במרחב פתוח ועובדים יחד.

ש: קרן פימי נכנסה כאמור לחברה לפני כשנה. מה לדעתך התרומה אותה היא מביאה לחברה בכלל ולניהול בפרט?
ת: ראשית, קרן פימי השקיעה כסף לתוך החברה בזמן שסקופ הייתה בעיצומו של תהליך הרכישות בארה”ב. כניסה לפעילות בסדרי גודל כאלה מבחינת סקופ מצריכה את הגדלת ההון ולא רק החוב. בתחום העיסוק שלנו ה”חופש” לבצע עסקאות בסבלנות ולא מתוך לחץ תזרימי, הוא מפתח להצלחה. בנוסף, קרן פימי מסייעת לנו בניתוח השוק הבינלאומי ובמיקוד כיווני ההתפתחות של החברה. כמו כן, כניסה של גוף כמו פימי לסקופ נותנת לנו ביטחון רב בדרך בה אנו הולכים.

ש: כיום פועלת סקופ במספר מדינות מעבר לים: רומניה צ’כיה, ארה”ב, קפריסין, סין ולאחרונה גם פולין. מדוע בחרתם להתמקד דווקא במדינות אלו?
ת: בכל מדינה אנו מחפשים את הנישה שבה נוכל להרוויח !!! כשחקן גלובלי, שם המשחק הוא ”ידע שוק”. אנו מנצלים את הנוכחות שלנו בארה”ב, מזרח אירופה ובמזרח הרחוק לרכש מרוכז (יצירת עוצמה ע”י רכש מרוכז לכל חברות הקבוצה הן מבחינת היקפי הרכש המשפיעים על מחירי הקנייה והן בניצול הזדמנויות רכישה שצצות במדינות השונות בהן אנו פועלים) ולניוד המלאים שלנו בהתאם לדרישות השוק הבינלאומי בצד המכירה. בכל מדינה שבחרנו קיים שוק נישה שזיהינו אפשרות לחדור אליו ולהרוויח

ש: הצהרתם כי אתם מתכוונים לפעול במדינה נוספת אחת לפחות. אילו מדינות עומדות על הפרק ומה יהיו הקריטריונים לבחירתה?
ת: אנו מסתכלים על מדינות כגון: קזחסטן, גרוזיה, הודו, ניגריה וכיו”ב, מדינות שמעניינות אותנו. בכל אחת מהמדינות הללו אנו בודקים האם יש שווקי נישה בתחום שלנו, על מנת שנוכל להביא לאותה מדינה משהו חדש (שירות, מוצרים) לו אין מענה באותו שוק.

ש: ידוע שאחד מסודות הצלחתכם בארץ נובע מהיכולת לספק ללקוחותיכם מוצרים בזמן שיא, זאת באמצעות מערכת אחסון ומשלוח מתקדמת. כיצד יבוא לידי ביטוי יתרון זה בחו”ל, ומהם העלויות הכרוכות בהוצאתו לפועל?
ת: כאמור המודל בארץ שונה מהמודל בחו”ל. בישראל מודל האספקה הוא תוך 24 שעות, כשהדגש הוא על סל רחב של מוצרים ושירותים נלווים רבים ללקוח. הלקוח מעדיף לרכוש את המוצרים בסקופ לא רק בגלל המחיר התחרותי, אלא גם בגלל הזמינות מהמדף, סל המוצרים הרחב המאפשר רכישה במקום אחד וחוסך התרוצצויות, והשירותים הנלווים שהוא מקבל (חיתוך למידה, בקרת איכות, וכיו”ב). הכול ברמת אמינות גבוהה ביותר הנובעת בין היתר מההשקעה באוטומציה. בחו”ל מדובר על שווקי נישה בהם לאו דווקא האספקה המהירה היא הקריטית, אלה העובדה שאנו מחזיקים בתחומים אלה מלאי רחב ועמוק, או שהמלאי שלנו תחרותי מאוד ביחס לאלטרנטיבות המקומיות, או שנותנים פתרון אספקה חדש לשוק הנמצא בואקום. שם אין צורך בשלב זה להשקיע במערכות מהסוג שנדרש לנו בארץ.

ש: מאז הנפקתה ב- 92, סקופ, יחד עם שמואל שילה בראשה הציגה רווחיות בכל רבעון. מהו בעצם הסוד?
ת: אין קסם. הכול בא מעבודה קשה, ראיה עתידית, חזון ואמינות כלפי השוק (לקוחות וספקים). אני ממליץ לכם בחום להיכנס לאתר החברה www.scope-metal.com ולצפות בסרט על סקופ שנמצא בדף הבית בצד ימין. מי שצפוה בסרט מבין מהו סוד ההצלחה.

ש: כיצד מתמודדת החברה עם רגישות המלאי לשינויי המטבע ושינויי מחירים בשערי המתכות?
ת: בהיקפים של מעל 60,000 מוצרים שונים, עם תנודתיות כלפי מעלה ומטה במחירי כל מוצר ומוצר, ההשפעה של שינויים במחירי המתכות או המטבעות מתקזזת בדרך כלל בין ההתנהגויות השונות של המוצרים השונים הנקנים במטבעות שונים משווקים שונים. עיקרו של העניין הוא היצע וביקוש לכל מוצר והשפעתן של תנודות בשווקי המטבע או הסחורות היא משנית. מערכת המידע של סקופ, שיודעת בכל רגע נתון מה יש ומה אין למתחרים היא שמאפשרת לנו להתמודד נכון ולתמחר נכון כל מוצר ומוצר.

ש: כיצד מתקדם נושא שיווק מוצרי הפלדה החדשים?
ת: ברגישות ובנחישות !! בעבודה מסודרת. אנו משנים שוק.

ש: בדו”חות החברה אין התייחסות משמעותית למוצרים שאינם מתכתיים. האם בכוונת החברה להתרחב גם בתחום זה? אם כן לאילו כיוונים?
ת: אנו פועלים בעיקר במתכות. קיים תחום הפלסטיקה ההנדסית שהוא תחום שגדל אך חלקו בסך המכירות של סקופ אינו משמעותי. מדובר במוצרים משלימים לסל שסקופ מציעה. אין לנו כוונה להתרחב למוצרים שאינם מתכתיים מעבר למוצרים משלימים כאמור

ש: חוזה משמעותי עם התעשייה האווירית מסתיים בקרוב האם בכוונת החברה לממש את האופציה באותם התנאים?
ת: זה לא תלוי בחברה אלה בתעשייה אווירית, שני הצדדים מעוניינים להמשיך ואין זה משנה אם זה ייעשה בדרך של מימוש אופציה על ידם או בדרך אחרת.

ש: כפי הנראה, המתחרה העיקרית שלכם בארץ היא קמן, אשר רוכשת חברות בתחום ונוגסת בנתחי השוק. כיצד אתם בסקופ מתכוננים לתחרות? בנוסף, מהו לדעתכם פוטנציאל ההתרחבות בארץ?
ת: אנו לא מתחרים בקמן, אנו ממשיכים ועוסקים בתחומים שלנו מול הלקוחות וכל הזמן מתרחבים לתחומים נוספים. קמן רכשה מספר חברות מתחרות במספר תחומים בהם אנו פועלים, שהיו מתחרות שלנו לפני שנרכשו על ידי קמן וממשיכות להתחרות באותו האופן תחת המטרייה של קמן. השוק לא השתנה וכמו שהצלחנו בעבר אנו שואפים להמשיך ולהצליח.

ש: בעבר, דובר על הנפקה בחו”ל. שילה אף הוסיף בראיון שפורסם בדה מרקר, כי על מנת לעניין חברות בחו”ל, תצטרכו להגיע למכירות של 400-500 מיליון דולר בשנה. האם אתם בוחנים גיוס של הקבוצה כולה, אולי רק הפעילות בחו”ל או אחת מחברות הבת?
ת: כל השנים הכנו כסף לגידול העתידי וצורות הגיוס היו מגוונות - גייסנו מבנקים, גייסנו ממוסדיים אג”ח והון כמו מפימי והנפקות נוספות, ואנו ממשיכים בכך ובוחנים כל הזמן את הצרכים מול אפשרויות הגיוס.

ש: שקיפות החברה לשוק ההון בשנים האחרונות השתפרה במקביל לצמיחתה של החברה. מה החשיבות שאתם, בסקופ, נותנים לקשר זה? האם מתוכננים גיוסי הון או חוב מיוחדים נוספים בקרוב?
ת: מיום שסקופ הפכה ציבורית תמיד פעלנו ב 100% -שקיפות מול שוק ההון. מה שהשתנה הוא העניין שהשוק מגלה בסקופ. התגברות העניין והפיכת החברה למדוברת ומוכרת יותר בשווקים תורמת לתחושת השקיפות שתמיד הייתה ב 100% ולא תשתנה

ש: כיצד משפיע המעבר לתקני IFRS על רווחיות החברה?
ת: כפי שמשתקף מדוחות החברה ההשפעה אינה רבה

ש: היכן אתם רואים את החברה בעוד כ- 3 שנים?
ת: כפי שהצהרנו אנו מרחיבים את היקפי הפעילות הבינלאומית של החברה תוך כדי צמיחה אורגנית מהירה בשוק המקומי. המטרה היא להגיע ל 50% מכירות בשוק המקומי (תוך הגדלתו על ידי כניסה לתחומים חדשים) ו- 50% בשווקים בינלאומיים בייצוא מישראל ובחברות הבנות. אנו מקווים להגיע למכירות גבוהות יותר וכמה שיותר מהר.

ש: כמו בכל תהליך של צמיחה מואצת, קיימות סכנות לא מעטות. איזה סכנות החברה רואה בפניה בראייה לשנים הקרובות, ומה עושה החברה על מנת להתמודד עם איומים אלו?
ת: הכוח של החברה ויכולתה להתמודד עם הסכנות נובעים מהשילוב של 60,000 מוצרים שונים מ 500 ספקים מובילים עם 4,000 לקוחות מובילים בארץ ועוד 6,000 בחו”ל כאשר אין תלות באף ספק, לקוח, או תחום פעילות. האיזונים בין מיקומים גיאוגרפיים, שווקים ותחומי פעילות רבים, לקוחות וספקים מגוונים הם כלי ההתמודדות. כלי זה מגובה בניסיון רב שנים וקשרים, תכנון קפדני וידע שוק נרחב והכל כדי למזער את סיכוני השוק.

ש: בראיון קודם עם מנכ”ל ביומדיקס - רן נוסבאום, אמר רן כי לדעתו החברה נסחרת בחסר. שווי השוק של סקופ כיום הוא כ- 1.25 מיליארד שקל, מה דעתכם על מחיר המניה?
ת: אני יכול רק לומר שהבעלים הראשי וקרן פימי רואים את סקופ בערכים שונים לגמרי
מפת אתר
developed by Smart  designed by odedLAB
כל הזכויות שמורות לספונסר © 2016
  •  אין בסקירה זו משום המלצה לקנות את הנייר או למוכרו והעושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד.
  •  אין לשכפל, להעתיק, לתרגם, לצלם, להקליט או להעביר בכל צורה שהיא כל חלק מן החומר אלא באישור מפורש בכתב מן המחבר.
  •  האתר מתאים לצפיה ברזולוציה 1024x768
  •  נתונים בורסאיים מסופקים ע"י גלובס