כתבות נוספות
קרדיט: depositphotos / MichaelVi
ענקית השבבים TSMC ניפצה את התחזיות הודות ל-AI, אז למה המניה צונחת?... המשך     

מתארחים בספונסר
אאורה השקעות / בועז משעולי ואיתי קופל
במסגרת הפינה ”מתארחים בספונסר” - בתאריך ה- 08.05.07 התארחו נציגי חברת ”אאורה השקעות” בפורום בפורטל הפיננסי ”ספונסר”.

בועז משעולי - מייסד החברה (1993) ומנכ”ל אאורה השקעות עד שנת 2000, ומשנת 2005. יזם, מחלוצי תעשיית ההי-טק הישראלית וממייסדי קומברס - שימש כמנכ”ל ויו”ר משותף קומברס בין שנים 1982-1989, ממקימי חברות היי-טק רבות נוספות ביניהן DSP, פאנדטק, ורסמד, סקייליין ואחרות. פעיל בשוק ההון בארץ ובחו”ל משנות השמונים. פעל כיו”ר של מספר חברות פרטיות וציבוריות, בארץ ובחו”ל, כיו”ר ארגון פילנתרופי בתחום הבריאות, וכחבר בהנהלת ארגון החברות הציבוריות.

איתי קופל - סמנכ”ל הכספים. רואה חשבון. שימש כסמנכ”ל כספים במספר חברות ביניהן: חברות זיכון, Alllo Telecom, ולוקיישנט. שימש כעוזר חשב באי.די.בי. וכרואה חשבון במשרד ברייטמן (קבוצת דלויט טוש).
במסגרת הפינה ”מתארחים בספונסר” - בתאריך ה- 08.05.07 התארחו נציגי חברת ”אאורה השקעות” בפורום בפורטל הפיננסי ”ספונסר”.

בועז משעולי - מייסד החברה (1993) ומנכ”ל אאורה השקעות עד שנת 2000, ומשנת 2005. יזם, מחלוצי תעשיית ההי-טק הישראלית וממייסדי קומברס - שימש כמנכ”ל ויו”ר משותף קומברס בין שנים 1982-1989, ממקימי חברות היי-טק רבות נוספות ביניהן DSP, פאנדטק, ורסמד, סקייליין ואחרות. פעיל בשוק ההון בארץ ובחו”ל משנות השמונים. פעל כיו”ר של מספר חברות פרטיות וציבוריות, בארץ ובחו”ל, כיו”ר ארגון פילנתרופי בתחום הבריאות, וכחבר בהנהלת ארגון החברות הציבוריות.

איתי קופל - סמנכ”ל הכספים. רואה חשבון. שימש כסמנכ”ל כספים במספר חברות ביניהן: חברות זיכון, Alllo Telecom, ולוקיישנט. שימש כעוזר חשב באי.די.בי. וכרואה חשבון במשרד ברייטמן (קבוצת דלויט טוש(.

להלן סיכום המפגש

ש. מניית חברת אאורה, עלתה כ- 120% מתחילת השנה. אם להיות מדויק, אז רוב המהלך הוא החל מאמצע חודש פברואר ועד סוף אפריל, פרק זמן של כחודשיים וחצי. זהו מהלך עליות מדהים בכל קנה מידה. מה לדעתכם השתנה בתקופת הזמן הזו, שגרם לערך החברה לצוף (בעיני המשקיעים כמובן)? האם לדעתכם עליה שכזו היא איננה מהירה מדי? ואולי מקדימה במקצת את השווי האמיתי של החברה?

ת. החברה עלתה בפי 8 בשנתיים האחרונות. עלייה זאת נובעת מקצב צמיחה מהיר של החברה. החברה מעורבת כיום בפעילות נדל”ן איכותית, עם שותפים איכותיים בארץ ובחו”ל, בהיקף השקעות צפוי של מעל לביליון דולר שנבנתה בתוך כשנה וחצי. החברה ממשיכה להתפתח בקצב מהיר וקשה לקהל המשקיעים שלא להבחין בקצב צמיחה זה.
אתם בעצם שואלים אותנו האם פעילות של בניית דירות בקצב של 2000-3000 דירות בשנה במזרח אירופה, 300 מיליון יורו השקעה במרכזי מסחר בשנים הקרובות ברומניה, השקעה בשנים הקרובות בבניית 500,000 מ”ר משרדים, השקעות במשרדים, דיור, ומרכזי קניות בקזחסטאן, בנייה בקצב של מעל ל-1000 יחידות דיור בישראל, פעילות בישראל בתחום הרחבת המושבים עם מאות יחידות דיור בשנה, וכו’, תצליח? האם פעילות כזו תסתיים ברווח ממוצע של 20-30% - דהיינו רווח של מאות מיליוני דולרים? האם לא יהיו כישלונות? עיכובים? הפתעות לרעה או לטובה?
לצערנו ובטח גם לצערכם, גם אנחנו לא באמת יודעים את התשובה לשאלה זו. כל תחזית בנושא תהיה לא אחראית. כמובן שאנחנו עושים כמיטב יכולתנו וניסיוננו להצליח, אך פעילות כמו שלנו מושפעת מהרבה גורמים. חלקם תלויים באיכות הניהול והייזום בחברה, וחלקם בגורמים כלכליים חיצוניים. הפעילות עדיין צעירה מדי וקשה לחזות מה יהיה היקף הנכסים/רווחיות/ושווי שנייצר בשנים הבאות. העבודה היא רבה וקשה ויחד עם זאת חברי הנהלת החברה נהנים יום יום מהיצירתיות הגבוהה, מהקצב המהיר של העשייה, ומהקצב של סגירת העסקאות עד כה.
עבורכם כמשקיעים, השאלה של שווי החברה היא השאלה העיקרית. על מנת לענות על השאלה יש צורך לנתח את שווי השוק והפעילות של החברה. חברות נדל”ן ניתנות לניתוח על פי שווי הנכסים שלהן, או, בשיטת המכפיל על הרווחיות שהן מייצרות. הייחודיות של אאורה והבסיס לניתוח של שוויה נמצאים לדעתנו בעיקר ביכולתה לייצר נדל”ן איכותי. כלומר אאורה היא מעין מפעל לנדל”ן. וכמו שמנתחים כל חברה תעשייתית, אין לדעתנו כל הגיון לבחון את שווי חברה כאאורה על פי שווי נכסיה או על פי ההון העצמי שלה, אלא לחזות מה יהיה הרווח השנתי בעוד שנה, שנתיים, שלש או יותר, ולהוון להיום את השווי לפי שימוש במכפיל סביר. זהו תרגיל שכל משקיע יכול לבצע לעצמו ולקבל ניתוח כלכלי איכותי של שווי החברה ביחס לשווי השוק שלה.

ש. עד לשנת 2005, היתה אאורה חברת השקעות והחזקות. מה גרם לשינוי החזון והאסטרטגיה העסקית של החברה?

ת. מספר גורמים חברו יחד לגיבוש האסטרטגיה של החברה וכניסתה לפעילות בנדל”ן:
בראש וראשונה נוצר ביקוש גדול לנדל”ן מניב איכותי. אם פעם נדל”ן כזה היה נרכש לפי תשואה שנתית של 12%-13%, היום נדל”ן מניב איכותי נרכש לפי תשואה שנתית של 6%-8%. כסף רב שזורם לשוק על ידי קרנות ריט, קרנות השקעה וגופים פיננסיים אחרים, יוצר ביקושים הגורמים לעתים לפער של 100% בין עלות הבנייה לשווי הנכס עם השלמתו.
שוק ההון בארץ ובחו”ל למד להעריך את הפוטנציאל העצום של תחום הנדל”ן. לחברות בתחום, נוצר מקור רב עוצמה למימון צמיחה ופיתוח לטובת כל הצדדים המעורבים. לחברת אאורה יש יכולת שהפכה למצרך מאד מבוקש: היכולת לייצר נדלן איכותי. אאורה איננה גורם פיננסי שהחליט לרכוש נכסים. אאורה בראשות יוסף צליח הינה גוף היודע איך לייצר נדלן איכותי, בקצב מהיר ותוך השגת תמיכה ושיתוף עם גופים איכותיים כדוגמת GTC.

ש. מהו הערך המוסף, אותו מביא לדעתכם יוסף צליח לחברה?

ת. יוסף צליח מוביל את הפעילות המקצועית בתחום החברה. ניהולו מקנה לחברה את היכולת הגבוהה לייצר נדל”ן איכותי מניב. בהנהגתו החברה מבצעת בממוצע עסקת נדל”ן בשבוע וכל זה למרות שההכנות והשיקולים בכניסה להשקעה כלשהי לוקחים חודשים, ולמרות שהרבה יותר עסקאות נידחות לאחר בדיקה וניתוח מעמיקים. כמי שמוכר ביכולתו המקצועית הגבוהה, צליח גורם לכך שחברות רבות, בשלות וגדולות כ-GTC מעוניינות בשיתוף פעולה עם אאורה. יוסף צליח, יזם נדל”ן ותיק ומוערך מעל 30 שנה ניסיון בייזום, בנייה, פיתוח והשקעות בתחומי הנדל”ן, בחו”ל ובישראל. פעל בין השאר כשותפו של חיים כצמן- כיום יו”ר גזית גלוב, בפרויקטים בישראל ובחו”ל, ושימש כדירקטור בגזית. פעיל בשיתוף עם גורמים שונים בתחומי הבנייה בפרויקטים ברחבי העולם. בין הפרויקטים בישראל אותם בנה: בית קרדן, בית גזית, בית דרום אפריקה,מגדלי דירות, בנייני משרדים ק. מטלון, בית דיור מוגן ר”ג, בנייני מגורים רבים בת”א, בניין משרדים בשילת ועוד. יוסף צליח היה מעורב בפרויקטים רבים בחו”ל. בין הפרויקטים שבנה בחו”ל נכלל פרויקט מגורים יוקרתי במיאמי בהיקף של כ-300 מיליון דולר שבוצע עם ליהמן ברדרס.

ש. כיום פועלת אאורה בישראל, רומניה והונגריה. האם יש בכוונתכם להכניס פעילות במדינות נוספות? אם כן, אילו מדינות ומדוע דווקא שם?

ת. הודענו השבוע על כניסה לקזחסטאן. אנו בוחנים כל הזמן מדינות שונות כיעד להשקעה. אנחנו מחפשים מדינות שבהן קיים ביקוש ער לנדל”ן ועקב כך קיים פער גדול בין עלות הבנייה, לשווי הנכס כשהוא בנוי.

ש. האם אתם חושבים על גיוס הון לחברת הבת הנ”ל? החברה איתה אתם פועלים ברומניה בשת”פ עם GTC.

ת. אנחנו בודקים כל הזמן אפשרויות לגיוסי הון. בשיטות שונות לרבות הנפקה של חברת הבת ’אאורה אירופה’ (Aura Europe SA) באירופה, והנפקה נפרדת בישראל של חברת הבת ’אאורה יזום נדל”ן ישראל’, ושל חברת ’נופי בראשית’. המחשבה שלנו היא לבנות צוות ניהול נפרד לפעילות בישראל ובאירופה כך שכל חברת בת תוכל לצמוח בקצב שלה ללא תלות או עיכוב בגלל חברה אחות.

ש. ברומניה אתם פועלים בתחום הנדל”ן המניב, עם GTC בתחום המרכזים המסחריים. היכן אתם רואים את שווי פעילות זו בעוד כשנה?

ת. לא פשוט לנתח שווי של פרויקט רב שנתי, להקמת מרכזי מסחר. אנו נשתמש במספרים הבאים רק לצורך הדגמת הניתוח, אולם כל משקיע חייב לבחון ולבחור את הפרמטרים שבהם הוא ישתמש. ניתן ללמוד הרבה מהדוחות השנתיים של חברת GTC ושל אאורה. דוח זה מלמד כי אנו מצפים עוד ב-2007 להשלמת בניית 3 מרכזי קניות בשטח של כ-33 אלפי מ”ר ובעלות השקעה כוללת של כ- 46 מיליון יורו. שטח ברומניה מיועד להשכרה במחיר ממוצע צפוי (לפי דוחות GTC) של כ- 20 יורו למטר ולפיכך אם אכן תוכנית זו תתגשם, ובהנחה ששווי הנכס יקבע לפי תשואה שנתית של כ-8%, לנכסים אלו ייווצר שווי של כ- 90 מיליון יורו. חלקה של אאורה בפרויקט הינו 50% ולכן ייווצר לאאורה רווח של כ- 20 מיליון יורו לפני מס אם אכן יפתחו המרכזים כמתוכנן ודמי השכירות הממוצעים יענו על הציפיות. אנו רוצים להדגיש שמדובר על דרך לנתח את השווי וכי כל זה יקרה אם לא יהיו כל תקלות עיכובים, שינויים במחירי השוק, וכו’, דבר שאין ביכולתנו לחזות. אבל שוב, רק לצורך ההסבר, אם נקים כל שנה 3 מרכזים חדשים (אנחנו מקוים, אך אין לנו ודאות שזה יקרה, שנפעל בקצב גבוה יותר) לפי הפרמטרים לעיל, הרי יש כאן פעילות עם רווח שנתי של כ-20 מיליון יורו (המהווה את חלקה של אאורה בפרויקט). מהו המכפיל על הרווח שיש לקחת על מנת לקבל את השווי הכלכלי של פעילות זו? זה תלוי ברמת הסיכון, בקצב הצמיחה, במצב שוק ההון, בריבית הבנקאית ובעוד הרבה גורמים אחרים. אנחנו לא יכולים לקבוע עבור כל אחד מכם מה יהיה המכפיל הנכון להשתמש בו. אבל דוגמת הניתוח לעיל הינה דרך שכל משקיע יכול לבצע בעצמו מעת לעת על מנת לנתח פעילות זו. וזו אינה הדרך היחידה. דרך אחרת לנתח פעילות זו היא להסתכל על פעילות השקעה של כ-300 מיליון יורו ב- 20-30 מרכזי מסחר. מה יהיה השווי הנכסי של מרכזים אלו לאחר פתיחתם? ניתן לחשב זאת מתוך הערכת דמי השכירות שיתקבלו ביחס להשקעה, ומתוך הערכת שווי הנכס לפי התשואה השנתית שהוא מניב. האם כל מרכזי המסחר יצליחו? האם כולם יתנו תשואה של כ-100% על ההשקעה? לא לגמרי ברור וידוע בשלב זה. מה שברור הוא שבבא העת, נהיה חייבים (לפי ה- IFRS) לרשום את הרווח הנובע מפער זה מיד עם השלמת בניית כל מרכז.

ש. לגבי ההשקעה בנדל”ן המניב ברומניה, זו אחת ההשקעות הגדולות של החברה. כיצד אתם רואים את הנדל”ן המניב ברומניה לפרק הזמן העתידי? מבחינת תשואת הנכס? מבחינת אפשרות לביצוע אקזיטים?

ת. אנחנו פועלים ברומניה בשלושה תחומי נדל”ן: בנייה למגורים, בניית מרכזי מסחר ובניית שטחי משרדים. שני התחומים האחרונים הינם תחומי נדל”ן מניב. אנחנו מאמינים, כי הדרך הנכונה עבורנו הינה לנהל את הנכסים ולהשכיר אותם. כרגע כלכלת רומניה נראית מאד בריאה, עם מחירי שכירות גבוהים והמשך ביקושים וצמיחה. אולם בתכנון פעילות ארוכת טווח, יש לקחת בחשבון אפשרות של עליות וירידות במצב הכלכלי. שיקול כזה, משפיע למשל על אחוז השטח שמוקצה ל”עוגנים” במרכזי המסחר. עוגנים אלו משלמים שכ”ד נמוך יותר, אולם הם מתקשרים בחוזים ארוכים והם בד”כ עמידים יותר במשברים כלכליים.

ש. החברה פועלת לכניסה ל”מגה פרויקטים”, פרויקטים בהיקפים גדולים מאוד תוך הכנסת שותפים אסטרטגיים לפרויקטים אלו. מהו טווח הזמנים להבשלת פרויקטים מעין אלו (זנגוב, פלויישט, מילטר, אגר)?

ת. מרכזי הקניות שאנחנו בונים, מתוכננים להשלמה בתוך פחות משנה מהמועד שבו קיבלנו אישורי בנייה. חלק גדול מהבנייה מתבצע בהרכבה מוקדמת במפעלים שמתמחים בכך. אנחנו מצפים כי מהיום שבו שטח קרקע נרכש, ייקח כ- 18 חודש להשלים את הבנייה. יחד עם זאת צריך לזכור שאנחנו מדברים על פעילות שבקלות יכולה להתעכב בגלל גורמים רבים. מרכז הקניות בבוקרשט הנמצא בבעלות עם קבוצת גירון, הושלם בתוך שנה מיום כניסתנו לפרויקט. אנחנו מצפים שמרכזי הקניות בבוזאו, סוצ’אבה ופיאטרה ניימץ יושלמו עד סוף שנה זאת. בבנייה לדיור, ושטחי משרד, אנחנו מצפים בפרויקטים גדולים שהשליש הראשון יושלם בתוך 24 חודש מיום רכישת הקרקע, השליש השני בתוך 30 חודש, והשאר בתוך 36 חודש מיום רכישת הקרקע.

ש. הכנסת פעילות נוספת לחברה כיום, פועלת אאורה בעיקר בתחום הנדל”ן המניב ובתחום הבנייה למגורים. האם אתם שוקלים הכנסת פעילויות נוספות לחברה? אם כן, מה הן?

ת. השבוע הודענו על כניסה לפעילות בניית והשכרת שטחי משרדים. להערכתנו מדובר על בניית בנייני משרדים בהיקף כולל של 500,000 מ”ר שתימשך על פני מספר שנים. החברה בודקת אפשרות לצרף שותף לפעילות זאת, כפי שפעלנו בתחום מרכזי הקניות ברומניה, עם צירופה של חברת GTC.

ש. אתם פועלים רבות בתחום הבניה למגורים בישראל. איזה יתרון יש לאאורה אל מול פעילות שחקניות גדולות יותר בתחום, כגון ”אפריקה ישראל”, ”אזורים” וכו’?

ת. בתחום פעילות המגורים בישראל אאורה מעורבת בלמעלה מ- 20 פרויקטים. פרויקטי הבנייה למגורים הינם בהיקפים שונים החל מפרויקטים בהיקף של כ- 10 יח”ד וכלה בפרויקטים בהיקף של כ- 240 יח”ד. תחומי הפעילות של החברה בייזום פרויקטים, ייזום הרחבות במושבים והמודל היזמי המיוחד לנו, מאפשרים לאאורה להיות פעילה על פני תחום רחב של פרויקטים, בהיקפים שונים של יחידות דיור ובפריסה ארצית, וכל זאת באמצעות מטה מצומצם.
אאורה יזום נדל”ן ישראל פיתחה מודל השקעות ייחודי המשלב את יתרונות יכולותיה היזמיות של החברה, יכולותיה לזהות ולאתר עסקאות נדל”ן איכותיות יכולותיה לעבוד עם שותפים וגיוס מימון בשוק ההון. המודל היזמי המיוחד לנו משלב בין עולם הגישור המימוני (מזנין) ליזמות נדל”ן. לפי מודל זה, לאחר שהחברה מזהה פרויקט איכותי ושותף פוטנציאלי לביצועו, החברה משקיעה בדרך של העמדת ערבות בנקאית לפרויקט. ההון הנדרש מהחברה להפקדה לצורך יצירת ערבות זו הינו כ- 50% מהיקף הערבות. לפי מודל זה, על ההון המופקד מובטח על ידי ערבות אישית של השותף רווח מינימאלי שנתי בשיעור של 25%, ללא קשר להצלחת הפרויקט. במידה והפרויקט מצליח, מובטח לחברה רווח של כ- 33% מרווחי הפרויקט, דבר המייצג רווח משמעותי נוסף. נכון להיום החברה השקיעה לפי מודל כ-60 מיליוני ש”ח זה בכ- 16 פרויקטים בהיקף של כ- 800 יח”ד ובהיקף השקעה כולל של (כולל ליווי בנקאי) כ- 730 מיליון ש”ח. כל זאת במהלך השנה האחרונה בלבד. החברה כבר סיימה בהצלחה שני פרויקטים במודל זה .
זוהי שיטת פעולה השונה מזו הנהוגה על ידי חברות בנייה שונות. אאורה תורמת לפרויקט את היזום, הידע והיכולות המקצועיות שלה, אך מקטינה את הסיכונים שלה על ידי בניית פיזור רב של פרויקטים ושותפים, ביצוע ליווי מקצועי לפרויקטים ברמה גבוהה, וקבלת בטחונות נוספים מהשותף המבצע.

ש. בחרתם לבצע פרויקטים רבים עם יזמים שונים, חלקם מוכרים יותר וחלקם פחות, לציבור המשקיעים. מדוע בחרתם במספר רב של שותפים והקמת חברות בת רבות? האם הפעילויות האלו יתאחדו בעתיד (לחיסכון בעלויות)?

ת. פעילות עם מספר רב של שותפים מאפשרת צמיחה מהירה עם פיזור והקטנת הסיכונים. בחירת שותפים איכותיים חוסכת לחברה זמן של שנים הנדרש לצורך הקמת מערכי ביצוע שונים. על ידי שימוש במערכים הקיימים כבר אצל השותפים בפרויקטים השונים, החברה יכולה להתמקד בצד הייזומי-תכנוני-ניהולי, ולפתח את פעילותה קצב מהיר. כך למשל נעזרת החברה במערך הגדול שקיים ל GTC ברומניה, או במערכות שיווק ובניית דירות שקיימות אצל קבלנים-שותפים בישראל.

ש. כיום החברה ממונפת באופן יחסי (פי 4.5 מההון העצמי). מהו לדעתכם המינוף הראוי לחברה מהסוג שלכם, על מנת לא לעבור את רמת הסיכון המקסימאלית להבנתכם. בנוסף, עם המעבר לתקני IFRS, כיצד לדעתכם תראה שורת ההון העצמי במאזן החברה?

ת. ההון העצמי של החברה נכון להיום עומד על כ- 60 מיליון ש”ח. וחוב החברה לאחר הרחבות סדרות האג”ח בשנת 2007 עומד על כ- 230 מיליון ש”ח מתוכם החברה הנפיקה אגרות חוב להמרה בהיקף של כ- 75 מיליון ש”ח אגרות החוב להמרה נמצאות כבר בכסף (מהווה גידול צפוי להון והקטנת החוב בהתאם) , כמו כן החברה הנפיקה אופציות בהיקף של כ- 18 מיליון ש”ח למימוש בשער של 5 ש”ח למניה, האופציות גם הן נמצאות בכסף. בנוסף לנתונים לעיל, החברה מצפה כי רווחים במידה ויהיו, יגדילו את ההון העצמי. החברה החלה במהלך 2007 בהפעלת מרכז הקניות בבוקרשט ולכן לפי תקני ה-IFRS היא תרשום רווח בגין עליית ערכו. החברה מתכננת להפעיל 3 מרכזי קניות עד סוף השנה כחלק מהפרויקט עם GTC. יש לציין גם את מכירת המגרש בבאר יעקב שבגין המכירות עד כה, החברה צפויה לרשום רווח של כ- 7.5 מיליון ש”ח.

ש. מה תכנית החברה לשנת 2007?

ת. להגיע להתחלה של פרויקטים בתחום הדיור בהיקף 3,000 יח”ד באירופה. זהו קצב שנתי מספק מאד מבחינתנו. להגיע לקצב הולך וגדל של רכישת אתרים למרכזי קניות ברומניה לרשת גלריה עם GTC. השנה אנו מקוים להשלים 3 מרכזי קניות, אך קצב ההשלמה בשנה הבאה ייגזר ממספר המגרשים שנרכוש השנה. במהלך השנה האחרונה נכנסנו לבנייה של כ-2,000 יחידות דיור בישראל (ביחד עם הפעילות של נופי בראשית). גם זה הינו קצב בנייה מספק מבחינתנו לשלב זה. התחלנו פעילות של בניית שטחי משרד בשלב ראשון ברומניה וכבר ביצענו (בימים האחרונים) רכישה של שטח ברומניה לבניין המשרדים הראשון. התחלנו פעילות בקזחסטאן ויתכן שעד סוף השנה נתחיל פעילות במדינה נוספת.

ש. מהי שדרת הניהול בחברה? האם יש ביכולתה להמשיך להתרחב תוך שמירת המיקוד על העסקאות הנ”ל?

ת. שדרת הניהול כוללת מטה מצומצם וממוקד. כגישה ניהולית, אנו מעדיפים לשמור על רמה נמוכה של ’הוצאות קבועות’, ולהעביר עלויות רבות ל- ’הוצאות משתנות’ בפרויקטים השונים. יחד עם זאת, כפי שכבר ענינו, החברה מתכננת לבנות את הפעילות באירופה ובישראל תחת חברות עצמאיות עם שדרת ניהול נפרדת לכל אחת.

ש. שווי החברה במפגש עם מנכ”ל ביומדיקס - רן נוסבאום, אמר רן כי לדעתו חברת ביומדיקס נסחרת בחסר וכי הוא מאמין בכניסת החברה למדדים המובילים. האם אתם חושבים כי חברת ”אאורה” נסחרת כיום בחסר? מה השווי שאתם מאמינים כי החברה צריכה להיות בו?

ת. קשה לנו להתייחס לשאלה זו. אנו מאמינים שכל משקיע צריך לעשות בעצמו או בעזרת יועצים מקצועיים את הניתוח של שווי החברה. אנו מנסים לספק את מירב הנתונים על מנת שכל איש מקצוע יוכל לבצע ניתוח כזה. התחושה שלנו היא, שככל שמי שמבצע את הניתוח יהיה יותר בקי בפרטים, כך תוצאות הניתוח יחמיאו יותר לאאורה.

ש. היכן אתם רואים את החברה בעוד כשלוש שנים?

ת. אנו מקוים שאאורה תוכיח מצוינות בתחום יזום הנדל”ן בארץ ובחו”ל, תוך הפגנת יצירתיות ויזמות עסקית, ניצול חיובי של שוק ההון לבניית החברה, ובניית קבוצת ניהול חזקה, מקצועית ויסודית. תכונות אלו יסייעו לאאורה להפוך לחברה הנמצאת בתהליך צמיחה מהיר, לא רק היום אלא במשך השלש שנים הבאות ובשנים שלאחר מכן.

ש. לאור כל הנ”ל, נראה כי עתידה של ”אאורה” חיובי. אילו דברים יכולים לדעתכם, להפריע לאאורה בהגשמת החזון שלה? כיצד תשפיע, להערכתכם, מצב בו עלויות גיוס ההון מתייקרות?

ת. מספר גורמים חייבים להתקיים בו זמנית, על מנת שחברה כאאורה תצליח. בראש וראשונה יש צורך בכושר ניהול מקצועי וצוות ניהול שיצליח לצמוח ולשמור על איכות גבוהה עם צמיחת היקפי הפעילות של החברה. זוהי פעילות שכדי להצליח בה יש לנוע מהר מאוד ומדויק מאוד. לא פשוט להיערך לתנועה מהירה ויחד עם זאת לשמור על איכות מקצועית. יש צורך בצוות ניהול מנוסה מאד על מנת להצליח בפעילות כזו.
במקביל על החברה להצטיין בשני תחומים מקצועיים בו זמנית: תחום הנדל”ן והתחום הפיננסי. יש צורך בידע מקצועי בתחומי הנדל”ן שיאפשר לחברה ”לייצר” נדל”ן באופן יעיל, מהיר ואיכותי, ולהתחרות בהצלחה בשוק שבו היא פועלת. במקביל החברה חייבת ”לנצל” את שוק ההון ואת מקורות המימון השונים, בארץ ובעולם, על מנת לממן את צמיחתה המהירה. סוגי מקורות המימון העומדים לרשות חברה כאאורה הם רבים ומגוונים ואין כל ספק ששינויים בעלויות המימון, או התייקרות בעלויות גיוס הון ישפיעו על ביצועי החברה.
מפת אתר
developed by Smart  designed by odedLAB
כל הזכויות שמורות לספונסר © 2016
  •  אין בסקירה זו משום המלצה לקנות את הנייר או למוכרו והעושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד.
  •  אין לשכפל, להעתיק, לתרגם, לצלם, להקליט או להעביר בכל צורה שהיא כל חלק מן החומר אלא באישור מפורש בכתב מן המחבר.
  •  האתר מתאים לצפיה ברזולוציה 1024x768
  •  נתונים בורסאיים מסופקים ע"י גלובס