חברת דלק רכב בע"מ פועלת באמצעות תאגידים אשר בבעלותה ביבוא של כלי ורכב וחלקי חילוף. החברה מייבאת את דגמי מאזדה ופורד בישראל. בשנת 2011 רכשה את החברה את קמור מוטורס יבואנית רכבי BMW בישראל. בעל השליטה בחברה הינו גיל אגמון מי שהיה מנכ"ל החברה והיום יו"ר הדירקטוריון הוא מחזיק כ 37.47% ממניות החברה, בעלת שליטה נוספת הינה דלק קבוצה אשר בשליטת איש העסקים יצחק תשובה. החברה נסחרת במדד ת”א 90 לפי שווי שוק של 2.83 מיליארד ₪.

 

ניתוח טכני

 

טכנית, ניתן לראות בגרף היומי המצורף לסקירה את החולשה אשר קיימת במניה בחודש וחצי האחרונים, המניה אבדה גובה מאזור של 3500 נקודות לאזור של 3030/50 בהן נסחרת נכון לכתיבת שורות אלה. הסיבות לחולשה רבות ועיקרה, איבוד הדומיננטיות של המותג מזדה אשר במשך שנים הוביל בדומיננטיות את שוק הרכב בישראל ונכון לשנת 2016, שנת שיא למסירות כלי רכב נמצאת רק במקום השישי מבחינת היבואנים הגדולים עם מסירות של 22 אלף כלי רכב בלבד.

 

יחד עם זאת המניה עדיין פרת דיבידנדים חזקה מאוד ורק לפני מספר ימים נכנס תשלום של דיב בגובה של 125 אגורות למניה כ 3.8%. החברה ידועה בחלוקת הדיב הנדיבה שלה ורק על שנת 2016 תשואת הדיב עומדת על כ 11.3% נכון לרמות המחיר הנוכחית, גם לפי הירידה האחרונה תשואת הדיב עומדת בטווח מאוד אטרקטיבי של 8-9 אחוזים.

 

הירידות האחרונות במניות החברה למרות צפי קר מהשוק מביאות להזדמנות, החברה אשר מייצרת תזרים עקבי לבעלי המניות במשך שנים ארוכות, ביחד עם הגעה לרמות טכניות נוחות על הגרף יכול להביא הזדמנות להמשך השנה.

 

אזור תמיכה טכנית קיימת סביב 2980/3000 נקודות ומעט מתחת לכך רמה של 2900 נקודות אשר החזיקה את המניה פעמים בדיוק בתקופה הזאת בשנה שעברה.

 

דלק רכב – גרף יומי

 

 

לסוחרים שבין הקוראים אני מציע לתת למניה להמשיך ולרדת ורק לאחר תמיכה ברורה ומעבר למבנה עולה שיכול לקחת מספר שבועות יביא לכניסה נוחה, משקיעי הערך אשר מחפשים תזרים יכול לדגום את המניה ברמות האלה כחלק מאסטרטגיית כניסה ברורה וסדורה.

 

בהצלחה לסוחרים.

 

 

 

*** מובהר ומודגש כי האמור בסקירה זו אינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. בפרסום המידע בסקירה זו אין משום המלצה או חוות דעת בקשר לביצוע כל עסקה או השקעה בניירות ערך, לרבות רכישה ו/או מכירה של ניירות ערך. יודגש כי לגבי כל מידע מכל סוג המופיע בסקירה – על כל אדם לבצע בדיקה ואימות נוספים, תוך התחשבות בנתונים ובצרכים המיוחדים שלו. יצוין כי במידע עלולות ליפול טעויות וכן עשויים לחול לגביו שינויי שוק ו/או שינויים אחרים, וכי אף עלולות להתגלות סטיות משמעותיות בין התחזיות והניתוחים המופיעים למצב בפועל. אשר על כן, קבלת החלטה כלשהי על סמך נתון, דעה, חוות דעת, תחזית או ניתוח המופיע במסגרת הסקירה - הינו על אחריות הקורא בלבד.

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש

  • 9
    רכב מצוין

    מבחינת אמינות. יש לו 2 בעיות 1. תדמית של רכב של פנסיונרים 2. זה רכב פשוט, אין חומרים ועיצוב איכותי. אבל אם אתם מרוצים מהעיצוב והחומרים קנו...
    למעבר להודעה בפורום לחץ כאן

    • ברקברק
    • 23/04/2017 17:35
  • 8
    היי. אני מבינה שיש שלך ידע

    בתחום. אנו רוצים לרכוש את הסוזוקי קרוס אובר 1.4 טורבו. מה דעתך על המכונית מבחינה טכנית ואמינות? תודה.
    למעבר להודעה בפורום לחץ כאן

    • anat1912
    • 23/04/2017 17:30
  • 7
    ניסן ורנו הם שותפות

    רנו לא קנתה את ניסן, אם כבר רנו מכרו חלק רציני במניות ניסן, רנו וניסן היו שותפות שכל חברה מחזיקה מניות של החברה השניה, אבל לאורך השנים רנו קנו יותר ויותר מניות של ניסן, וניסן לא אהבה את זה והכריחה את רנו למכור חלק גדול של המניות שלהם.
    למעבר להודעה בפורום לחץ כאן

    • ברקברק
    • 23/04/2017 16:38
  • 6
    הוא לא גיפון משפחתי

    הCX3 מבוסס על מזדה 2 ומתחרה בניסן גוק וסוזוקי ויטארה, הוא מתאים לזוג בלי ילדים, משפחה צריכה CX5 וזה בדיוק הבעיה שלהם, הדגמים שלהם עולים 20 אלף יותר מהמתחרים שמוכרים הרבה.
    למעבר להודעה בפורום לחץ כאן

    • ברקברק
    • 23/04/2017 16:34
  • 3
    תלוי

    לכאורה לקרסו יש מותגי רכב הרבה פחות טובים ומצליחים מדלק רכב, אבל קרסו יודעים את זה, והם לא מנסים לקחת את השמנת אלא למכור לחם לעניים, קרסו מראש מוכרים רכבים במחירים נמוכים, בעיקר לציי רכב, הרבה מהם ל0 קילומטר, ואני מניח שהם ימשיכו במגמה, זה טוב לשורת המכירות, קרסו ימשיכו למכור הרבה כמויות במחירים זולים, אבל אין הרבה רווח בצורת הפעילות שלהם, לפחות כל רכב שמוכרים ולא משנה בכמה, צריך אחר המכירה טיפולים וחלפים כאילו היה רכב יקר.
    למעבר להודעה בפורום לחץ כאן

    • ברקברק
    • 23/04/2017 16:12
  • 1
    לא

    לדלק רכב אין היום דגמים שהציבור אוהב. הציבור בישראל מאד רגיש למחיר, ולמשל אין היום לחברה גיפון משפחתי במחיר 140 אלף אלא רק 20 אלף יותר שיתחרה בקיה ספורטאז, כל המתחרים מציגים כזה אחד אבל למזדה ופורד אין. אין לחברה גיפון קטן ב120 אלף, רק ב20 אלף יותר. אין לחברה גיפ 7 מושבים זול. וחלק גדול מהדגמים כבר מיושן כמו הפורד פוקוס, פיאסטה או מזדה 3. גם לא יהיו כאלו בעתיד הקרוב, מזדה נהיית יותר יקרה ויוקרתית היא מנסה להתחרות בב.מ.וו וגם מצליחה, אבל לישראלזה לא מתאים.
    למעבר להודעה בפורום לחץ כאן

    • ברקברק
    • 23/04/2017 15:55