אל על - חברת התעופה הגדולה בישראל. החברה מפעילה טיסות לאירופה, אסיה, אפריקה וצפון אמריקה. לחברה צי של 40 מטוסים (25 מהם בבעלותה) ועוד 6 שנמצאים בהזמנה מחברת בואינג האמריקנית. עד לשנת 2003 החברה הייתה בבעלות המדינה אך ביוני 2003 הונפקה לראשונה לציבור בבורסה בת"א. כיום החברה נסחרת במדד ת"א 100 בשווי שוק של 1.43 מיליארד ₪ וזה לאחר שעלתה 340% בשנת 2015. בעלי העניין העיקריים בחברה הם חברת כנפיים בבעלות משפחת בורוביץ, ופנחס גינצבורג.

 

מניות החברה הפכו ללהיט של שוק ההון המקומי, מקריסת מחיר הנפט ברבעון האחרון של שנת 2014, המניה נסחרה ברמות שפל סביב 40 אגורות ומשם יצאה למהלך עולה נדיר מאוד עד לרמות השיא שנקבעו בשבוע שעבר סביב 350 אגורות למניה

 

ניתוח טכני

 

בשבוע שעבר לאחר גל עליות שערים חד מאוד, ירדה המניה בחדות בליווי מחזור מסחר חריג מאוד, מחזור המסחר פחות מעניין שכן סוחרי יומיים ופעילי השוק סוחרים בנייר כבר תקופה ארוכה על בסיס מסחר בתדירות גבוהה, אולם תצורת הנר והירידה החדה היא שהייתה צריכה להדאיג. לאחר אותו יום מסחר המשיכה המניה להתממש בימים רביעי וחמישי בצורה חדה מאוד, שברה קו מגמה עולה והמשיכה עד אזור התמיכה סביב 260 נקודות.

 

אציין שהירידה החדה של השבוע שעבר אינה מבשרת טובות למחזיקי המניה, מהלך יורד חד ודומיננטי לאחר גל עליות חזק בד"כ יבשר על סיום טרנד. בכל גל העליות מיולי האחרון לא ראינו ירידה חדה וכה דומיננטית על גרף המחירים. התמיכה סביב 257/60 נקודות שהחזיקה בטווח הקצר וטבעי שתכניס קונים לטובת תיקון עולה לאחר ירידה של קרוב ל 25%.

 

אתמול במהלך המסחר אזור של 300 נקודות התנגד והכניס מוכרים שניצלו את התיקון העולה להקטין חשיפה למניה ואו לפתוח פוזיציית שורט לטובת המשך מימוש. סביר מאוד להניח שבתקופה הקרובה נראה תנודתיות ערה במניה סביב הרמות האלה, התנגדות קרובה קיימת ברמה של 300/5 נקודות ומעל ברמה של 320. תמיכה חשובה סביב 260/57 נקודות, בין לבין "מלחמה" בין הקונים למוכרים כשהאזהרות על הגרף בעינן.

 

בהצלחה לסוחרים.

 

אל על – גרף יומי

אל על - גרף תקפותי

 

*** מובהר ומודגש כי האמור בסקירה זו אינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. בפרסום המידע בסקירה זו אין משום המלצה או חוות דעת בקשר לביצוע כל עסקה או השקעה בניירות ערך, לרבות רכישה ו/או מכירה של ניירות ערך. יודגש כי לגבי כל מידע מכל סוג המופיע בסקירה – על כל אדם לבצע בדיקה ואימות נוספים, תוך התחשבות בנתונים ובצרכים המיוחדים שלו. יצוין כי במידע עלולות ליפול טעויות וכן עשויים לחול לגביו שינויי שוק ו/או שינויים אחרים, וכי אף עלולות להתגלות סטיות משמעותיות בין התחזיות והניתוחים המופיעים למצב בפועל. אשר על כן, קבלת החלטה כלשהי על סמך נתון, דעה, חוות דעת, תחזית או ניתוח המופיע במסגרת הסקירה - הינו על אחריות הקורא בלבד.

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש

  • 10
    אני הייתי הולך על כיל

    אבל בגדול לא ממליץ להחזיק שום מניה עכשיו לתווך ארוך השוק מסוכן מציע לשבת על הגדר ולחכות להזדמנויות
    למעבר להודעה בפורום לחץ כאן

    • יונתן הקטן
    • 19/01/2016 11:14
  • 9
    מחיר הכרטיסים יורד

    אבל יש אופנה בעולם לטוס הרבה לכן תמשיך להרוויח יפה

    • מיקי
    • 19/01/2016 11:02
  • 8
    תכנסו טיפה למספרים ואז תבינו את ה

    הפוטנציאל... להערכתי 2016 צפויה להיות שנת שיא קצת חידוד 2015 צפויה להסתיים עם EBITDA של 300 מיליון $ (נתרגם לכם לש"ח שתבינו כ-1.1 מיליארד ש"ח). כאשר מחירי הדסל היו בשנת 2014 על 269 סנט לגלון. ב 1-9/2015 היה בממוצע 160 סנט לגלון נכון להיום הדסל עומד על 93 סנט... ככה שאני צופה ש2016 תהיה הרבה יותר משמעותית. אין באמור כל המלצה לקנייה ו/או מכירה של ניירות ערך!!!!!!!!
    למעבר להודעה בפורום לחץ כאן

    • Omerok
    • 19/01/2016 10:11
  • 4
    חברים נגמרה המסיבה באלעל

    השחקנים הגדולים ברובם יצאו המהלך כבר נעשה רוב הסיכויים שהיא תהיה ב200 מאשר ב400 אל תישארו לכבות שם את האור
    למעבר להודעה בפורום לחץ כאן

    • יונתן הקטן
    • 19/01/2016 09:26
  • 3
    די עם השטות של ניתוח טכני, מחיר נפט יורד=מניית אל על עולה.

    כל כך פשוט.

    • יש רא לי
    • 19/01/2016 09:16
  • 1
    מאחר שראינו שהיא כמו מראה למחיר נפט

    אישית - יופי של כתבה הבאתם ויופי של ניתוח אבל - אי אפשר לאמר חנינה כמו אפשרות ליציאה בכבוד ממניה שעלה בערך 400% תוך מספר חודשים
    למעבר להודעה בפורום לחץ כאן

    • yehodap
    • 19/01/2016 09:08