חברת גוגל (סימול- GOOGL) הינה תאגיד רב לאומי המספקת שירותי חיפוש מידע ופרסום ברשת. עיקר הכנסות החברה מגיע מתחום הפרסום. לחברה מספר מוצרי אינטרנט מהמובילים אם זה תיבות דוא"ל, אתר הוידאו יוטיוב, גוגל+, דפדפן גוגל כרום, תוכנת התמונות פיקסה, מערכות הפעלה אנדרואיד למכשירים ניידים ועוד. מניות החברה נסחרות במדד הנסד"ק 100 והאס אנד פי 500 ולה שווי שוק של 357 מיליארד דולר.

 

מניות החברה נסחרות בתנועה צידית השנה (510-615 דולר) בעוד המדדים ובעיקר מדד הנסד"ק 100 ממשיך לשבור שיאים חדשים. השיא סביב 615 דולר מהרבעון הראשון של השנה לא נראה עוד והמניה עשתה פסגה נוספת מיוני עד אוקטובר ברמה של 600-608 דולר.

 

ניתוח טכני

 

בגרף היומי הקצר, ניתן לראות את אשר תיארתי לעיל כמו גם את החולשה האחרונה במניה. התיקון של אפריל-מאי בשווקים נבלם סביב רמה של 510-520 דולר שם עמד בזמנו ממוצע 200 ימים שהחזיק את המניה והכניס קונים. באוקטובר האחרון שברה המניה את אזור 568 דולר ואת ממוצע 200 ומאז המניה מתקשה להתאושש. התנועה היורדת במניה כנגד המגמה של השוק יכולה לתת אפשרות (בדגש על אפשרות) להיפוך סביב אזור תמיכה חזק ברצועה של 510-520 דולר.

 

השפל האחרון ברמה של 518 דולר הוא נקודת התמיכה הקרובה ומתחת הנמוכים השנתיים מאזור מאי ברמה של 510 דולר. נעילה מתחת לרמות האלה יכול להביא להמשיך תיקון במניה עם יעד יורד לאזור של 588-580 דולר למניה.

 

בשלב זה, המניה שלילית וסביר תיקון בשוק דווקא יעצים את הטרנד השלילי ולכן זהירות נדרשת.

בהצלחה לסוחרים.

 

 

מניית GOOGL – גרף יומי

 

* Stock chart courtesy of StockCharts.com

 

*** מובהר ומודגש כי האמור בסקירה זו אינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. בפרסום המידע בסקירה זו אין משום המלצה או חוות דעת בקשר לביצוע כל עסקה או השקעה בניירות ערך, לרבות רכישה ו/או מכירה של ניירות ערך. יודגש כי לגבי כל מידע מכל סוג המופיע בסקירה – על כל אדם לבצע בדיקה ואימות נוספים, תוך התחשבות בנתונים ובצרכים המיוחדים שלו. יצוין כי במידע עלולות ליפול טעויות וכן עשויים לחול לגביו שינויי שוק ו/או שינויים אחרים, וכי אף עלולות להתגלות סטיות משמעותיות בין התחזיות והניתוחים המופיעים למצב בפועל. אשר על כן, קבלת החלטה כלשהי על סמך נתון, דעה, חוות דעת, תחזית או ניתוח המופיע במסגרת הסקירה - הינו על אחריות הקורא בלבד.

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש

  • 4
    צלמה

    ליאור היקרה שרי באה אלי והיה רוצה שניתקתב בקבוצה ביחד. זה בסדר?

    • ליאור
    • 08/12/2014 18:18
  • 3
    גם מבחינה עסקית גוגל בדרך למטה

    עם כל השירותים שגוגל מציעה עדיין מירב ההכנסות מגיע מתחום הפרסום בחיפוש והפרסום ברשת הבאנרים שלה. בדוח הארחון כבר נראה סדק ראשון בחומה כאשר גוגל הצהירו כי ההכנסות מחיפוש יורדות עקב מעבר גולשים למובייל- שם גוגל מרוויחה הרבה פחות פר חיפוש. פירפוקס- החליטה להפסיק את הש"תפ עם גוגל תציע את בינג כמנוע החיפוש הדיפלטיבי. מעבר לאובדן ההכנסות יש פה גם עניין הצהרתי בשוק. בתחום הפרסום בבאנרים- במובייל- המערכת של גוגל מתפקדת ביעילות נמוכה ופיסבוק מתחרה בה ומציעה לבעלי שטחי הפרסום מערכת טובה בהרבה כך שמפרסמים רבים עוברים אליה. ( כדי לפרסם באפליקציות -לא רק בפיסבוק) וגם בעלי אפליקציות רבות עוברים אליה. פרסום בבאנרים בדסקטופ- נמצא בירידה גדולה כאשר הגולשים מבלים את מירב זמנם בפיסבוק ובמובייל במקום באתרים שונים שעובדים גוגל. חברות פרסום גלובליות בונות וקונות מערכות פרסום משלהן ומתכננות לעקוף את גוגל. בעסקים האחרים של גוגל הם בעיקר מוציאים. בעייני הכיוון הוא מטה- אבל כנראה אחרי דוחות החגים שעוד יכולים להקפיץ את המניה זמנית.

    • הסבר בפנים
    • 08/12/2014 17:37
  • 2
    כותרת

    הכותרת הראשית מטעה , לא ?

    • GEFEN
    • 08/12/2014 15:13