אל על נתיבי אויר לישראל בע"מ הינה חברת התעופה הגדולה בישראל. החברה מפעילה טיסות לאירופה, אסיה, אפריקה וצפון אמריקה. לחברה צי של 40 מטוסים (25 מהם בבעלותה) ועוד 6 שנמצאים בהזמנה מחברת בואינג האמריקנית. עד לשנת 2003 החברה הייתה בבעלות המדינה אך ביוני 2003 הונפקה לראשונה לציבור בבורסה בת"א. כיום החברה נסחרת במדד היתר 50 בשווי שוק של 252 מיליון ₪. בעלי העניין העיקריים בחברה הם חברת כנפיים בבעלות משפחת בורוביץ, ופנחס גינצבורג. החזקות מהותיות נוספות נמצאות בבעלות אקסלנס (תעודות סל וקופות גמל) הפניקס (הפניקס משתתפת וקופות גמל) ודלק קבוצה שבבעלות איש העסקים יצחק תשובה.
ביום חמישי פרסמה החברה דוחות טובים לרבעון השני של השנה כשדיווחה על רווח של 16.2 מיליון דולר מול הכנסות של 571.5 מיליון דולר. עוד דיווחה החברה על פגיעה גבוהה יותר מהצפוי בהכנסותיה בעקבות מבצע צוק איתן, ההערכות הראשוניות עמדו על פגיעה בהכנסות של עד 50 מיליון דולר אולם הערכות חדשות יותר מראים על פגיעה של עד 65 מיליון דולר, שהם קצת מעל 11% ביחס להכנסה ברבעון האחרון.
ניתוח טכני
מהבחינה הטכנית מצב המניה לא היה טוב גם בלי מבצע צוק איתן. מניות החברה נסחרו לפני המבצע ברמות מחיר של 58-60 אגורות למניה בתחילת יולי כשהמחיר של המניה יורד מרמות שיא שלא נראו מלפני 2012 סביב מחיר של 76-78 אגורות למניה. בעקבות המבצע והפרסומים על ביטולי הזמנות של תיירים כמו גם ביטולי הטיסות של החברות הזרות לפרק זמן של 48 שעות, התדרדרה המניה עוד במורד הגרף ונעצרה בשבוע שעבר סביב אזור תמיכה חזק מאוד מעט מתחת ל 50 אגורות.
טכנית, ניתן לראות שמניות החברה נסחרות כבר שנה וחצי בריינג ברור מאוד לפחות מבחינת רמת התמיכה שנמצאת סביב 48.4-50 אגורות למניה. לראשונה מאז דצמבר שנה שעברה, שבא המניה לאזורי התמיכה (כפי שניתן לראות בגרף המצורף לסקירה) אולם עדיין לא קיימת עצירה במחיר. פער מחירים פתוח (גאפ) שקיים גם בגרף השבועי (נדיר) וגם בגרף היומי סביר שייסגר מתישהו. סגירת הפער תעשה במחיר של 47.6 אגורות למניה. טכנית אזורי תמיכה חזקים בגרף שבועי ויומי יחד עם אינדיקטורים ברמות נמוכות יחסית יכולים להזמין היפוך במניה.
רמות המחירים שצוינו מאזור של 50 אגורות שהוא שער פסיכולוגי עד ל 47.6 אגורות סגירת גאפ הינם אזור תמיכה חזק מאוד של קונים שהוכח מספר פעמים בשנה וחצי האחרונות. סיבוב סביב הרמות האלה ורצוי עם בדיקה של רמות נמוכות יותר יכולה להביא לאפשרות כניסה נוחה למניה לאו דווקא לטווח הקצר אלא למספר חודשים קדימה בשאיפה שטווח המסחר הרחב שנראה על הגרף יישמר גם בחודשים הקרובים.
אל על – גרף יומי

* הגרף נוצר באמצעות תוכנת sponser charts
אל על – גרף שבועי

* הגרף נוצר באמצעות תוכנת sponser charts