חברת התקשורת סלקום מדווחת הבוקר על תוצאותיה הכספיות לרבעון השני ולמחצית הראשונה של שנת 2014. מהדוחות עולה כי הרווח הנקי של החברה ברבעון השני הסתכם ב-79 מיליון ש"ח. מדובר בעליה של 17.9% לעומת רווח של 67 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.

 

עלייה זו היא תוצאה של קיטון בהוצאות תפעוליות, בעיקר כתוצאה מצעדי ההתייעלות שננקט על ידי החברה, ביטול הפרשה חד פעמית להוצאות כבלי תקשורת, ירידה בהוצאות מימון נטו, כמו גם הירידה במסים על הכנסה. הגידול ברווח נקי קוזז בחלקו על ידי השחיקה בהכנסות משירותים כתוצאה מהתחרות המתעצמת בשוק התקשורת הסלולרית והנייחת, כמו גם הוצאה חד פעמית לתכנית הפרישה של עובדי החברה.

 

ההכנסות ברבעון השני הסתכמו ב-1.15 מיליארד ש"ח, ירידה של 6.3% לעומת הכנסות של 1.23 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה בהכנסות מיוחסות לירידה של 8.6% בהכנסות משירותים, שהסתכמו ב-323 מ’ ש"ח ברבעון השני של 2014 לעומת 1,010 מיליון ש"ח ברבעון השני רבעון בשנה שעברה. ירידה זו קוזזה בחלקה על ידי גידול של 4% בהכנסות מציוד, אשר הסתכמו ב-235 מ’ ש"ח ברבעון השני של 2014 לעומת 226 מ’ ש"ח. תרומתה של נטוויז’ן להכנסות הרבעון הסתכמה ב-209 מ’ ש"ח (לא כולל הכנסות בין חברות) לעומת 233 מ’ ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.

 

ה-EBITDA ברבעון השני ירדה ב-7.4% לשיעור של 314 מיליון ש"ח (27.1% מההכנסות), לעומת EBITDA של 339 מיליון ש"ח (27.4% מההכנסות) ברבעון המקביל בשנת 2013.

 

בהתייחסו לתוצאות, אמר ניר שטרן, מנכ"ל סלקום: "החברה ממשיכה להציג תוצאות טובות, שבאות לידי ביטוי בשמירה על EBITDA דומה לרבעון קודם לאחר ביטול השפעות חד פעמיות. רבעון זה אופיין גם על ידי התמקדות בהגדלת מכירות ציוד, כולל טבלטים, והחברה מציגה גידול 15.8% בהכנסות מציוד בהשוואה לרבעון הקודם".

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש