דונלד טראמפ<br>קרדיט: depositphotos / palinchak
דונלד טראמפ קרדיט: depositphotos / palinchak

חברת וולמארט (סימול: WMT), הקמעונאית הגדולה בעולם, פרסמה היום (ה’) תחזית מכירות חלשה מציפיות השוק לשנת 2026, תחזית שמשקפת ציפייה כי הצרכנים, המותשים מאינפלציה, יצמצמו את הוצאותיהם לאחר מספר רבעונים של צמיחה חזקה.

וולמארט נחשבת כמדד לפעילות הכלכלית בארצות הברית מסיבות רבות הקשורות לגודלה, להיקף פעילותה ולמאפיינים הייחודיים שלה כקמעונאית הגדולה בעולם. עם מחזור מכירות שנתי של מאות מיליארדי דולרים ורשת של למעלה מ-4,600 חנויות ברחבי ארצות הברית, היא הרבה יותר מחברת קמעונאות אלא מראה המשקפת את מצב הכלכלה האמריקנית ואת התנהגות הצרכנים.

לשנת הכספים 2026 וולמארט צופה הכנסות בטווח של 2.50 עד 2.60 דולר, לעומת ציפיות האנליסטים לרווח של 2.76 דולר. כלו מר, החברה צופה צמיחה בטווח של 3% עד 4%, לעומת ציפיות האנליסטים לצמיחה של 4%.

כאחת הקמעונאיות הגדולות הראשונות בארה"ב שמדווחת על תוצאות רבעון החגים הקריטי, אלו חושפות כיצד הגיבו האמריקנים למכסים שהטיל הנשיא טראמפ על סחורות מתוצרת סין, ולאיום בתעריפים של 25% על מוצרים המיוצרים במקסיקו וקנדה. בחודש ינואר, שבו טראמפ נכנס לתפקידו, נרשמה ירידה חדה במכירות הקמעונאיות בארה"ב – הגדולה ביותר מזה שנתיים – שנבעה מטמפרטורות קפואות, שריפות ומחסור ברכבים ממונעים.

עם זאת, וולמארט דיווחה על צמיחה של 4.9% במכירות החנויות הקיימות (comparable sales) בארה"ב ברבעון הרביעי, הכולל את החודשים נובמבר, דצמבר וינואר. נתון זה עקף את הערכות האנליסטים לצמיחה של 4.15%, על פי נתוני LSEG. "יש לנו מומנטום המונע ממחירים נמוכים, מגוון מוצרים הולך וגדל ועסקי מסחר אלקטרוני שמונעים מזמני משלוח מהירים יותר," אמר דאג מקמילון, מנכ"ל וולמארט.

החברה, בדומה לקמעונאיות אחרות כמו טארגט (TGT) ובסט ביי (BBY), חווה חולשה מתמשכת בעסקי הסחורה הכללית בעלת המרווח הגבוה, מאחר שהצרכנים נאבקים עם מחירי מצרכים מוגברים. עם זאת, ברבעון המדווח, וולמארט רשמה עלייה בנתח השוק בקטגוריות של סחורה כללית, כולל מוצרי אלקטרוניקה. הדומיננטיות של החברה בתחום המצרכים ויכולתה להשיג את המחירים הנמוכים ביותר מספקיה הפכו אותה לבחירה פופולרית עבור קונים מודעי ערך בכל רמות ההכנסה.

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש