קרדיט: freepik
קרדיט: freepik

Google Analytics הוא כלי איכותי לניתוח נתוני אתרים בגוגל, המאפשר לכם להבין מה עובד ומה לא, כמה ביקורים היו באתר שלכם, מהו משך השהייה הממוצע באתר, מהו שיעור הנטישה ועוד מגוון פרטים שמסייעים בביצוע אופטימיזציה של שיווק העסק. רוצים לדעת עוד על Google Analytics והחשיבות שלו בקידום האתר שלכם בגוגל? קדימה, תגללו.

מה זה Google Analytics? היכרות עם אחד הכלים החשובים ביותר שיש לגוגל להציע לכם

חשבתם פעם איך מודדים אם האתר שלכם משיג תנועה או שהוא רוב הזמן בתרדמת? האם יש צורך להשקיע בקידום או פרסום בגוגל ואם כן, מאיזה סוג? אם כך, חשוב שתכירו את Google Analytics. מדובר בכלי עוצמתי (וחינמי!) אותו מציעה חברת גוגל שמספק מגוון מדדים ונתונים סטטיסטיים המסייעים למשווקים דיגיטליים, מנהלי אתרים ומקדמי אתרים בסגנון ממומן ואורגני להבין את התנהגות הגולשים באתרי אינטרנט ולטייב את ביצועי האתר.

מה תוכלו לעשות בעזרת גוגל אנליטיקס?

אוהו, הרבה מאוד! מה לדוגמה?

  • לעקוב אחרי תנועת גולשים באתר שלכם.
  • לנתח מקורות הגעה של לידים (מנועי חיפוש? קמפיינים שיווקיים? רשתות חברתיות?).
  • להעריך את יעילות ההשקעה בשיווק.
  • למקסם את חוויית המשתמש באתר.
  • לשפר את האסטרטגיה השיווקית והעסקית.
  • להגדיל את רווחיות האתר.
  • ועוד.

בעלי אתרים שרוצים להשיג נוכחות בולטת ברשת חייבים להשתמש בכלי הזה כדי להצליח בתחום הדיגיטל ולפתח חוויית שימוש איכותית באתר כולל טיוב קמפיינים. כל זה כמובן כדי להשיג את המטרה המשמעותית של פרסום בגוגל שמביא בסופו של תהליך - טראפיק ממיר לאתר.

מהי הגרסה המומלצת של Google Analytics כיום?

נכון לכתיבת המאמר הזה, זמינות לכם 3 גרסאות שונות של גוגל אנליטיקס:

  • Google Analytics הגרסה הרגילה והמוכרת: גרסה חינמית (שזה נחמד, יש לציין) המספקת כמעט את כל האופציות והתכונות הנדרשות לכם כבעלי עסק שרוצים לנתח את יכולות וביצועי האתר שלכם.
  • Google Analytics 360 - אם אתם ארגון גדול עם צרכי ניתוח מורכבים, מומלץ לכם לשקול להשתמש בגרסה זו, אך לא לפני שתחקורו היטב אילו כלים נוספים מציע המנוע הזה בהשוואה לגרסה החינמית.
  • Google Analytics 4 – גרסה זו היא העדכנית ביותר והיא מציעה מדדים חדשניים, שילוב והתממשקות עם כלי גוגל הנוספים ומודל נתונים מתקדם.

אם אתם רוצים לדעת איך להשתמש נכון ב-Google Analytics ואיזו גרסה היא הכלי האפקטיבי עבורכם, ישנן חברות פרסום רבות שתשמחנה לתת ייעוץ שישפר את ביצועי האתר שלכם.

מה כולל דוח של Google Analytics?

הדשבורד הראשי ב-Google Analytics מציג מגוון נתונים בסיסיים - כמו מה למשל? הנה תכונות לדוגמה:

  • מספר ביקורים באתר.
  • מספר הדפים שנצפו באתר.
  • משך זמן הביקור הממוצע באתר.
  • שיעור נטישה של גולשים באתר.
  • מספר המשתמשים הייחודיים באתר.
  • ועוד.

רק תחשבו אילו תובנות חשובות תוכלו להפיק רק מהתבוננות בנתונים ש-Google Analytics אוסף לכם אוטומטית על ביצועי האתר שלכם, כולל בהשוואה לתקופות דומות בעבר. כך לדוגמה, אם חלילה נתקלתם בדיווח על שיעור נטישה גבוה מדי, תוכלו לחקור מעט ולקלוט שהאתר שלכם נטען בקצב של צב, מה שמבריח גם גולשים עם המון רצון טוב. שיפור מהירות הטעינה של האתר במקרה זה עשוי להעלות את זמן השהייה באתר בצורה משמעותית.

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש