קרדיט: 2023 Nasdaq, Inc. / Vanja Savic
קרדיט: 2023 Nasdaq, Inc. / Vanja Savic

מנייתה של ODDITY (אודיטי) הישראלית (סימול: ODD) נפלה אמש במהלך המסחר בוול סטריט בשיעור דו ספרתי, ובסופו של יום בכ-7%, וזאת על רקע דוח של חברת המחקר Ningi Research שטוען כי ODDITY הטעתה לגמרי את המשקיעים "בכל אספקט קריטי של עסקיה" והסתירה את הפעילות הפיזית שלה בישראל בעודה מתהדרת בפעילות אונליין. לטענת Ningi מרבית הרווח נובע מחנויות אלה שבישראל ולפחות 18% מההכנסות הגלובליות.

חברת ODDITY דוחה "בכל תוקף" את הטענות, ושלחה תגובה שהגיעה הבוקר לידי "ספונסר" אחרי הירידות שרשמה המניה אתמול בעקבות הדוח. "האשמות והטענות שהועלו בדוח על ידי חברת NINGI מבוססות על מידע שגוי, לא מבוסס ולא מדויק באופן עובדתי וברור, על הנחות שגויות וספקולציות עוינות. דוח השורט שפורסם נכתב ללא מעורבות של אודיטי. או מענה מטענה לטענות שהוצגו", מסרה אודיטי כתגובה ראשונית.

לגבי הטענה המרכזית בדוח, כי פעילות הריטייל הישראלית של החברה מהווה חלק מהותי מהכנסותיה ומה-EBITDA של ODDITY, בחברה כותבים כי היא "משוללת יסוד לחלוטין".

"חברת האם של ODDITY הינה חברה ישראלית, עובדה אשר עשויה אולי הייתה להוביל לבלבול בנוגע למקור הכנסותיה של החברה. פעילות הריטייל בישראל (43 חנויות ו-6 בתי ספר ללימוד איפור) מייצגת חלק בלתי מהותי מהעסק ומהווה פחות מ-5% מהכנסות החברה ומה-EBITDA שלה הן בשנת 2023 והן ברבעון הראשון לשנת 2024. הפעילות הישראלית מאז ומתמיד הייתה משוקפת בגילויים ובדוחות הכספיים של החברה. כל הכנסותיה של ODDITY מחוץ לישראל הינן ממכירות אונליין בלבד", מסרה ODDITY.

עוד מסרו בחברה כי כל חברות הבת הישראליות של ODDITY מבוקרות על ידי Ernest & Young, רואי החשבון החיצוניים של החברה, ודוחותיה הכספיים של החברה מדווחים ומוגשים לרשויות בישראל. "התוצאות שלהן מאוחדות כחלק מתוצאות החברה המאוחדת, כנדרש, ועל כן לא קיימים דוחות נפרדים", מסרה החברה בתגובה.

"רובן המכריע של "מאות התביעות" המוזכרות בדוח הינן תביעות קטנות הנוגעות לפעילות הריטייל הישראלית של החברה. הסכום הכולל של אותן תביעות קטנות נמוך מ-100 אלף דולר במצטבר. בנוסף, ODDITY עומדת איתנה מאחורי השימוש שלה בטכנולוגיה ליצירת חוויית משתמש פרסונלית המאפשרת שיפור ביחסי המרה, בנאמנות לקוחות, בשיעור לקוחות חוזרים ובתוצאות העסקיות של החברה. ההשקעות של החברה בטכנולוגיה הן המנוע העיקרי מאחורי קצב הצמיחה, נפח הפעילות ושיעורי הרווחיות הגבוהים של החברה בתור עסק אונליין".

עוד מסרה החברה כי, "ODDITY עומדת איתנה מאחורי שביעות הרצון החזקה והחיובית של לקוחותיה, כפי שניתן לראות בעשרות אלפי הביקורות של 4 ו-5 כוכבים שניתנו למוצריה באתרי ביקורות עצמאיים כמו Trustpilot.com ,Google וכדומה. כפי ש-ODDITY ציינה בשיחת המשקיעים שלה – חשוב להבין כי אותן התלונות המובאות לידי ביטוי בדוח מייצגות פחות משבריר האחוז מנפח המכירות של החברה (העומד על מיליוני הזמנות לרבעון). ODDITY תמיד תמשיך לטפל במקרים של חוסר שביעות רצון ותדאג לשמר את נאמנותם ושביעות רצונם של לקוחותיה. מחזיקי שורט ומתחרים לא ירתיעו אותנו מלהמשיך לספק את חוויית האונליין הטובה ביותר ולהמשיך להגדיל את נתח השוק שלנו בתעשיית הביוטי".

*** מובהר ומודגש כי האמור בסקירה זו אינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. בפרסום המידע בסקירה זו אין משום המלצה או חוות דעת בקשר לביצוע כל עסקה או השקעה בניירות ערך, לרבות רכישה ו/או מכירה של ניירות ערך. יודגש כי לגבי כל מידע מכל סוג המופיע בסקירה – על כל אדם לבצע בדיקה ואימות נוספים, תוך התחשבות בנתונים ובצרכים המיוחדים שלו. יצוין כי במידע עלולות ליפול טעויות וכן עשויים לחול לגביו שינויי שוק ו/או שינויים אחרים, וכי אף עלולות להתגלות סטיות משמעותיות בין התחזיות והניתוחים המופיעים למצב בפועל. אשר על כן, קבלת החלטה כלשהי על סמך נתון, דעה, חוות דעת, תחזית או ניתוח המופיע במסגרת הסקירה - הינו על אחריות הקורא בלבד.

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש