מנייתה של סטורג’ דרופ קופצת על רקע הדיווח על החברה הבוקר (א’) על אישור להתחלת פיילוט משותף עם Aisin שיוקם באתר הניסויים ביפן.
החברות ינסו ליצור אינטגרציה בין מערכת אגירת האנרגיה של סטורג’ דרופ לבין גנרטור שפיתחה Aisin וזאת לטובת פיתוח אבטיפוס שעל בסיסו הצדדים יוכלו לייצר מוצר משותף לטעינת כלי רכב חשמליים, כך לפי הדיווח המתפתל שהגישה החברה לבורסה. מערכת אגירת האנרגיה לייצור חשמל של סטורג’ דרופ (HyDrop) תשולב עם הגנרטור המותקן ברכבי טויוטה. מטרת הצדדים הנה פיתוח מוצר שיאפשר טעינה מהירה של רכבים חשמליים ממקור סולארי או מרשתות החשמל בשעות השפל וכמו כן מניצול חום שיורי הנפלט ממפעלי ייצור להפקת חשמל. בשלב ראשון, יבנה אב טיפוס ראשוני שהקמתו תושלם עד מרץ 2025 ולאחר הפעלתו תוקם מערכת נוספת, גדולה יותר ומשופרת, המבוססת על נתוני ההפעלה של המערכת הראשונה.
בהתאם לתכנית של הפיילוט, AISIN תישא בעלויות התכנון והפיתוח ובעלויות יצור האבטיפוס שיבנה באתר הניסויים ביפן. כמו כן, הצדדים החלו במגעים להכנת הסכם מסחרי שיגדיר את הקניין הרוחני במערכת המשותפת ואת חלוקת רווחים ממכירות עתידיות בין החברות. הצדדים החלו את התקשרותם לראשונה בחודש ינואר 2022 כשעד כה בוצעו בדיקות נאותות ע"י אייסין, לרבות הגעת צוות לישראל וביצוע בדיקות של מערכת ההדגמה שהותקנה בנמל אשדוד, משיכת נתונים מבקרי המערכת והפקת דוח מסכם.
מנייתה של סטורג’ דרופ קופצת בכ-8%. החברה נסחרת לפי שווי של 18 מיליון שקל בלבד לאחר שרשמה התרסקות מפוארת מהנפקתה ומחקה עשרות אחוזים למשקיעים. במהלך השנה הוצמדה לחברה הערת ’עסק חי’. לפני כחודש רשות החדשנות סירבה לבקשתה של סטורג’דרופ לקבלת מימון. בנוסף, האיחוד האירופאי (EU funding programme HORIZON) דחה בקשה אחת מתוך שתיים שהגישה החברה לקבלת מימון.
מנכ"ל חברת סטורג’ דרופ, שי כהן: "אנו שמחים לשתף פעולה עם חברת אייסין שהנה חלק מאחד מתאגידי הרכבי הגדולים בעולם. עבור סטורג’ דרופ מדובר בדריסת רגל משמעותית בשוק טעינת הרכבים העולמי, במטרה לייצר פתרון טכנולוגי יעיל בתחום טעינת הרכב החשמלי".