כפי שכבר ידוע לכולם, כל עסקת אשראי בעצם מערבת בתוכה מספר תחומים שונים במסגרת תהליך הסליקה, אם כי בתהליך זה ייתכנו טעויות כאלו או אחרות - החל מבעיות תקשורת ועד לטעויות אנוש בבית העסק האחראי על הרישום. על כן, חשוב מאוד לוודא כי אתם מקפידים על התאמות אשראי, מכיוון שזו הפעולה שאמורה למנוע מקרים כאלו. אז איך זה עובד, כיצד תוכלו לוודא זאת בעצמכם ומה הקשר למקרים של הכחשת עסקה? בכתבה זו תוכלו למצוא את כל התשובות.
התאמת אשראי - מה זה בכלל?
התאמות אשראי הן מאוד חשובות בקרב כל בתי העסק אשר עורכים את העקאות שלהם באמצעות כרטיסי אשראי, כאשר קיימים לא מעט מצבים בהם בעל העסק מגלה להפתעתו כי חשבונו אינו זוכה בגין עסקה - כאן בדיוק מערכת התאמות אשראי נכנסת לתמונה שכן, באמצעות מערכת זו ניתן להבין מה מקור הבעיה. חשוב מאוד לציין כי חלק ניכר מבעלי העסקים בארץ ישראל כבר מכירים בתופעה שבגינה הדוחות הסוף שנתיים אינם תואמים לסכום היתרה עבור עסקאות שבוצעו באמצעות כרטיסי אשראי. מדובר על דבר שעלול להביא איתו הפסדים משמעותיים עבור אותם בעלי עסקים, כך שביצוע התאמות אשראי זו אמנם פעולה מסובכת ומורכבת - אך היא לא פחות מקריטית. אי לכך, הפתרון הטוב ביותר עבור כל עסק שמעוניין לכבד כרטיסי אשראי בתור אמצעי תשלום של לקוחותיו, לרבות סליקה מקוונת - יהיה לשכור את שירותיה של חברה מקצועית המציעה בין היתר שירותי התאמת כרטיסי אשראי באמצעות מערכת ייעודית.
איך נמנעים מקרים של הכחשת עסקה?
לאחר שהבנו מהי התאמת אשראי ומדוע כל-כך חשוב לבצע זו, בוודאי אתם שואלים את עצמכם כיצד ניתן להימנע ככל הניתן ממקרים שונים של הכחשת עסקה. ובכן, ניתן לעשות זאת במספר דרכים:
- עסקאות עם הזדהות מלאה - חלק גדול מהמקרים של הכחשת עסקה קורה במצבים בהם מדובר על עסקת כזב או על עסקה שהתרחשה ללא ידיעתו של בעל הכרטיס. על מנת למנוע זאת, הרי שעליכם להיות בטוחים כי האדם שרוכש מכם הוא בעל הכרטיס בעצמו - כך שעל ידי ביצוע עסקאות רק תחת נוכחות פיזית של בעל הכרטיס והזדהות מלאה תוכלו למנוע את כל אותם מקרים.
- הקפידו על תיאור מלא של המוצר - הכחשות עסקה יכולות להתבצע גם במצבים בהם הלקוח טוען כי אינו ידע את פרטי העסקה או התיאור של המוצר במלואו. על כן, בתור בעלי העסק זוהי חובתכם להבהיר ללקוח בצורה חד משמעית ומפורטת מה הוא רוכש בדיוק ומהם תנאי העסקה.