קרדיט: freepik
קרדיט: freepik

זה גרם לכך שכל בעל עסק החל לחשוב כיצד הוא מקדם את העסק שלו באינטרנט בכדי להביא לקוחות חדשים ולהגביר את החשיפה למותג שלו. בחירת החברה הטובה ביותר עבורכם לשיווק העסק במרחב הדיגיטלי תהיה החלטה קריטית שתשפיע על הצלחת הקמפיינים שלכם ועל הרווחיות שלהם בסופו של דבר. להלן כמה פרמטרים חשובים בבחירת חברה לשיווק באינטרנט.

#1 – פגישת היכרות:

הבסיס לתקשורת משותפת ומוצלחת תהיה קודם כל פגישת היכרות. בין אם מדובר בפגישה פיזית או בזום, חשוב שהיא תתקיים ולא רק להסתמך על תקשורת טלפונית או דרך המייל בלבד. אחרי הכול – אתם לא מזמינים רק מאמרי תוכן לאתר שלכם אלא שמים את תקציב הפרסום שלכם בידי חברה שאמורה למתג ולשווק אתכם באינטרנט ולהביא לכם לקוחות. ייתכן מאוד ועתיד העסק שלכם יהיה על הכף ולכן חשוב מאוד לוודא מול מי אתם עומדים ועובדים. חברה לשיווק דיגיטלי אשר דוגלת בפגישה פיזית או באמצעות הזום בתחילת כל התקשרות עם לקוח חדש.

#2 – בדקו את תיק העבודות וההמלצות על החברה:

הדבר הבא שתרצו להסתכל יהיה על תיק העבודות של החברה וההמלצות עליה. אתם רוצים לבדוק אלו עסקים החברה מקדמת, אילו המלצות יש עליה, מאילו בעלי עסקים, באיזו מידת תחרות החברה מקדמת עסקים ועוד.

#3 – עבודה בחינם ותקציב:

יש חברות שכדי למשוך לקוחות מציעות להם תקופת זמן מסוימת בחינם. יש הבדל בין חבילת שירות בסיסית לניסוי השירות לבין עבודה מקיפה ומלאה בחינם. בין אם מדובר על עבודת קידום אורגני ובין אם מדובר על כל ערוץ שיווק אחר – העבודה דורשת זמן יקר, תכנים, לעתים גם עיצוב גרפי ואינספור דברים אחרים. אלה עולים כסף ולכן חברת השיווק והפרסום לא תעבוד בחינם. לכן אם חברת שיווק מציעה לכם עבודה בחינם שהוא מעבר לטעימה הגיונית מהשירות – להתרחק. לגבי תמחור זול או יקר – חפשו משהו באמצע. הגדירו את התקציב שלכם, בדקו באינטרנט אם מדובר בתקציב בריא והגיוני לעבוד אתו ואם כן זה התקציב שתקצו לחברת הפרסום.

#4 – עבודה לא אתית:

בין אם מדובר על קידום אורגני בשיטות לא חוקיות כדי לייצר מניפולציה אגרסיבית ולקדם אתר בצורה לא טבעית ומקצועית במהירות בגוגל, ובין אם מדובר בטכניקות פרסום אחרות שעשויות לסכן את השם והמוניטין שלכם – זה לא משהו שאתם רוצים להיות חלק ממנו. לכן חברה שעושה שימוש בעבודה מסוג זה – השתדלו להתרחק ממנה.

#5- מעטפת שירותים:

בעוד שלכל חברת פרסום עשויה להיות התמחות שונה אתם רוצים לוודא מה תחום ההתמחות של החברה ובמה היא הכי טובה כדי לבדוק אם זה מתאים לכם. כל חברת פרסום שצומחת מעט מספקת מעטפת שירותים מלאה יותר ללקוח. מבחינתו זה טוב לקבל הכל תחת קורת גג אחת ובמחיר חסכוני יותר. מצד שני חשוב שתחום ההתמחות של החברה, שהוא ככל הנראה יהיה המרכיב העיקרי באסטרטגיית הפרסום שלכם, תהיה התמחות במשהו שאתם צריכים. לדוגמה: אם אתם רוצים לקדם את האתר שלכם בגוגל כדאי לעבוד מול חברת פרסום שמתמחה בקידום אורגני ולאו דווקא בשיווק בווידיאו למשל או בפרסום ברשתות החברתיות. זה תקף גם לכיוון השני כמובן.

לסיכום; בחירת חברה לשיווק באינטרנט תהיה הבסיס לקמפיין פרסום מוצלח. אתם רוצים לוודא שאתם בוחרים בחברה שתתאים לכם ביותר. עם היצע רב של חברות פרסום ומשווקים, הרבה מהם יכולים להיות אנשי מקצוע נהדרים, אך לאו דווקא יתאימו לכם. בדקו את הפרמטרים השונים שכתבנו במאמר זה לצד אינטואיציה ותקציב אפשרי וסנכרנו את הנתונים להחלטה מושכלת סופית.

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש