אצלנו במשרד, אנחנו מחלקים את הטיקטוק ל-2 עולמות: עולם אורגני מול עולם של פרסום בטיקטוק בתשלום כאשר הפוקוס של יוצרי התוכן שלנו בחשיפה הוא בחשיפה אורגנית כי אין לה תקרת זכוכית מבחינת פוטנציאל חשיפה.
בהנחה שאתם בעלי עסק שלא יכול מבחינה תקציבית לשלם לדוגמנית/פרזנטורית מהליגה הראשונה, סטייל בר רפאלי, תצטרכו לעבוד גם קשה וגם חכם מבחינה אסטרטגית כדי ליצור קהילה של עוקבים אבל אנחנו מבטיחים לכם שאם תיישמו את השיטות הבאות זה ישתלם לכם מאוד בטווח הארוך. שנתחיל?
- ערכו מחקר מקיף או זהו מיהו קהל היעד שלכם לפני שאתם רצים להעלות סרטונים. כל קהל מגיב שונה לאותו מסר אחיד ולכן כדאי שתחלקו את הקהלים לתתי קבוצות של גיל ואורח חיים. רישמו לכל תת קבוצה את המאפיינים שלה ובמיוחד מהם תחומי העניין. לדוגמא : צעירים בני 16-19, אוהבי אופנה שקונים מותגי יוקרה.
- הקפידו על תכנון סרטוני וידיאו מושקעים באיכות גבוהה ככל האפשר. צלמו בציוד איכותי (מכשיר אייפון חדיש או מצלמת וידאו ייעודית) באור יום או תאורה חזקה . בנוסף השקיעו בעורך וידיאו מקצועי ואל תנסו לערוך זאת בעצמכם. ההבדל בין סרטון שנראה טוב מאוד לסרטון בינוני יכול להיות הבדל של 200 אלף צופים.
- השתמשו בהאשטגים # בצורה חכמה ונבונה. הקפידו להוסיף לכל סרטון רק האשטגים רלוונטיים לנושא הסרטון, כך מי שמחפש תוכן זה ימצא אותם בקלות. שימו לב לבחירה של האשטגים פופולאריים יותר מבין האפשרויות שמציע טיקטוק.
- הפעילו את הדימיון והיו יצירתיים. נסו להיות מעניינים ככל שניתן. הוסיפו מוזיקה או פס קול ברקע זה מייד משדרג כל סרטון. נסו למצוא טרנד או שיר פופולארי שמתאים לקצב של הסרטון שלכם. לפעמים אפילו צילום של מוצר נניח אוכל מצולחת יפה יכול לעשות את העבודה בקלות.
- חישבו על התוכן שאתם מעלים. האם הוא מעניין, האם הוא נותן איזשהו ערך למי שצופה בו? תנסו לתת לגולש סיבה טובה לעקוב אחריכם, אם זה על ידי מתן ידע או על ידע שימוש בהומור שכייף לשתף.
- שימרו על קשר ישיר עם הקהל שלכם על ידי תגובות חוזרות לגולשים או העלאת תוכן לשאלות שנשלחות אליכם.
- אל תצפו לתמורה בחזרה. ערוץ טיקטוק טוב הוא ערוץ טיקטוק שבא לשרת את הגולשים ואינו מכוון לתוצאה מסוימת. העוקבים הם בונוס , הם לא המטרה הסופית.
- עקביות היא MUST. לעולם לא תדעו מראש איזה סרטון יהיה ויראלי או זה שיחזיר את כל ההשקעה שלכם. לכן המשיכו בעשייה השבועית , היא מתישהו תשתלם.
- אל תהיו סוליסטים – נסו להתחבר או לשתף יוצרי תוכן או משפיענים בתחום שלכם ביצירה . אם זה אומר לעשות סרטונים משותפים או להגיב לסרטונים שלהם.
- תהנו מהעשייה. אנשים אוהבים את ה-תשוקה של אנשים אחרים ומתחברים לאנשים אותנטיים בקלות. אם אתם לא נהנים מלצלם סרטונים , זה לעולם לא יעבוד.
לסיכום
הבנת כללי המשחק והדינמיות של טיקטוק היא חובה לפני שמתחילים ליצור אסטרטגיה שיווקית לעסק בטיקטוק, אך לא רק. כדאי מאוד להשקיע קצת כסף ולייצר תוכן מקורי ואיכותי מבחינת נראות. אתם יכולים לקחת את זה צעד אחר צעד לבד , בשיטת ניסוי וטעיה או לחבור למשרד פרסום המתמחה בפרסום בטיקטוק ולחסוך זמן וכסף.