כולנו יודעים שאשר קונים רב חשמלי אז צריך גם להתחדש גם עם עמדות טעינה לרכב חשמלי ביתית, אחרת הנוחות בטעינה במקומות ציבוריים יהיה מן קושי תמידי ולא תמיד משתלם לכן ההמלצה היא לרכוש עמדת טעינה ביתית ולסיים עם העניין לתמיד.
ככל שהגדלת הטווח של המכוניות העתידיות לבוא יהיה גדול יותר עדיין נצטרך להחזיק עמדת טעינה בביתנו בכדי לא לעמוד בתור בקניון בעיר ולשלם עוד סתם כסף יותר בכל טעינה.
ידוע כי המחיר לטעינה בחוץ יקר יותר מאשר בבית בכ 30% לפחות לכן האענה במקום ציבורי לא משתלם לאורך זמן.
תשתיות הטעינה בבית מצריכות אתכם להזמין חשמלאי מוסמך לכל הפחות שברשותו רישיון בתוקף ולא שהוא פג, תדעו שניתן לברר זאת בקלות על ידי חברת חשמל ולקבל את המספר של הרישיון שלו ואת שמו ברגע אחד באינטרנט.
התפתחות טכנולוגיות הטעינה המהירה בבתים אפשרה לנו בזמן סביר של כ 5 עד 6 שעות להטעין את האוטו במלואו ולהנות מטווח נסיעה של כ 400 ק"מ זוהי בשורה של ממש.
מה שהופך את רכבי החשמל ליותר נוחים ומעשיים לשימוש יומיומי.
האם כדאי לקנות עמדת טעינה לבית?
אנו ממליצים לכם לרכוש אחד מאותם מטענים לרכבים חשמליים שנפרט מטה בכל זמן נתון, ובמיוחד אם ניתן להתקין אז למהר ולהתקין מייד ולא לחכות, אך ישנם מס שיקולים מרכזיים לפניכם.
תקציב: אם יש לכם תקציב לקנות רכב חשמלי, כך שיש צורך להוסיף עוד קצת להתקנת עמדת טעינה עם עלות של כ 2500 ₪ עבור ההתקנה הבסיסית ועוד כ 3000 ש"ח על המטען עצמו.
עם זאת, אם אתם בתקציב מצומצם, המתנה בכמה חודשים עשויה להיות הגיונית או שתפרסו לתשלומים.
צרכי נהיגה: אם אתם צריכים מכונית לנסיעות יום יומיומית ארוכות לבטח חובה עליכם לקנות עמדת טעינה לרכב חשמלי לבית אחרת כל יום תצטרכו להטעין בחוץ מה שהופך את העלות ללא כלכלית עבורכם.
כמה עולה עמדת טעינה לרכב חשמלי?
העלות של עמדת טעינה של רכב חשמלי מתחילה בכ 1500 ₪ היום עבור רכב שמטעין מכבל ביתי עם 3.7 קילוואט, מה שהופך אותו לטעינה איטית למי שלא רוצה התקנה במיוחד פשוט לחבר לתקע בבית וזהו אורך הטעינה כ 15 שעות.
בבדיקה שערכנו בשוק ישנם עלויות שונות החל מכ 2000 ₪ שהם מחזיקות עד 7 קילו וואט והם מצריכות התקנה עם ממסר פחת וכבל של לפחות 5*2.5 כבל חשמל, זו פתרון נוח מאד לאלו שרוצים להחזיק את ארון החשמל החד פאזי שלהם ולא להחליפו בתלת פאזי אורך ההטענה יהיה כ 7 עד 9 שעות לטעינה מלאה.
מצאנו את עלות עמדה של חברת טעינה בישראל בכ 2500 ₪ שמעניקה 11 קילו וואט לשעה והיא זו שמומלצת בעיקר לרכבים חשמלים בארץ, כל מה שניתן לקנות מעבר לכ 11 קילווואט הוא בגדר מותרות כי אין ממש שימוש בכך ברכבים החשמליים כי רובם ללא יוצא מן הכלל מקבלים מחצית המספר הזה.
לעמדה כזו צריך להזמין חשמלאי ולבצע התקנה עם כבל של 5*6 לפחות ככדי שלא יתחמם וייצור בעתיד קצר.
בשיחה שערכנו עם מנכ"ל טעינה בישראל נמסר לנו כי עדיין עדיף לרכוש את העמדות בעלת קיבולת של 22 קילוואט כי המבנה של העמדה יציב יותר ולוח החשמל שעליה מותקנת הרכיבים עמידה יותר לאורך זמן כמו גם שהמחיר לא ממש משנה ההבדל הוא רק עוד כ 200 ₪ בפער.
לכן אם כבר קונים אז לקנות את ה22 קילוואט ולא את ה11 וזו אקסיומה.
רק יש לשים לב על מתן האחריות ישנם חברות שמתלות את האחריות בחתימת החשמלאי המוסמך על הקבלה ועל תעודת האחריות ולאחר חתימתו יש לשלוח אל היבואן.
ככל שתקבלו שנים רבות יותר של מתן אחריות אז תדעו שהאיכות היא טובה לאין שיעור מאלו שנותנים אחריות קצרה יותר.
לסיכום, האם כדאי לקנות מכונית חשמלית עכשיו או לחכות לירידת המחירים שלהם ושל המטענים אנו טוענים שהמחיר יעלה ולכן יש לשקול היטב את התקציב, צרכי הנהיגה, התזמון ועוד שלל שיקולים אישיים הזמינים בעת קבלת החלטה זו.
כתבה זו ונכתבה בשיתוף עם טעינה בישראל charging-israel.