בעולם הדיגיטלי של היום, רבים מאיתנו מוצאים את המידע הנדרש להם בצורה מהירה וקלה תוך כדי מספר לחיצות על המסך. אך לא פעם מידע אשר עלול לעלות במנוע החיפוש של גוגל למשל, יכול להכיל גם מידע שלא מעט אנשים יבקשו להסתיר. בין אם מדובר בתביעות אישיות, מתקפות שיימינג ועד לכתבות לא כל כך מחמיאות אשר יכולות לפגוע במוניטין של אותו אדם, בין אם הוא אישיות ציבורית ובין אם מבקש להתקבל למקום עבודה חדש. ניהול מוניטין חיובי בגוגל נחשב היום לאחד הכלים החשובים לא רק לאנשי ציבור, אלא גם לחברות בינוניות, לנותני שירות וכמעט לכל אזרח בישראל.
המלצות ראשוניות
כאשר מדובר בניהול מוניטין חיובי בגוגל, חשוב לדעת כי כמו בבניית כל תוכנית או אסטרטגיה יש לזהות את הסיכונים והאייטמים הלא רצויים, החל מפוסטים בפייסבוק, סרטונים, האשטגים ועד לכתבות. שנית ננסה להבין אילו כלים ראשונים עומדים לרשותנו, בין אם בפנייה אל הרשת החברתית שבה קיים התוכן ובין אם מדובר בבעלים של האתר בו פורסמה הכתבה. חשוב לזכור כי במרבית המקרים כאשר מדובר בכתבות הרצון של בעלי האתר ’’להעלים’’ את הכתבה, בעיקר כאשר היא מושכת ’’קליקים’’ תהיה נמוכה. דרך נוספת היא על ידי הקמת אזכורים ’’חיובים’’ עבור בעל המוניטין, כאלו אשר יאפשרו לאזכורים השלילים להידחק. אזכורים אלו כמו האייטמים השלילים, יכולים להתקיים במגוון פלטפורמות החל מסרטוני טיקטוק ועד אל מאמרי תדמית.
ומה בדרך כלל שואלים?
במקרה של ניהול מוניטין חיובי בגוגל עולים לא מעט שאלות עבור בעלי המוניטין, החל מכמה זמן התהליך אמור לקחת ועד אילו תוצאות אפשר להעלים. הרבה פרטים אפשר למצוא בהסבר על ניהול מוניטין. התשובה לשאלה השנייה היא- שאין אזכור שלילי שאי אפשר להעלים מהרשת, והתשובה לשאלה הראשונה היא שהזמן הוא משתנה. בעצם הגורם של הזמן תלוי בגורמים שונים, ביכולת הוויראלית של האזכורים ועד לפופולריות של האתרים שהם מופיעים בהם. עם זאת חשוב לדעת כי ניתן לדחוק תוצאות עד אל העמוד השני והלאה, אך בעבור קבלת שירות מצוין שכזה מומלץ למצוא מקדם אתרים מיומן ומנוסה בניהול מוניטין נכון וחיובי במנוע החיפוש של גוגל.